Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι
Zαν Πολ Γκοτιέ (Copyright: AP Photo/Francois Mori)

JEAN PAUL GAULTIER, Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΣΑΡΕΛΑ: ΤΑ «ΧΡΥΣΑ» ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΕΣΤΗΣΑΝ ΤΟ ΠΙΟ ΛΑΜΠΕΡΟ ΠΑΡΤΙ

Το φαντασμαγορικό φινάλε μιας θρυλικής καριέρας 50 χρόνων - Εμβληματικά supermodels των 90s πρωταγωνίστησαν στο θέατρο «Σατελέ» του Παρισιού

Το «κακό» παιδί της μόδας υποκλίθηκε για τελευταία φορά στην πασαρέλα, το βράδυ της Τετάρτης. Ήταν το τελευταίο ντεφιλέ υψηλής ραπτικής για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020 του Zαν Πολ Γκοτιέ στο θέατρο «Σατελέ» του Παρισιού. Ο Γκοτιέ αποχωρεί ύστερα από μία ανακοίνωση που έκανε ο ίδιος πριν από λίγες ημέρες και ενώ είχε ξεκινήσει η εβδομάδα μόδας στη γαλλική πρωτεύουσα.

«Θα γίνει ένα μεγάλο πάρτι. Την 22α Ιανουαρίου του 2020, θα γιορτάσω τα 50 χρόνια καριέρας μου στον χώρο της μόδας με ένα μεγάλο ντεφιλέ-σόου υψηλής ραπτικής, στο Θέατρο Σατλέ. Θα είναι επίσης η τελευταία μου επίδειξη» είχε πει σε ένα σύντομο βίντεο στο Twitter.

Στην έναρξη του φαντασμαγορικού σόου, η Πάρις Τζάκσον έκανε το ντεμπούτο της στην πασαρέλα, ενώ στην επίδειξη εμφανίστηκε ο Μπόι Τζορτζ, ο οποίος ερμήνευσε το τραγούδι της Έιμι Γουαινχαουζ «Back to Black», αλλά και η αυστριακή drag queen Conchita. Στην πασαρέλα περπάτησαν συνολικά 120 μοντέλα κάθε ηλικίας, μεγέθους και φύλου. Οι νέες Ιρίνα Σέικ, Τζούρνταν Νταν και Μπέλα Χαντίντ περπάτησαν στο πλευρό των Khelfa, Κάρεν Έλσον και Εστέλ Λεφεμπούρ που μεσουράνησαν τις δεκαετίες '80 και '90.

Ο Γκοτιέ εμφανίστηκε με μπλε ολόσωμη φόρμα και μοίρασε φιλιά όσο το ακροατήριο φώναζε ρυθμικά και παθιασμένα το όνομά του. «Η υψηλή ραπτική δεν πεθαίνει» είπε ο σχεδιαστής αργότερα θέλοντας να πει πως θα υπάρχει και συνέχεια μετά τη δική του αποχώρηση.

Από τη μούσα του Μαντόνα μέχρι την Κάιλι Μινόγκ και τη δική μας Άννα Βίσση, ο διάσημος Γάλλος σχεδιαστής έχει ντύσει όλα αυτά τα χρόνια δεκάδες σταρ όλων των χωρών. Ο Γκοτιέ μετέφερε στην πασαρέλα τη μόδα του δρόμου, ενώ δημιουργίες του έχει παρουσιάσει όλη η αφρόκρεμα των top model. «Ήθελα μια κούκλα, αλλά δεν μπορούσα να την έχω. Οι γονείς μου έλεγαν ότι δεν είναι καλό για τα αγόρια. Εγώ είχα το αρκουδάκι μου. Του φορούσα το πρώτο κωνικό στηθόδεσμο, πολύ πριν από τη Μαντόνα ή τα κοστούμια σαν στολή ναύτη.

Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι
Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι
Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι
Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι
Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι
Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι
Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι

Το πάθος του με την μόδα ήταν το σχολείο του

Ίδρυσε την εταιρεία του το 1976 και άρχισε να ασχολείται με την υψηλή ραπτική το 1997. Το 2011 πούλησε τον οίκο μόδας του στον καταλανικό όμιλο Puig και το 2015 έβαλε τέλος στα ντεφιλέ για ρούχα «pret a porter».

Το 1993 μάλιστα έβγαλε την Μαντόνα γυμνόστηθη σε επίδειξή του. Ο Γκοτιέ είναι ο μόδιστρος που ανέβασε στην πασαρέλα την προσωπική του φίλη Ντίτα Φον Τιζ, την Αμερικανίδα βασίλισσα του μπουρλέσκ, την οποία έντυσε πεταλούδα. Εκείνος που χρησιμοποίησε ως μοντέλο του την «μούσα του Αλμοδόβαρ», την ισπανίδα ηθοποιό Ρόσι ντε Πάλμα, και που έβαλε τα μοντέλα του να χορεύουν ιρλανδέζικους παραδοσιακούς χορούς υπό τους ήχους της γκάιντας.

O Γκοτιέ εισήγαγε εξάλλου τις φούστες για άνδρες το 1984, καθώς για εκείνον «ένας άνδρας δεν φέρει την αρρενωπότητά του στα ρούχα του, ο ανδρισμός βρίσκεται μέσα στο κεφάλι του». Επιπλέον, εκείνος συνετέλεσε στο να γίνει αποδεκτό το τατουάζ από τις μάζες και σχεδίασε για τον κινηματογράφο. «Όλοι νομίζουν πως η μόδα είναι μόνο χαρά και διασκέδαση. Πρέπει να πω, όμως, ότι είναι και πάρα πολλή δουλειά.

Από τη μούσα του Μαντόνα μέχρι την Κάιλι Μινόγκ και τη δική μας Άννα Βίσση, ο διάσημος Γάλλος σχεδιαστής έχει ντύσει δεκάδες σταρ όλων των χωρών (Copyright: Joel C Ryan/Invision/AP)

Οι γονείς του ήταν ανοιχτόμυαλοι

«Οι γονείς μου δεν ήταν τυπικοί Γάλλοι. Ήταν πολύ ανοιχτόμυαλοι. Θυμάμαι κάποτε, όταν είχα δει μια ταινία με τον Σίντνεϊ Πουατιέ, που λεγόταν "Μάντεψε ποιός θα έρθει το βράδυ". Ήταν μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε έναν μαύρο και μια λευκή. Όταν την είδα, ρώτησα τους γονείς μου: "Αν σας έρθω με μια μαύρη κοπέλα, τι θα πείτε;" και η μητέρα μου απάντησε: "Αν αγαπιέστε, θα είναι τέλειο". Έπειτα από χρόνια, όταν τους είπα ότι είμαι γκέι και έχω σύντροφο με ρώτησαν: "Αγαπιέστε;" και απάντησα: "ναι". "Τότε είναι τέλειο" είπαν εκείνοι» είχε δηλώσει κάποτε σε συνέντευξή του. Γιος ενός λογιστή, που μεγάλωσε στο Αρκέιγ κοντά στο Παρίσι, μυήθηκε πολύ μικρός στη μόδα από την αισθητικό γιαγιά του.

Μιλώντας για τα τα πρώτα βήματά του στον χώρο της μόδας έλεγε: «Δεν ήταν εύκολο από την αρχή. Δεν είχα χρήματα, αλλά είχα ενθουσιασμό. Οι γονείς μου δεν είχαν χρήματα. Αλλά νομίζω ότι ήταν καλύτερα για μένα, διότι γνωρίζω ότι μπορώ να κάνω κάτι από το τίποτα. Αν έχεις πάθος, τίποτα δεν είναι αδύνατο. Αν είσαι πορωμένος με κάτι και θέλεις να το κάνεις, θα βρεις λύση. Ίσως να ήμουν τυχερός γιατί η πρώτη μου δουλειά ήταν ως μαθητευόμενος στον Πιέρ Καρντέν. Δεν φοίτησα σε σχολή σχεδιαστών μόδας. Το πάθος μου με την μόδα ήταν το σχολείο μου. Διάβαζα όλα τα περιοδικά μόδας και για μένα ήταν σαν την Βίβλο».

Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι
Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι
Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι
Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι
Jean Paul Gaultier, η τελευταία πασαρέλα: Τα «χρυσά» κορίτσια έστησαν το πιο λαμπέρο πάρτι

Η αγάπη του για την Ελλάδα

Λάτρης της Ελλάδας και του πολιτισμού της και συχνός επισκέπτης της χώρας και κυρίως της Μυκόνου, έχει δεχτεί επιρροές από την φουστανέλα την οποία έχει φορέσει και ο ίδιος. Ο φακός των παπαράτσι τον έχει απαθανατίσει αρκετές φορές να κάνει βόλτες στα γραφικά σοκάκια και να ανάβει κεράκια σε εκκλησία του νησιού. «Οι άνθρωποι είναι όμορφοι, η αρχιτεκτονική είναι εξαίσια, το φαγητό εκπληκτικό, τα νησιά έχουν ένα μοναδικό φως και η θάλασσα είναι ομορφότερη του κόσμου. Την Ελλάδα την αγαπώ!»  

Όπως έχει αποκαλύψει ο ίδιος, η Ελλάδα και οι παραδόσεις της έχουν αποτελέσει για εκείνο πηγή έμπνευσης. «Σέβομαι ιδιαίτερα τον ελληνικό πολιτισμό και την αισθητική του. Η φουστανέλα αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για μένα σε ένα ντεφιλέ υψηλής ραπτικής, το οποίο ήταν ολοκληρωτικά αφιερωμένο στην Ελλάδα, ερμηνευμένη όμως με τον δικό μου τρόπο. Την έχω φορέσει και εγώ ο ίδιος».

Ο Γκοτιέ υπήρξε σύντροφος και συνεργάτης με τον Φρανσίς Μενούζ τη δεκαετία του ‘80

Η μάχη με το AIDS

Πριν από μερικούς μήνες, αποκάλυψε σε συνέντευξή του, τις δύσκολες ώρες που είχε ζήσει στα τέλη της δεκαετίας του '80, όταν έχασε από AIDS τον τότε σύντροφό του. Κάτι που τον έκανε να είναι πάντα «παρών» σε ενέργειες ενημέρωσης της κοινής γνώμης.

«Να είστε προσεκτικοί, να παίρνετε προφυλάξεις. Έχουμε την εντύπωση πως ο ιός του AIDS δεν είναι πια εδώ. Αυτό είναι λάθος. Πρέπει να είμαστε σε επιφυλακή, ειδικά σήμερα που υπάρχουν μια σειρά από επιλογές πρόληψης» είχε δηλώσει σε συνέντευξή του.

Ο Φρανσίς Μενούζ υπήρξε σύντροφος και συνεργάτης του Γκοτιέ τη δεκαετία του ‘80. «Ήταν ο Φρανσίς που με ώθησε να ξεκινήσω την καριέρα μου» θα αποκαλύψει χρόνια αργότερα ο σχεδιαστής, ο οποίος έβλεπε το ταλέντο του συντρόφου του και τον ενθάρρυνε όποτε έχανε το κουράγιο του. Διαγνώστηκε με τον ιό του AIDS το 1987 και πέθανε το 1990, με τον Ζαν Πολ Γκοτιέ πάντοτε στο πλευρό του.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ