Τι περιμένουν τα e-shops στην «καραντίνα» - Η νέα στρατηγική
Copyright: Pixabay

Τι περιμένουν τα e-shops στην «καραντίνα» - Η νέα στρατηγική

Τελευταία Ενημέρωση
Έτοιμα να ανταποκριθούν στη ζήτηση δηλώνουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα

Στον τρόπο που θα αντιδράσουν οι καταναλωτές στη διάρκεια της «καραντίνας» στρέφονται τα βλέμματα των ανθρώπων του ηλεκτρονικού εμπορίου. Για όσο διάστημα τα φυσικά καταστήματα είναι κλειστά, η μόνη διέξοδος για αγορές είναι τα e-shops, τα οποία περιμένουν τόνωση των πωλήσεών τους το επόμενο διάστημα. Μέχρι στιγμής πάντως, με εξαίρεση τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, τα οποία «κάνουν θραύση» στην εποχή του κορονοϊού η κατάσταση είναι απογοητευτική, με τις πωλήσεις να υποχωρούν έως και 80%!

Κάτι που ωστόσο θεωρείται αναμενόμενο λόγω του σοκ που έχουν υποστεί οι πολίτες από την επέλαση του θανατηφόρου ιού. «Ακόμη είναι οι πρώτες μέρες. Όταν καθίσει η σκόνη και ξεπερασθεί το αρχικό σοκ θα μπορέσουμε να καταλάβουμε που θα καθίσει η μπίλια», σημειώνει χαρακτηριστικά στέλεχος της αγοράς.

Αρκετοί επιχειρηματίες κρατάνε μικρό καλάθι καθώς θεωρούν πως η ανησυχία για την υψηλή μεταδοτικότητα του ιού και οι επιπτώσεις στα εισοδήματα των νοικοκυριών (ήδη χιλιάδες συμβάσεις εργασίας τίθενται σε αναστολή) θα κάνουν ακόμη πιο διστακτικούς τους καταναλωτές, ειδικά για αγορές προϊόντα μεγάλης αξίας. Σε κάθε περίπτωση, τα πρώτα συμπεράσματα θα εξαχθούν την επόμενη εβδομάδα.

Από την πλευρά τους, οι εταιρείες δηλώνουν έτοιμες να ανταποκριθούν στη δύσκολη συγκυρία και στις ανάγκες των καταναλωτών ενώ έχουν ενεργοποιήσει ήδη αρκετές προσφορές και εκπτώσεις σε μια σειρά από προϊόντα, στα οποία υπάρχει επάρκεια. Έχουν φροντίσει να υπάρχει τηλεφωνικό κέντρο για να εξυπηρετεί το αγοραστικό κοινό και να επιλύει τυχόν προβλήματα ενώ κάποιες έχουν μεριμνήσει για την συνέχιση των προγραμμάτων αποπληρωμής που διευκολύνουν τις αγορές.

eshop6.jpg

Για παράδειγμα, το προγράμματα δόσεων χωρίς κάρτα που εφαρμόζει η «Κωτσόβολος» συνεχίζει να προσφέρεται, με την έγκριση να γίνεται μέσω τηλεφωνικού κέντρου και τις πληρωμές να γίνονται τόσο από τα καταστήματα των τραπεζών όσο και μέσω e-banking. Όπως εξηγούν πηγές της αλυσίδας, ήταν μια συνειδητή απόφαση, προκειμένου να διευκολυνθούν οι πελάτες που θέλουν να αποκτήσουν μια νέα συσκευή και δεν έχουν την οικονομική άνεση τη δεδομένη συγκυρία. Από την άλλη πλευρά, το «Πλαίσιο» επέλεξε να «παγώσει» το αντίστοιχο πρόγραμμα.

Στα μελανά σημεία, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς είναι οι καθυστερήσεις στην αποστολή των προϊόντων, οι οποίες συνεχίζουν να εντοπίζονται σε αρκετές περιπτώσεις, κάτι που αποδίδεται κυρίως στην αδυναμία των εταιρειών ταχυμεταφορών να διαχειριστούν την κατάσταση.

Να σημειωθεί πως ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα εκτιμάται ότι ανήλθε πέρυσι σε περίπου 5 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2018. Υπολογίζεται πως στην χώρα μας υπάρχουν περισσότερες από 7.000 επιχειρήσεις που λειτουργούν ηλεκτρονικό κατάστημα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ