Ερευνα: Το 25% εμπιστεύεται τα social media και το 61% αγοράζει από αυτά
(pixabay)

Ερευνα: Το 25% εμπιστεύεται τα social media και το 61% αγοράζει από αυτά

Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν πλέον την ψηφιακή τεχνολογία για πολύ περισσότερες χρήσεις από τις αγορές τους

Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πλέον την ψηφιακή τεχνολογία για πολύ περισσότερες χρήσεις από τις αγορές τους. Αντιπροσωπευτικό στοιχείο αποτελεί η επανάσταση που έχει συντελεστεί στον τρόπο πρόσβασης των καταναλωτών στην ψυχαγωγία και στα μέσα ενημέρωσης. Συγκεκριμένα, το 38% των καταναλωτών παγκοσμίως χρησιμοποιούν υπηρεσίες streaming για την ψυχαγωγία τους σε καθημερινή σχεδόν βάση, ενώ για τη γενιά Ζ (έχουν γεννηθεί μεταξύ 1995- 2005) το ποσοστό της ψυχαγωγίας πέραν της καλωδιακής τηλεόρασης ξεπερνά το 50%.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στην έρευνα PwC’ Global Consumer Insights, η οποία διερευνά τις καταναλωτικές συμπεριφορές, τις συνήθειες και τις προσδοκίες περισσότερων από 21.000 καταναλωτών σε 27 χώρες. Όσον αφορά στην ενημέρωση, το 25% των καταναλωτών στρέφονται κατά προτεραιότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωση τους σχετικά με την επικαιρότητα. Οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που επιτρέπουν την αλληλεπίδραση των καταναλωτών με τα brands, κατέχουν πλέον την τρίτη θέση σε όρους αποτελεσματικότητας, ενώ για τους millennials αποτελούν την πιο δημοφιλή μορφή, ξεπερνώντας τις καθιερωμένες τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Από την έρευνα προκύπτει ότι οι καταναλωτές -οι οποίοι βομβαρδίζονται με μια σειρά από επιλογές- αναζητούν τα εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να απλοποιήσουν τις αποφάσεις των αγορών τους. Εκτός από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, οι καταναλωτές εμπιστεύονται αξιόπιστες κοινότητες και εξειδικευμένες γνώσεις:

  • Τρία χαρακτηριστικά μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία στο κατάστημα: α) εύκολη πλοήγηση, β) καλά πληροφορημένο προσωπικό και γ) επιλογή εύκολης πληρωμής
  • Το 61% των καταναλωτών επηρεάζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις αγορές τους, καθώς είτε εμπνέονται από αυτά είτε ενθαρρύνονται από τα θετικά σχόλια. Κάτω από το 20% των καταναλωτών, αντιθέτως, δηλώνουν ότι είναι πιθανό να αγοράσουν ένα προϊόν επηρεασμένοι από κάποιον επώνυμο ή influencer
  • Σχεδόν το 50% των συμμετεχόντων παραδέχονται ότι επηρεάστηκαν από συγγενείς και φίλους κατά την επιλογή ταξιδιωτικού γραφείου για τις διακοπές τους

Σύμφωνα με τον John Maxwell, επικεφαλής του Τμήματος Διεθνών Καταναλωτικών Αγορών της PwC: «Οι εταιρείες, χρησιμοποιούν ένα μείγμα φυσικών και ψηφιακών προσεγγίσεων για την ικανοποίηση των καταναλωτών οι οποίοι πλέον αναζητούν ένα άρτιο και εύκολο ταξίδι αγορών. Το αποτέλεσμα είναι μια εμπειρία υψηλότερης απόδοσης για τον πελάτη με μακροπρόθεσμα οφέλη για τις επιχειρήσεις».

Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (51%) που συμμετείχαν στην έρευνα χρησιμοποιούν smartphone για την ηλεκτρονική πληρωμή λογαριασμών και τιμολογίων, ενώ το ίδιο ποσοστό πραγματοποιεί μεταφορές χρημάτων διαδικτυακά. Για πρώτη φορά στα 10 χρόνια που διενεργείται η συγκεκριμένη έρευνα, το smartphone κατατάσσεται στην πρώτη θέση για την υλοποίηση διαδικτυακών αγορών, με το 24% των καταναλωτών να το χρησιμοποιούν για αγορές σε εβδομαδιαία βάση. Ειδικά για τον κλάδο της υγείας, τα 2/3 των καταναλωτών είναι πλέον πιο ανοιχτοί σε μη συμβατικές υπηρεσίες μέσω διαδικτύου. Σε ποσοστό 75% έχουν εγκαταστήσει εφαρμογές υγείας, με πιο δημοφιλείς όσες έχουν λειτουργία παρακολούθησης φυσικής άσκησης και υγείας.

Στις αναδυόμενες χώρες, οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου αυξάνονται, με το Βιετνάμ να καταγράφει τους υψηλότερους ρυθμούς (61%) σε ετήσια βάση, και τη Μέση Ανατολή να ακολουθεί στη δεύτερη θέση (45%). Παγκοσμίως, σημειώθηκε συνολική αύξηση 24% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τέλος, τα ασιατικά κράτη είναι πιθανότερο να υιοθετήσουν αυτή τη συμπεριφορά ταχύτερα από τα δυτικά κράτη.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ