Το κίνημα της Αφαίρεσης κατακτά το Θησείο

Το κίνημα της Αφαίρεσης κατακτά το Θησείο

Τελευταία Ενημέρωση
Με πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων συνεχίζεται η λειτουργία της έκθεσης στο MOMus-Μουσείο Άλεξη Μυλωνά.

Με διαλέξεις και συζητήσεις για την υποδοχή της αφαίρεσης στην ελληνική τέχνη, αλλά και εικαστικά εργαστήρια και μουσικές βραδιές, συνεχίζεται ως το τέλος Σεπτεμβρίου η λειτουργία της έκθεσης «Χωρίς τίτλο ΙΙ. Ελληνική Μεταπολεμική Αφαίρεση: Τα ηρωικά χρόνια», στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, στο Θησείο.

Επιπλέον θα γίνονται ειδικές ξεναγήσεις για τις στάσεις, τα εμπόδια, την αρχή και την πορεία του κινήματος της Αφαίρεσης, από τον συνεπιμελητή της έκθεσης, Γιάννη Μπόλη και τους καθηγητές της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, Πάνο Χαραλάμπους και Νίκο Τρανό.

Στις 12 Σεπτεμβρίου θα δοθεί μία διάλεξη με θέμα «Πρωτοπόροι της αφαίρεσης στην ελληνική γλυπτική», από τον Γιάννη Μπόλη και τον Δημήτρη Παυλόπουλο, αναπληρωτή καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο ΕΚΠΑ.

Χρησιμοποιώντας ως «σταθμούς» γλυπτά-συνθέσεις των Χρύσα (Βαρδέα), Λάζαρου Λαμέρα, Κώστα Κουλεντιανού, Γεράσιμου Σκλάβου, Γιώργου Ζογγολόπουλου, Αχιλλέα Απέργη, Άλεξ Μυλωνά, Κλέαρχου Λουκόπουλου, Σωσώς Χουτοπούλου-Κονταράτου, Φρόσως Ευθυμιάδη-Μενεγάκη, οι εισηγητές επικεντρώνονται στην ανανεωτική ορμή, που χαρακτηρίζει τη δημιουργία πολλών Ελλήνων γλυπτών τις δεκαετίες του 1950 και 1960, μέσα από τις πολλαπλές επιρροές τους, τις συναντήσεις και τις γόνιμες αφομοιώσεις των διδαγμάτων του Μοντερνισμού και των σύγχρονών τους γλυπτικών αναζητήσεων σε διεθνές επίπεδο.

Θα ακολουθήσει στις 19 Σεπτεμβρίου μια συζήτηση με τίτλο «Η υποδοχή της αφαίρεσης στην ελληνική τέχνη τις δεκαετίες του 1950 και 1960», από τον Ευγένιο Δ. Ματθιόπουλο, καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο πανεπιστήμιο Κρήτης, την Θούλη Μισιρλόγλου, Ιστορικό της Τέχνης και Προϊστάμενη Τμήματος Συλλογών στο MOMus - Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Σπύρο Μοσχονά, διδάκτoρα Ιστορίας της Τέχνης.

mam_afairesi_1.jpg

Η Αφαίρεση αμφισβητήθηκε και πολεμήθηκε

Η έκθεση «Χωρίς τίτλο ΙΙ - Ελληνική Μεταπολεμική Αφαίρεση:Τα ηρωικά χρόνια» εστιάζει στην εμφάνιση και τη βαθμιαία καθιέρωση της αφαίρεσης στην ελληνική τέχνη, από τη δεκαετία του 1950 έως και τα μέσα της δεκαετίας του 1960. Τα χρόνια αυτά, η Αφαίρεση πέρασε από πολλά στάδια, γνώρισε την αμφισβήτηση, την πολεμική και την απόρριψη. Οι καλλιτέχνες, οι οποίοι παρουσιάζονται με έργα τους στην έκθεση, αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν το αίτημα της ανανέωσης και του εκσυγχρονισμού της ελληνικής τέχνης, τη συμπόρευσή της με τις σύγχρονες τους εικαστικές αναζητήσεις σε διεθνές επίπεδο, αντιπαρατιθέμενοι στις ελληνοκεντρικές αναγνώσεις του μοντερνισμού και τα συντηρητικά ακαδημαϊκά πλαίσια.

Μέσα από το έργο 26 ζωγράφων και γλυπτών, εκ των πιο σημαντικών εκπροσώπων της σύγχρονης τέχνης στην χώρα, διαγράφεται η συναρπαστική ιστορία ενός καλλιτεχνικού ρεύματος, με βαθιά τα σημάδια των ανθρώπων που την υπηρέτησαν ή την πολέμησαν.

Άριες και σονάτες με θέα την Ακρόπολη

Στις 7 και στις 14 Σεπτεμβρίου θα γίνουν δύο εργαστήρια εικαστικών για ενήλικες, που θα εστιάζουν στην τέχνη της γλυπτικής μέσα από τη γνωριμία της δημιουργίας σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών, έργα των οποίων παρουσιάζονται στην έκθεση, ενώ επίσης στις 7 Σεπτεμβρίου διοργανώνεται μια συνάντηση που με τίτλο «Γεωμετρικά Σύμπαντα-Συναρμογή και Αφαίρεση», παρουσιάζει το έργο της γλύπτριας Άλεξ Μυλωνά και ένα εργαστήριο πάνω στις έννοιες, τις πρακτικές και το καλλιτεχνικό λεξιλόγιο επιλεγμένων έργων της.

Το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου θα γίνει μια γνωριμία με το έργο του Γιώργου Ζογγολόπουλου στην εκδήλωση που έχει τίτλο «Το γλυπτό και η πλατεία-Μικρογλυπτική με μέταλλο» και στις 21 του μήνα μια μουσική βραδιά τζαζ με επιτυχίες του 1950 και του 1960 μέσα από δίσκους βινύλιου από τον Δημήτρη Αγγέλη, γνωστός ως Dj Le chef, ενώ η έκθεση ολοκληρώνει την λειτουργία της, το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου με μια βραδιά με άριες και σονάτες από το Μπαρόκ.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ