60ό ΦΚΘ: Τζον Γουότερς, απαγωγές και παρακμιακά Malls
Το εξώφυλλο του λευκώματος The Decline Of Mall Civilisation

60ό ΦΚΘ: Τζον Γουότερς, απαγωγές και παρακμιακά Malls

Ο Τζον Γουότερς μονοπωλεί από σήμερα την επετειακή διοργάνωση του Φεστιβάλ και μας γνωρίζει τη σκοτεινή πλευρά της Αμερικής στο έργο του ταλαντούχου Μάικλ Γκαλίνσκι, τον οποίο ο πατριάρχης του trash ξεχωρίζει ανάμεσα σε σύγχρονους δημιουργούς.

Από σήμερα η καρδιά του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης χτυπά στους ρυθμούς του Αμερικανού σκηνοθέτη Τζον Γουότερς, πατριάρχη του αντικομφορμισμού, τον οποίο θα απολαύσουμε μεταξύ άλλων εκδηλώσεων στο δικό του sold out σόου «This Filthy World», απόψε στη σκηνή του Ολύμπιον.

Πέρα από το masterclass που θα δώσει αύριο αλλά και το αποκλειστικό workshop για νεαρούς κινηματογραφιστές, ο Γουότερς (Pink Flamingos, Female Trouble, Desperate Living) έχει αναλάβει να παρουσιάσει και δέκα ταινίες τις οποίες έχει ξεχωρίσει για συγκεκριμένους λόγους. Ανάμεσά τους και το ντοκιμαντέρ-γροθιά στο στομάχι Who Took Johnny του Νεοϋρκέζου Μάικλ Γκαλίνσκι, που είναι από χθες το βράδυ στη Θεσσαλονίκη.

michael_galinsky1.jpg

Λοιπόν, η περίπτωση Γκαλίνσκι έχει πολύ ενδιαφέρον: πολυπράγμων δημιουργός, ο ίδιος ασχολήθηκε στο ντοκιμαντέρ που συνσκηνοθέτησε με τους Σούκι Χόλεϊ και Ντέιβιντ Μπέιλινσον και πρωτοπαρουσιάστηκε στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, με τη συγκλονιστική καταγραφή της ιστορίας απαγωγής του 12χρονου Τζόνι Γκος που εξαφανίστηκε το 1982, καθώς μοίραζε εφημερίδες, στην αμερικανική κωμόπολη Γουέστ Ντε Μόιν της Αϊόβα.

Για τα επόμενα τριάντα χρόνια η μητέρα του μικρού Τζόνι αφιέρωσε τη ζωή της στην αναζήτησή του, κάνοντας έναν τεράστιο αγώνα για να ανακαλύψει τι πραγματικά είχε συμβεί. Στη διάρκεια του αγώνα της, ήρθαν στο φως περίεργες ενδείξεις, αντιφατικές αποκαλύψεις, μηχανορραφίες και θεωρίες συνομωσίας με διαπλεκόμενους ισχυρά πρόσωπα της αμερικανικής κοινωνίας.

Ο Τζόνι Γκος ήταν το πρώτο παιδί η φωτογραφία του οποίου εμφανίστηκε στις χάρτινες συσκευασίες γάλακτος ως «missing boy» («αγνοούμενο παιδί»). Αυτόπτες μάρτυρες και στοιχεία που σοκάρουν φέρνουν, μέσω της ταινίας, ξανά στο προσκήνιο της επικαιρότητας την πιο συνταρακτική υπόθεση εξαφάνισης στην ιστορία των ΗΠΑ.

milk_carton_missing1.jpg

Σήμερα στις 12.00 στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, ο Μάικλ Γκαλίνσκι θα παρουσιάσει και τη νέα του δημιουργία, το φωτογραφικό λεύκωμα «The Decline of Mall Civilization», που κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Γκοβόστη.

Συχνός επισκέπτης του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στο οποίο έχουν προβληθεί αρκετές φορές ταινίες του, ο 50χρονος Αμερικανός σκηνοθέτης, φωτογράφος, μουσικός, συγγραφέας και παραγωγός, αποτυπώνει στις φωτογραφίες του εικόνες της σύγχρονης αμερικανικής παρακμής παρουσιάζοντας εκδοχές των αμερικανικών malls από τα τέλη της δεκαετίας του ’80. Το συγκεκριμένο λεύκωμα (εκδ. Rumur) απλώνεται σε 112 σελίδες ενώ αποτελεί τη συνέχεια του πρώτου σχετικού βιβλίου του Μάικλ Γκαλίνσκι, «Malls Across America» (εκδ. Steidl, 2013).

malls_stein2.jpg.jpeg

Το νέο βιβλίο, το οποίο διανέμεται στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Γκοβόστη, κυκλοφορεί ως επετειακή έκδοση 30 ετών, και πέρα από τις φωτογραφίες, περιλαμβάνει κείμενα Αμερικανών καλλιτεχνών, φωτογράφων και συγγραφέων -ανάμεσά τους και ο Chris Stein των Blondie.

Ο τίτλος «The Decline of Mall Civilization» (σε ελεύθερη μετάφραση «Η Αποσύνθεση του Πολιτισμού των Εμπορικών Κέντρων»), αποτελεί παράφραση της τριλογίας της Penelope Spheeris «The Decline of Western Civilization», υποδηλώνοντας τη ματιά του δημιουργού πάνω στο θέμα του.

  • Tο ντοκιμαντέρ Who Took Johnny των Μάικλ Γκαλίνσκι, Σούκι Χόλεϊ και Ντέιβιντ Μπέιλινσον προβάλλεται την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου στην αίθουσα Παύλος Ζάννας στις 15.00. Αποτελεί μία από τις δέκα ταινίες που επέλεξε ο Τζον Γουότερς για το επετειακό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ