H Σεσίλια Παρέντες γίνεται ένα με τα έργα της (pics)
Σεσίλια Παρέντες (Φωτογραφία: Instagram @Cecilia Paredes Art)

H Σεσίλια Παρέντες γίνεται ένα με τα έργα της (pics)

«Τυλίγω, καλύπτω ή βάφω το σώμα μου με το ίδιο μοτίβο του υλικού και απεικονίζω εκ νέου τον εαυτό μου ως μέρος αυτού του τοπίου» δηλώνει η Παρέντες.

Η καλλιτέχνης Σεσίλια Παρέντες γεννήθηκε στην πρωτεύουσα του Περού, και σήμερα κινείται μεταξύ Φιλαδέλφειας των ΗΠΑ, Λίμα και Κόστα Ρίκα. Η ίδια είναι το θέμα των φωτογραφιών της, αν και η φιγούρα της δύσκολα ξεχωρίζει σε αυτές.

Για κάθε «αυτοπροσωπογραφία» της, κρεμάει πλούσια μπατίκ υφάσματα ως φόντο, τα οποία συνταιριάζει με το βαμμένο δέρμα της ή με κοστούμια που φορά ή και με τα δύο. Ο κορμός της, τα χέρια της, το πρόσωπό της «σβήνουν» στο φόντο, οι φωτογραφίες της γίνονται κάτι σαν «μαγική εικόνα». Το έργο της έχει τίτλο «Landscape» και έχει γνωρίσει τεράστια επιτυχία στο εξωτερικό. 

«Τυλίγω, καλύπτω ή βάφω το σώμα μου με το ίδιο μοτίβο του υλικού και απεικονίζω εκ νέου τον εαυτό μου ως μέρος αυτού του τοπίου» δηλώνει η Παρέντες. «Με αυτό, εργάζομαι πάνω στην οικοδόμηση της ταύτισής μου με το άμεσο περιβάλλον ή με το μέρος του κόσμου στο οποίο ζω ή που νιώθω ότι μπορώ ν’ αποκαλέσω «σπίτι». Έχουν χαρακτηρίσει το βιογραφικό μου ως «βιογραφικό ενός νομάδα», άρα είναι πιθανόν να υπάρχει μια ανάγκη μου ν’ αντιμετωπίσω αυτή τη διαδικασία συνεχούς μετεγκατάστασης», συμπληρώνει.

View this post on Instagram

Photography by ©Cecilia Paredes @ceciliaparedesart • • • Paredes lives and works in Philadelphia now, but is originally from Lima, Peru. Educated in Lima and in Cambridge, Peruvian-born Paredes was initially inspired to create her fascinating photographic scenes because of her constant relocation. "I wrap, cover or paint my body with the same pattern of the material and re-present myself as part of that landscape. Through this act, I am working on the theme of building my own identification with the entourage or part of the world where I live or where I feel I can call home. My bio has been described as nomadic so maybe this is also a need of addressing the process of constant relocation. Artist’s Statement “Part of what makes us human is our ability to see beyond the narrow door through which we enter the world—to grow beyond the culture of our birth by recognizing other cultures, other patterns of life. Yet our birth culture is always imprinted upon us; the mystery of identity is never fully resolved. We are always from a time and place to which we can never return.” — Cecilia Paredes Paredes’ photographs also touch on personal struggle and turmoil with comfort, belonging, body politics, identity politics and mental health issues. With a plethora of social commentary and silent self reflection inherent in her work, Paredes is an artist that can be hypnotic, comforting and relative to so many. • • • Titled: Eternally Camouflaged series - Nocturne • • • #uncoated

A post shared by Experience New Photography (@uncoated_platform) on

Αυτή την περίοδο, και ως τις 30 Δεκεμβρίου, το Museum of Latin America Art (MOLAA) στο Λος Άντζελες φιλοξενεί ατομική έκθεση της Σεσίλια Παρέντες. Η οποία, από τις 27 Μαρτίου του 2019, θα έχει καινούργια ατομική έκθεση στο Μουσείο του Πανεπιστημίου της Ναβάρα (MUN) στην Ισπανία. 

View this post on Instagram

My latest piece for @artandcakela is on Cecilia Paredes @ceciliaparedesart. I got the amazing opportunity to interview her about her recent exhibition at @molaaart, thanks to @saltfineart. She is one of my favorite contemporary artists and I was honored to speak with her and write about her. - - - “Although history has shown us the significance of self-portraits to our collective humanity and the personal spirit, there are not many contemporary artists that specialize in self-portraits anymore, and even fewer that do it with as much creativity, relativity, and soul as Peruvian artist, Cecilia Paredes. She is well-known for utilizing her body as a canvas, as she paints herself into the backgrounds of fabrics, wallpapers, furniture, rooms, forests, and deserts. At first, the emphasis in her work seems as though it is the figure’s body blending in, but upon further inspection the ulterior focus becomes clear. She never completely blends in, and in this way she stands out. The act of decorating the body with its surroundings seems to highlight the edges that separate the body and the background even more. With painstaking detail, she recreates gorgeous patterns and the subtle nuances of becoming. The overlapping areas, the gesture, the movement, these subtle details are poetic prose of the humanity in her faceless renditions of herself...” - - - Read the whole article and interview with Paredes on artandcakela.com! - - - - #ceciliaparedes #molaa #artandcakela #artandcake #selfportrait #selportraiture #performances #bodyart #bodypainting #blending #blendingin #art #pattern #camouflage #fineart #figurativeart #suggestive #background #becoming #peruvianartist #saltfineart

A post shared by Evan Senn (@senntastic) on

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ