12 + 1 θεατρικές επαναλήψεις στην Αθήνα τον Οκτώβριο

12 + 1 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ

Επιτυχημένες παραστάσεις της προηγούμενης θεατρικής περιόδου που επιστρέφουν στα θέατρα της πόλης

Για μία ακόμα χρονιά, οι θεατρικές σκηνές της Αθήνας παρουσιάζουν μια μεγάλη ποικιλία έργων κλασσικών, αλλά και σύγχρονων συγγραφέων που δεν ξέρεις τι να πρωτοδιαλέξεις. Εμείς επιλέξαμε τις δεκατρείς πιο ενδιαφέρουσες και χειροκροτημένες παραστάσεις της περσινής ή και παλαιότερων σεζόν που επαναλαμβάνονται και φέτος, για όλους εκείνους που ήθελαν να τις δουν, αλλά δεν πρόλαβαν. Παραγωγές για τις οποίες γράφτηκαν διθυραμβικές κριτικές, αλλά και μεταφέρθηκαν από στόμα σε στόμα μεταξύ των ενθουσιασμένων θεατών.

Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ

Σκηνοθεσία: Βάσια Αργέντη | Θέατρο Διάνα

Η ηθική τελειότητα μοιάζει να είναι ο οδηγός στη ζωή του ενός ήρωα (Αλέξανδρος), αλλά δυστυχώς η ζωή πολλές φορές μας γεμίζει ψευδαισθήσεις προερχόμενες από το συλλογικό ασυνείδητο που δεν μπορούμε να τις διαχειριστούμε, και σε έναν τέτοιο σκόπελο σκοντάφτει ο Αλέξανδρος. Παράλληλα, οι κεντρικές ηρωίδες ( Μητέρα της Νούρα και η Νούρα) αποζητούν, όχι το δυτικό όνειρο όπως κάνουν οι μετανάστες, αλλά μία ανθρώπινη ζωή. Μια ζωή δίχως διώξεις, εγκλήματα και πολέμους. Όπως λέει, η Νούρα: «Μαμά στις χούφτες μου έχω φυλάξει λίγο ήλιο». Αυτόν τον ήλιο αποζητούν. Στο έργο αυτό παρουσιάζεται μία διπλή Οδύσσεια: Του δυτικού ανθρώπου που τα έχει «όλα» και στέκεται θύμα αυτής της ιδανικής συνθήκης και των προσφύγων που, η ζωή τους μοιάζει το απόβλητο ενός συστήματος που δεν δείχνει στάλα συμπόνιας.

Πρωταγωνιστούν: Μαριάννα Τουμασάτου Ανδριάνα Μπάμπαλη, Γιάννης Χαντέλης, Θεώνη Φύτρου και Δανάη Αλυσανδράτου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη 21:00

Ένα σπουδαίο θεατρικό έργο πάνω στα χαμένα μεγαλεία

«Τζάσμιν»: Μια ερμηνεία ζωής από την Ελένη Ράντου

Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής | Θέατρο Διάνα

Η καθηλωτική Τζάσμιν, που συγκίνησε και καταχειροκροτήθηκε από 40.000 θεατές, επιστρέφει στο θέατρο Διάνα για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Το σενάριο του Γούντι Άλλεν στηριγμένο σε μια άλλη εκδοχή του «Λεωφορείο ο Πόθος», περιγράφει με μοναδικά κωμικοτραγικό τρόπο το οδοιπορικό της πτώσης και την τραυματική εμπειρία της απώλειας. Τη θεατρική απόδοση έχει κάνει η Ελένη Ράντου σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Χατζηνικολάου.

Μια πλούσια χρεωκοπημένη Νεοϋορκέζα, η Τζάσμιν (Ελένη Ράντου), μετά τη διάλυση του γάμου της και την οικονομική καταστροφή του άντρα της Αλ (Μάξιμος Μουμούρης) προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της από την αρχή. Αναγκάζεται, άφραγκη πλέον, να μετακομίσει στην αδερφή της Τζίντζερ (Καλλιρρόη Μυριαγκού) σε μια λαϊκή συνοικία του Σαν Φρανσίσκο, τη στιγμή που η αδερφή της ετοιμάζεται να παντρευτεί τον Τσίλυ (Παντελή Δεντάκη). Η απέχθεια της Τζάσμιν προς τον Τσίλυ είναι κεραυνοβόλα και οι συγκρούσεις ανάμεσά τους πυροδοτούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Στην προσπάθεια της Τζάσμιν να επαναπροσδιορίσει τη ζωή της, σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον, το παρελθόν στοιχειώνει το παρόν με απρόβλεπτες συνέπειες.

Πρωταγωνιστούν: Ελένη Ράντου, Μάξιμος Μουμούρης, Παντελής Δεντάκης, Καλλιρρόη Μυριαγκού, Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης, Ορέστης Καρύδας και Δημήτρης Καπετανάκος

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη και Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 20:30, Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:30

Η παράσταση διαθέτει ερμηνείες που τροφοδοτούν την αγωνία επί σκηνής

«Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές»: Ένα έργο που συναρπάζει και συγκινεί

Σκηνοθεσία: Αντώνης Καλογρίδης | Θέατρο Δανδουλάκη

Μετά την πολύ μεγάλη επιτυχία της προηγούμενης σεζόν, την θερμή ανταπόκριση του κοινού και τις εξαιρετικές κριτικές στον Τύπο, το συγκλονιστικό έργο της Άγκαθα Κρίστι συνεχίζεται στο Θέατρο Δανδουλάκη. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αλλά για πρώτη φορά στην Ελλάδα η απόδοση του πασίγνωστου μυθιστορήματος σε θεατρικό έργο που έκανε ο Κεν Λούντβιχ, συναρπάζει και συγκινεί. 

Στο Έγκλημα στο Orient Express –το πιο διάσημο κι αγαπημένο αστυνομικό της Αγκαθα Κρίστι-ο Αντώνης Καλογρίδης σκηνοθετεί με έμπνευση. Η ανάμειξη στην ιστορία του διάσημου Ηρακλή Πουαρό, η γοητευτική πλοκή, η γεμάτη μυστήριο και ανατροπές, οι χαρακτήρες και η μεταξύ τους διασύνδεση, συναρπάζουν και γοητεύουν. Όλα είναι διαφορετικά απ’ ότι δείχνουν, από την πρώτη μέχρι και την τελευταία σκηνή. Και όλα καθορίζονται τελικά από το μεγάλο δίλημμα: μπροστά στην φρίκη του φόνου ενός παιδιού, ποια τιμωρία είναι δίκαιη και ηθική, ποιος μπορεί να γλιτώσει από τον θείο και τον ανθρώπινο νόμο...

Φέτος, στην γνωστή all star διανομή της παράστασης, προστίθεται η μεγάλη κυρία του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου Μάρω Κοντού, ο Σόλων Τσούνης και η Έρρικα Μπίγιου.

Πρωταγωνιστούν: Κάτια Δανδουλάκη, Δάνης Κατρανίδης, Αντώνης Καφετζόπουλος, Μάρω Κοντού, Τάσος Χαλκιάς, Ταμίλα Κουλίεβα, Τάνια Τρύπη, Τάκης Παπαματθαίου, Σόλων Τσούνης, Έρρικα Μπίγιου και Λευτέρης Ζαμπετάκης

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19:00, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 19:00

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Μαρκ Χάντον

«Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα»: Μια γλυκόπικρη ιστορία για τον αυτισμό

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος | Θέατρο Τζένη Καρέζη

Ο διάσημος θεατρικός συγγραφέας Σάιμον Στήβενς, που έργα του έχουν ανεβεί άλλες δυο φορές από το Θέατρο του Νέου Κόσμου, υπογράφει τη θεατρική διασκευή του πολυβραβευμένου μυθιστορήματος του Μαρκ Χάντον «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα», που κέρδισε 7 βραβεία Ολίβιε, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου το 2013. 

«Είμαι ο Κρίστοφερ Τζον Φράνσις Μπουν. Ξέρω όλες τις χώρες του κόσμου με τις πρωτεύουσές τους. Και όλους τους πρώτους αριθμούς μέχρι το 7507». Είναι 7 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα. Ο 15χρονος Κρίστοφερ στέκεται δίπλα στον σκοτωμένο σκύλο της γειτόνισσάς του, της κυρίας Σίαρς, που τον έχουν καρφώσει με ένα δικράνι. Η κυρίας Σίαρς θα καλέσει την αστυνομία και ο Κρίστοφερ για πρώτη φορά στη ζωή του θα οδηγηθεί στο αστυνομικό τμήμα, όπου θα του γίνει σύσταση. Παρά την απαγόρευση του πατέρα του, ο Κρίστοφερ αποφασίζει να λύσει το μυστήριο του σκοτωμένου σκύλου γιατί πιστεύει πως ο δολοφόνος πρέπει να βρεθεί και να τιμωρηθεί. Με την ενθάρρυνση της δασκάλας του, θα καταγράψει όλα τα στοιχεία που θα συγκεντρώσει σ’ ένα βιβλίο, που θα γίνει και θεατρικό έργο για τη σχολική γιορτή.

Ο Κρίστοφερ έχει φοβερό μυαλό και εξαιρετικές ικανότητες στα μαθηματικά, σκοντάφτει όμως στα απλά πράγματα της καθημερινής ζωής. Δεν έχει τολμήσει ποτέ να απομακρυνθεί μόνος του από το σπίτι του, δεν ανέχεται να τον αγγίζει κανείς και δεν εμπιστεύεται τους ξένους. Η αστυνομική του έρευνα, που θα τον βγάλει για πρώτη φορά έξω από το σπίτι του, θα φέρει τη ζωή του τα πάνω κάτω. Ο Κρίστοφερ θα βρει τη χαμένη μητέρα του, θα καταλάβει πως η αγάπη των δικών του είναι μπερδεμένη με μυστικά και ψέματα και θα συνειδητοποιήσει τις δυνάμεις που θα του επιτρέψουν να προχωρήσει στη ζωή. Μια γλυκόπικρη ιστορία για τον αυτισμό, την εφηβεία, την οικογένεια, τα μαθηματικά και τα χρώματα.

Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Νιάρρος, Κατερίνα Λυπηρίδου, Κόρα Καρβούνη, Θύμιος Κούκιος και Μαρία Κατσανδρή

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19:00, Πέμπτη και Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 20:00

Ο άνθρωπος έχει την ανάγκη να αγαπηθεί και να αγαπήσει για να υπάρξει

«Μαμά»: Δεν υπάρχουν κενά εκεί, όπου υπάρχει αγάπη

Σκηνοθεσία: Γιώργος Σουλεϊμάν | Θέατρο Βασιλάκου

Μετά τις sold out παραστάσεις της «Ουρανίας», ο Γιώργος Σουλεϊμάν επιστρέφει με με μια τρυφερή ιστορία για την αιώνια και αέναη σχέση μητέρας κόρης. Η ανάγκη να αγαπάμε και να μας αγαπούν ακολουθεί μόνο τους νόμους της φύσης και της κοινωνίας ή φτιάχνει τους δικούς της; Η παραδοσιακή μορφή οικογένειας είναι το μοναδικό μοντέλο μέσα στο οποίο το παιδί θα μεγαλώσει με αγάπη; Τι θα γινόταν αν μπορούσαμε να διαλέγουμε τους γονείς και τα παιδιά μας;

Με μια πλοκή σχεδόν κινηματογραφική, το βραβευμένο έργο της Μάρτα Μπαρσελό μας θέτει αντιμέτωπους με αυτά και άλλα παρόμοια ερωτήματα αναζητώντας την ουσία στις σχέσεις μητέρας και παιδιού, πέρα από κοινωνικά στερεότυπα, και αναζητά το μυστικό της "ευτυχίας στο σπίτι", που μπορεί απλά να κρύβεται σε μια συνταγή για κανελόνια. 

Το έργο κέρδισε το 6ο Τουρνουά Δραματουργίας του Καταλανικού Θεάτρου και το 5ο Τουρνουά Διατλαντικής Δραματουργίας το 2017 στο Μπουένος Άιρες.

Πρωταγωνιστούν:  Ελένη Καστάνη και Ευγενία Σαμαρά

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη 21:15

Η ενέργεια και τα συναισθήματα του ήρωα περνάνε κατευθείαν στο θεατή

«Το Φινιστρίνι»: Ένας ύμνος για την απομόνωση και την απαξίωση των ανθρώπινων σχέσεων

Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης | Από Μηχανής Θέατρο

Ένας από τους δημοφιλέστερους μονολόγους της περασμένης θεατρικής σεζόν, που αγαπήθηκε από το κοινό και τους κριτικούς για την αφοπλιστική του αλήθεια και έδωσε στον Αντίνοο Αλμπάνη τη δυνατότητα να ερμηνεύσει έναν από τους δυνατότερους ρόλους της καριέρας του.

Το «Φινιστρίνι» είναι μια καταγραφή των νευρώσεων και της αυτοαπομόνωσης του σύγχρονου ανθρώπου. Είναι το παράθυρο που κλείνουμε και σφραγίζουμε για να μην βλέπουμε και να μην ακούμε τι γίνεται έξω απ’ το «κελί» μας, γιατί αδυνατούμε να διαχειριστούμε τους φόβους, τις ανασφάλειες, την κατάθλιψη και την ανικανότητά μας να επικοινωνήσουμε με τους άλλους.

Έτσι διαλέγουμε να αποσυρθούμε στο μικρό προσωπικό μας σύμπαν και να κατηγορούμε για την ανεπάρκεια μας οποιονδήποτε και οτιδήποτε άλλο εκτός απ’ τον πραγματικό υπεύθυνο, τον εαυτό μας. Κι όταν επιτέλους έρχεται εκείνη η ευλογημένη στιγμή που αποφασίζουμε να ενεργοποιηθούμε, να ανοίξουμε το παράθυρο και να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, συνειδητοποιούμε με πανικό ότι τίποτα εκεί έξω δεν είναι πια το ίδιο.

Με χιούμορ, ενδοσκοπική διάθεση, αυτοσαρκασμό και απλότητα, ο ήρωας κάνει μια βουτιά απελευθέρωσης από το παρελθόν, προσπαθώντας να φτάσει και να ξεπεράσει το μέλλον.

Πρωταγωνιστούν: Αντίνοος Αλμπάνης

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη 21:00

Έξυπνη κωμωδία, σπιρτόζοι διάλογοι και πολύ καλές ερμηνείες

«Δείπνο Ηλιθίων»: Μια σκεπτόμενη anti-bullying κωμωδία ενηλίκων

Σκηνοθεσία: Σπύρος Παπαδόπουλος Θέατρο Κάππα

Η sold out παράσταση των τριών τελευταίων ετών, συνεχίζεται για τέταρτη χρονιά στο Θέατρο Κάππα. Η πολυβραβευμένη κωμωδία του Φρανσίς Βεμπέρ, που έχουν λατρέψει κοινό και κριτικοί, έκανε πρεμιέρα στις 3 Οκτωβρίου.

Ο Πιερ Μπροσάν (Πυγμαλίων Δαδακαρίδης), πλούσιος μεγαλοεκδότης στο Παρίσι, οργανώνει κάθε εβδομάδα με τους πλούσιους φίλους του ένα… ιδιότυπο δείπνο: Καθένας βρίσκει έναν «ηλίθιο», τον καλεί στο δείπνο, τρώνε, πίνουν, διασκεδάζουν, γελούν εις βάρος των ανυποψίαστων καλεσμένων τους και στο τέλος, αυτός που έχει φέρει τον πιο τέλειο «ηλίθιο», στέφεται νικητής!

Ο Φρανσουά Πινιόν (Σπύρος Παπαδόπουλος), ένας αθώος, αφελής, καλοπροαίρετος άνθρωπος, είναι ο πολλά υποσχόμενος «ηλίθιος» του Πιερ γι’ αυτήν την εβδομάδα. Τον καλεί στον σπίτι του για να γνωριστούν και εν συνεχεία να πάνε στο δείπνο. Κι εδώ αρχίζει μία σειρά από ανατροπές, όπου διαλύονται τα πάντα. Ο Πινιόν με την αφέλεια και την αθωότητά του, προκαλεί απανωτούς σεισμούς. Μέσα σε λίγη ώρα, ο άτρωτος “man of the year”, Πιερ, αποδομείται και γίνεται αξιοθρήνητος ανθρωπάκος. Τελικά, ποιος απ’ τους δύο είναι ο ηλίθιος; Ο ευρών αμειφθήσεται!

Πρωταγωνιστούν: Σπύρος Παπαδόπουλος, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Βασίλης Ρίσβας, Αννα Μενενάκου, Χρήστος Σπανός, Ξανθή Γεωργίου και Δημήτρης Μαυρόπουλος

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19:00, Πέμπτη και Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 18:00

Το έργο εμπεριέχει τον πόνο, το πνεύμα και την σκέψη του Παζολίνι

Ο Ένκε Φεζολλάρι ενσαρκώνει τον μεγάλο αιρετικό Ξύπνα Βασίλη

Δραματουργική επεξεργασία - Σκηνοθεσία: Αγγελική Καρυστινού | Θέατρο Φούρνος

Μια παράσταση  βασισμένη  στο βιβλίο  του Γιάννη Σολδάτου  «Όταν ο Παζολίνι συνάντησε το αγόρι που του πρόσφερε το θάνατο» και σε αρχεία ντοκουμέντα, κείμενα και συνεντεύξεις του ίδιου του Παζολίνι. 

Στις 2 Νοεμβρίου του 1975,  μια ομάδα παιδιών που πήγαιναν να παίξουν    ποδόσφαιρο  στην περιοχή της Όστιας,  εκεί που βρίσκονταν οι εργατικές συνοικίες   της Ρώμης, ανακαλύπτει το κατακρεουργημένο σώμα του Πιερ Πάολο Παζολίνι. Ένας σημαντικός διανοούμενος, συγγραφέας, κινηματογραφιστής, πολιτικά στρατευμένος, πληρώνει με την ίδια του τη ζωή το δικαίωμα να μιλάει καθαρά και να λέει την αλήθεια. Οι φήμες οργιάζουν: ποιος σκότωσε άραγε  τον Παζολίνι;   Ένα νεαρό αγόρι, ο Πίνο Πελόζι, ομολογεί και φυλακίζεται, όμως η Ιταλία ξέρει  ότι  πρόκειται για μια πολιτική δολοφονία. Χρόνια μετά ο Πελόζι   βγαίνει από την φυλακή και αποκαλύπτει τελικά τις συνθήκες θανάτου του μεγάλου δημιουργού, όμως το ερώτημα παραμένει αναπάντητο: ποιος όπλισε το χέρι των δολοφόνων;

Ξεκινώντας από την  στιγμή του  θανάτου, κι ενώ ένας επιθεωρητής βρίσκεται στον  τόπο του εγκλήματος μαζεύοντας τα κομμάτια ενός νεκρού  σώματος, ο Πιερ Πάολο Παζολίνι  στο δικό του «καθαρτήριο»  εξομολογείται  τη ζωή του από  τα παιδικά του χρόνια, την πολιτική του θέση, τη σχέση του με την τέχνη και την ποίηση, αναζητά  τα πρόσωπα που  τον σημάδεψαν, ομολογεί τις αντιφάσεις  που τον βασάνιζαν  και οδηγεί τον θεατή  να ανακαλύψει την αλήθεια, ενώνοντας  τα κομμάτια ενός πάζλ που ακόμα  ψάχνει  μια λύση.

Πρωταγωνιστούν: Ένκε Φεζολλάρι

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο και Κυριακή 21:00

Η ερημιά μιας καλλιτεχνικής ιδιοφυΐας που κατά βάθος δεν ήταν παρά μια έντιμη και ειλικρινής γυναίκα

«Master Class»: Η Μαρία Ναυπλιώτου σε μία υπερβατική κατάθεση ψυχής

Σκηνοθέτης: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος | Θέατρο Δημήτρης Χορν

Με ραγισμένη φωνή και καρδιά, η Μαρία Κάλλας στα χρόνια του '70, λίγο μετά το γάμο του άλλοτε πολυαγαπημένου της Ωνάση με τη Τζάκι Κέννεντι και την δική της εμβληματική εμφάνιση στην άτυχη, ωστόσο, εμπορικά κινηματογραφική «Μήδεια» του τραγικού Παζολίνι, που η ίδια τον ερωτεύτηκε απελπισμένα, η μεγάλη αοιδός αποφασίζει να δώσει αυτά τα μαθήματα φωνητικής σε νέους τραγουδιστές. Κινήσεις απόγνωσης λίγο πριν την καταβάλει η κατάθλιψη και τη θερίσει πρόωρα ο θάνατος, πριν καν κλείσει τα πενηντατέσσερα χρόνια της. Τα μαθήματα αυτά μαγνητοσκοπούνται και οι φωτογραφίες της ίδιας, με παντελόνια και γυαλιά να διδάσκει, κάνουν τον γύρο του κόσμου.

Πάνω σε αυτό το υλικό, ο Terrence McNally δημιουργεί έναν συναρπαστικό διάλογο της Κάλλας με τους σπουδαστές και τον εαυτό της, αυτοβιογραφικό, αποκαλυπτικό για τα μυστικά της τέχνης της, ειρωνικό και γεμάτο χιούμορ, πικρό για έναν καινούργιο κόσμο που ανατέλλει και που δεν της ταιριάζει. Αυστηρή κι ανθρώπινη, σκληρή κι ευάλωτη, περήφανη κι απλή, αναπολεί, εξοργίζεται, κραυγάζει, γελάει σαρκαστικά, συντρίβεται, ειρωνεύεται, γίνεται κωμική, κλείνεται στον εαυτό της ή ανοίγει τόσο διάπλατα τα χαρτιά της που προκαλεί φόβο. Η μεταιχμιακή στιγμή ενός ιερού τέρατος, πριν γκρεμιστεί σε ένα ύστατο άλμα αυτοκαταστροφής. Όλο το έργο γεμάτο από τη μουσική του Βέρντι, του Πουτσίνι, του Μπελίνι, καθώς παρελαύνουν πρόσωπα μύθοι της όπερας όπως ο Βισκόντι, πρόσωπα σεβαστά της ζωής της όπως η Ελβίρα Ντε Ιντάλγκο, πρόσωπα χρήσιμα για την καριέρα της αλλά και καταπιεστικά για τη φύση της όπως ο Μενεγκίνι, πρόσωπα εφιάλτες του βίου της όπως η μητέρα και η αδελφή της, πρόσωπα αγάπης-μίσους όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης... Τα δύσκολα χρόνια της Κατοχής στην Ελλάδα, το άσχημο σουλούπι της, η φυγή της στην Ευρώπη, η μεταμόρφωση, η άνοδος, το απεγνωσμένο σφίξιμο των δοντιών, η εκδίκηση, η ερημιά μιας καλλιτεχνικής ιδιοφυΐας που κατά βάθος δεν ήταν παρά μια έντιμη και ειλικρινής γυναίκα.

Το έργο, στη σημερινή εποχή, εποχή κατάρρευσης κάθε ποιότητας κι αξίας στο όνομα της δημοσιότητας και της διασημότητας, εποχή αποδόμησης της ομορφιάς και της αληθινής τέχνης, εποχή σκύλευσης κάθε μύθου και ιδανικού, ήλθε στη σκηνή για να ζωντανέψει και πάλι τον μύθο της συγκλονιστικής Ελληνίδας που υπήρξε η μεγαλύτερη Φωνή του εικοστού αιώνα και που την έλεγαν Μαρία. Με μια άλλη Μαρία στον κεντρικό ρόλο, την επιβλητική κι αισθαντική Μαρία Ναυπλιώτου, που ενσαρκώνει, και η ίδια στην ακμή και την ωριμότητά της, τη μεγάλη ντίβα, μέσα στο σύγχρονο υποκριτικό πνεύμα, σ' ένα διάλογο γενεών με το αρχέτυπο πρότυπο της μεγάλης καλλιτέχνιδας. 

Πρωταγωνιστούν: Μαρία Ναυπλιώτου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19:00, Πέμπτη - Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:00 

Ένα έργο βασισμένο στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη «Ο γύρος του θανάτου»

«Αρίστος»: Τα έργο πραγματεύεται την εκτέλεση του Αριστείδη Παγκρατίδη

Σκηνοθέτης: Γιώργος Παπαγεωργίου | Θέατρο Άνεσις

Η βραβευμένη παράσταση του Γιώργου Παπαγεωργίου, με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου», συνεχίζεται για τρίτη χρονιά στο Θέατρο Άνεσις. Εννέα χαρακτήρες που συνδέονται με τον Αριστείδη Παγκρατίδη, μέσα από τις χειμαρρώδεις, υποβλητικές εξομολογήσεις τους, μιλώντας διαφορετικές γλώσσες, ανάλογα με τα βιώματα, τον χαρακτήρα και τον ρόλο τους, συνθέτουν το προφίλ του «Αρίστου».

Ο φίλος από την Τούμπα, η παραδουλεύτρα μάνα του, ένας αχθοφόρος του λιμανιού, ο παρακρατικός δοσίλογος περιπτεράς, ένας χωροφύλακας δημοκρατικών φρονημάτων, ένας συντηρητικός αστός της παραλίας, το αφεντικό του σε ένα λαϊκό πανηγύρι, η τραβεστί Λολό και μία λαϊκή τραγουδίστρια - οι δύο έρωτες του, ερμηνευμένοι επί σκηνής από τρεις ηθοποιούς (Φιλαρέτη Κομνηνού , Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Λεάκος). 

Οι ερμηνευτές ζωντανεύουν μια ιστορία που μεταφέρει τους θεατές στις αλάνες της Θεσσαλονίκης, στις σκοτεινές πλευρές του λιμανιού, στα υπαίθρια πανηγύρια και στα μπουζουξίδικα της παλιάς Θεσσαλονίκης, σε ένα σκηνικό χρόνο που φτάνει μέχρι το 1960 όταν γίνεται είκοσι χρονών ο βασικός ήρωας, στον οποίο όλοι αναφέρονται. Πρόκειται για τον Αριστείδη Παγκρατίδη, τον φερόμενο ως «Δράκο του Σέϊχ Σου», τον οποίο ο Τύπος του 1963 (Ελληνικός Βορράς) τον αποκαλούσε «νεαρό ανώμαλο». Το 1966 καταδικάστηκε τετράκις σε θάνατο από το πενταμελές εφετείο Θεσσαλονίκης. Η εκτέλεσή του έγινε στο μέρος που ήταν συνδεδεμένο με το όνομά του, το Δάσος του Σέιχ Σου. Οι τελευταίες λέξεις που ψέλλισε ήταν: «Μανούλα μου, είμαι αθώος».

Πρωταγωνιστούν: Φιλαρέτη Κομνηνού, Μιχάλης Οικονόμου και Γιάννης Λεάκος

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19:00, Πέμπτη - Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:00 

Ο Μίλλερ ψυχαναλύει ένα γάμο και μας δείχνει όλα αυτά που μας κρατούν ακίνητους τη στιγμή που θα έπρεπε να δράσουμε

Σπασμένο Γυαλί: Ένα έργο που αναδεικνύει πόση δύναμη κρύβει το μυαλό μας

Σκηνοθεσία: Άσπα Καλλιάνη | Θέατρο Πόλη

Ύστερα από τη µεγάλη επιτυχία που σηµείωσε και τις σηµαντικές κριτικές που απέσπασε τη θεατρική σεζόν που µας πέρασε, το βραβευμένο με Olivier Award έργο του Άρθουρ Μίλλερ «Σπασμένο Γυαλί», επανέρχεται στη σκηνή του θεάτρου Πόλη, σε σκηνοθεσία της Άσπας Καλλιάνη.

Στο έργο αυτό, μια από τις πιο σημαντικές και ώριμες δουλειές του Μίλλερ, ο συγγραφέας ψυχαναλύει ένα γάμο και μας δείχνει όλα αυτά που μας κρατούν ακίνητους τη στιγμή που θα έπρεπε να δράσουμε. Όλους τους φόβους και τα μυστικά που μας κρατούν καθηλωμένους σε μια πραγματικότητα, μια σχέση, μια δουλειά που δεν μας ταιριάζει. Πολλές φορές δεν αντιδρούμε επειδή φοβόμαστε το άγνωστο. Άγνωστο όμως είναι το μέλλον μας ακόμη και αν μείνουμε εκεί που είμαστε!

Στην Νέα Υόρκη του 1938, την νύχτα των κρυστάλλων που οι Ναζί έσπασαν όλα τα μαγαζιά των Εβραίων, η Σύλβια Γκέλμπεργκ ξαφνικά παραλύει. Χωρίς κανένα παθολογικό αίτιο, μένει ακίνητη από τη μέση και κάτω. Μπορεί ένα κοινωνικό γεγονός να επηρεάσει τόσο την υγεία κάποιου; Ή μήπως η αιτία βρίσκεται στον γάμο της με τον Φίλλιπ; Ο Δόκτωρ Χάιμαν θα σκάψει όσο πιο βαθειά αντέχει στα μυστικά της οικογένειας προκειμένου να την βοηθήσει. Αυτό όμως που θα βρει, μπορεί να μας βοηθήσει όλους.

Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Βούρος, Παναγιώτα Βλαντή, Χάρης Σώζος, Βάσω Γουλιελμάκη και Ελίνα Μάλαμα

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19:00, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 18:00

Τα όνειρα δεν απαγορεύονται, αλλά τις περισσότερες φορές διαψεύδονται

Το Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα: Ένα έργο για τους μετανάστες

Σκηνοθεσία: Αγγελική Ξένου | Από Κοινού Θέατρο

Όταν στην ιστορία σου, σαν έθνος, ράτσα, μονάδα, DNA, έχει γράψει η μετανάστευση, η φυγή, ο ξεριζωμός, τότε η ευχή, η λαχτάρα, ο αγώνας για ένα λιμάνι, ένα καταφύγιο, ένα κεραμίδι πάνω απ’ το κεφάλι σου, γίνεται συνειδητά ή ασυνείδητα το όνειρο και ο στόχος, χωρίς να νοιάζεσαι για το μάταιο ή το σκλάβωμα για την απόκτησή τους.

Στην ιστορία που κρύβει το '«Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα», τρεις γενιές καταθέτουν τις οικονομίες και την λαχτάρα για να κτιστεί. Πόλεμοι και ανακατατάξεις και ανταλλαγές πληθυσμών, θα φέρουν την πρώτη γενιά στις προσφυγικές γειτονιές της Θεσσαλονίκης. Τα σχέδια για μια καλύτερη ζωή θα οδηγήσουν τους απογόνους της στην κατάθεση κόπων και οικονομιών για να στηθεί ένα νοικοκυριό που θα τους δίνει την ασφάλεια μιας ιδιοκτησίας για τους ίδιους και τα παιδιά τους. Μα οι συνθήκες που φέρνει απροειδοποίητα η ζωή θα φέρνουν πάντα στο προσκήνιο την επανάληψη της φυγής. Θα κτιστεί το «Ανάκτορο» της λαχτάρας τους, μα δεν θα υπάρχει ποτέ ο χρόνος να το χαρούν ξέγνοιαστοι. Να περπατήσουν στα δωμάτιά του, να απολαύσουν τη βεράντα του.

Η τελευταία βασίλισσά του, η «Ελληνογερμανίδα» για τους περίοικους, κυρία Αγάπη, - που γράφτηκε για την Ελένη Γερασιμίδου -, με γέλιο και με κατανόηση ακόμα και μπροστά στα δύσκολα, μας ξεναγεί στο μικρό παλάτι της, ανοίγοντας πόρτες και παράθυρα στην ιστορία μιας πόλης και μια χώρας, που τι παράξενο, τα μυστικά τους κρύβονται μέσα στις κάμαρες και τα ντουλάπια ενός σπιτιού με όλα τα κομφόρ και την ηχώ μιας «μοναξιάς». Το «Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα» είναι ο λαβύρινθος της ζωής της κυρίας Αγάπης, και καθώς ψάχνει την έξοδο, συνειδητοποιεί πως η ελευθερία της απαιτεί την κατεδάφισή του.

Πρωταγωνιστεί: Ελένη Γερασιμίδου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο 21:00

Η άγνωστη, στο ευρύ κοινό, ιστορία μιας σημαντικής γυναίκας της παγκόσμιας Ιστορίας

Η Απολογία της Μαρί Κιουρί: Τα όνειρα, η καριέρα, το αποτύπωμά της στην Επιστήμη, οι έρωτες και η σχέση με τις κόρες της

Δραματουργική επεξεργασία - Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή | Θέατρο Σταθμός

Μετά την μεγάλη επιτυχία της παράστασης «Η Απολογία της Μαρί Κιουρί», στο θέατρο Σταθμός και τις εξαιρετικές κριτικές από ΜΜΕ και κοινό, επιστρέφει για περιορισμένες παραστάσεις. Ένα ερωτικό σκάνδαλο, στο Παρίσι του 1911, γίνεται αφορμή για να κινδυνέψει μια επιστήμονας, να μην πάρει ένα Νόμπελ. Πρωταγωνιστές σ’ αυτό το σκάνδαλο, η Μαρί Κιουρί και ο Πωλ Λανζεβάν, επίσης επιστήμονας, παλιός μαθητής του άντρα της, Πιέρ Κιουρί, και παντρεμένος. Ο γαλλικός Τύπος αποσιώπησε τη δεύτερη απονομή της, του Νόμπελ Χημείας, και η γαλλική κοινωνία την κατέκρινε ξεχνώντας την μεγαλειώδη προσφορά της.

Αυτό το πραγματικό γεγονός, γίνεται εφαλτήριο για μια παράσταση που διαδραματίζεται σε μια δικαστική αίθουσα. Εκεί διεξάγεται η φανταστική δίκη της Μαρί και της δίνεται η ευκαιρία για μια απολογία. Και η καλύτερη απολογία δεν είναι άλλη από τη διήγηση της ζωής της. Τα πρώτα χρόνια στην υπό τσαρική κατοχή Βαρσοβία, οι σπουδές στη Σορβόνη, η ραδιενέργεια, το πρώτο Νόμπελ… Η Μαρί στο εδώλιο, σε μια συνθήκη κατάφωρης αδικίας, ξετυλίγει με συγκίνηση και ένταση τη δική της προσωπική ιστορία αποδεικνύοντας πως ο δρόμος των ιδεολόγων του πλανήτη, ειδικά των γυναικών, δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.

Το κείμενο της Ευσταθίας παίρνει ως αφορμή τη βιογραφία της Μαρί Κιουρί, που είναι γραμμένη από την κόρη της Εύα, συγκεντρώνοντας παράλληλα καταγεγραμμένες πληροφορίες της ιστορικής πραγματικότητας σε συνδυασμό με στοιχεία μυθοπλασίας, που αναδεικνύουν, με ευαισθησία, τις άγνωστες πτυχές μιας προσωπικότητας (ερευνήτριας, επαγγελματία, συζύγου, μητέρας, ερωμένης). Μια ιστορία, η οποία μας αφορά ακόμη και σήμερα. Μιας γυναίκας, που ήδη, στις αρχές του περασμένου αιώνα, προσπάθησε να απαλλαγεί από τα στερεότυπα που η κοινωνία θέλησε για την ίδια. Η Πέγκυ Τρικαλιώτη τιμήθηκε δύο φορές για την ερμηνεία της.

Πρωταγωνιστούν: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Αγγελική Πασπαλιάρη και ο χορευτής Κωνσταντίνος Παπανικολάου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο 18:15, Κυριακή 21:15

ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ