Γιώργος Ξένος: Τριπλή εκθεσιακή παρουσία στη Θεσσαλονίκη

Γιώργος Ξένος: Τριπλή εκθεσιακή παρουσία στη Θεσσαλονίκη

Επιτοίχια έργα, κεραμικά και η γνωστή εγκατάσταση «Διερχόμενοι», φιλοξενούνται στο Γενί Τζαμί από τις 26 Νοεμβρίου ως τις 24 Ιανουαρίου 2020. Συμμετοχή του Γιώργου Ξένου στην γκαλερί Λόλα Νικολάου και στην Art Thessaloniki. Μιλάει στο ethnos.gr ο σπουδαίος εικαστικός

Στο κέντρο της τέχνης του βάζει τον άνθρωπο γι΄αυτό και η δουλειά του διαχρονικά χαρακτηρίζεται ως ανθρωποκεντρική. Ο Γιώργος Ξένος είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες εικαστικούς, με σπουδαίο έργο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και αυτές τις μέρες κάνει αισθητή την παρουσία του στη Θεσσαλονίκη σε τρεις διαφορετικές εκθέσεις. Συγκεκριμένα, παρουσιάζει έργα του στην γκαλερί Λόλα Νικολάου, συμμετέχει από σήμερα (21/11) στην Art Therssaloniki, ενώ την Τρίτη 26 Νοεμβρίου στο Γενί Τζαμί, η Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης φιλοξενεί μια ατομική έκθεση έργων από την γνωστή σειρά «Διερχόμενοι». Μιλώντας στο ethnos.gr, ο Γιώργος Ξένος αναφέρει ότι παρουσιάζει έργα της τελευταίας δεκαετίας μέχρι σήμερα. Ενότητες από τη σειρά έργων Μαύρα Λουλούδια, Διερχόμενοι, Οιωνός, κ.ά. Στις τρεις εκθέσεις παρουσιάζει έργα επιτοίχια, κεραμικά και μια εγκατάσταση από σίδηρο συνοδευόμενη από μουσική. «Προσδοκώ μια μορφή διαλόγου, μια επικοινωνία με το κοινό και κυρίως με τους νέους αυτής της ιδιαίτερης πολυπολιτισμικής πόλης, της Θεσσαλονίκης», λέει χαρακτηριστικά.

xenosii.jpg

Εξερευνώντας για πολλά χρόνια τον άνθρωπο, το ίχνος και την γραφή, έννοιες καθοριστικής αξίας για το παρόν και το μέλλον του, ο Γιώργος Ξένος δημιούργησε τους «Διερχόμενους», ένα έργο σε εξέλιξη, αποτελούμενο από ένα πλήθος ανθρώπινων περιγραμμάτων από σίδηρο. Οι μεταλλικές, αλλά αέρινες ανθρώπινες φιγούρες, διαφορετικές η μια από την άλλη, δείχνουν τον δρόμο, καθώς κινούνται ανάμεσα σε τεράστια ζωγραφικά έργα που καταλαμβάνουν το χώρο της μεγάλης έκθεσης στο Γενί Τζαμί, την οποία θα εγκαινιάσει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας. Η εγκατάσταση που έχει κεντρικό άξονα τον άνθρωπο, εστιάζει στη διαχείριση, μετάδοση και μεταφορά της πληροφορίας, δημιουργώντας καινούργια δεδομένα, στα οποία στηρίζεται η συγκρότηση και η εξέλιξη του πολιτισμού. «Οι «Διερχόμενοι», μια εγκατάσταση από σίδηρο, είναι ένα έργο με δυνατότητα προσαρμογής στον τόπο, όπου στήνεται. Έτσι, στο Γενί Τζαμί, στο ιστορικό αυτό μνημείο, θα υπάρχει, εκτός από τα ζωγραφικά έργα, η παραπάνω οπτικοακουστική εγκατάσταση με δική μου μουσική, ένα ρέκβιεμ για την τραγικότητα των σημερινών σκληρών μετακινήσεων των πληθυσμών», μας λέει ο Γιώργος Ξένος.

xenosiii.jpg

Οι «Διερχόμενοι» έχουν παρουσιαστεί ως σήμερα στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, στο Ναύπλιο και αλλού. Ο καλλιτέχνης γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στην École National Supérieure des Beaux arts – Section des Arts Plastiques στο Παρίσι. Εργάστηκε στο Βερολίνο, όπου βίωσε τα ιστορικά γεγονότα της πτώσης του Τείχους και εξέθεσε έργα εκείνης της περιόδου στο Pergamon Museum  και στο Winckelmann Museum της πόλης Stendal. Τα ενδιαφέροντά του έχουν στο κέντρο τους τον άνθρωπο, ενώ για την τέχνη πιστεύει πως είναι ο μηχανισμός για να γίνει ο κόσμος αντιληπτός.

«Όπως έχει πει κι ο Πρωταγόρας «πάντων χρημάτων μέτρον εστίν ο άνθρωπος…». Με θέμα λοιπόν τον άνθρωπο και τις μετακινήσεις του στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, μεταφέροντας την μνήμη και την πληροφορία, συντελείται η εξέλιξη του πολιτισμού παγκόσμια. Και αυτό συμβαίνει από την αρχή της κατανόησης του ίχνους, μέχρι την ψηφιακή εποχή, μια εποχή της κυριαρχίας της εικόνας που μιλά όλες τις γλώσσες», επισημαίνει. Όταν καλείται να σχολιάσει την σύγχρονη τέχνη στην Ελλάδα, ο Γιώργος Ξένος, τονίζει ότι στη χώρα μας «υπάρχουν σπουδαίοι καλλιτέχνες με εξαιρετικό έργο» και ότι «η ελληνική συμμετοχή στο παγκόσμιο πεδίο πολιτισμού είναι πολύ σημαντική».

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ