Οικονομία|21.07.2020 08:44

efood: Από το σαλόνι των δύο ατόμων στην κορυφή του online delivery

Γιώργος Μανέττας

Περισσότερα καταστήματα, ακόμα περισσότερες και διαφορετικές κατηγορίες, ευκολία και ταχύτητα παράδοσης σε όλη την Ελλάδα. Στο τρίπτυχο αυτό βασίζεται η στρατηγική ανάπτυξης στην μετά Covid-19 εποχή του efood.gr, της μεγαλύτερης πλατφόρμας online delivery φαγητού στην Ελλάδα με περισσότερα από 9.000 καταστήματα σε 90 πόλεις. «Θέλουμε να δώσουμε περισσότερες επιλογές αγαθών και υπηρεσιών μέσα από την πλατφόρμα, ακούγοντας τις ανάγκες της αγοράς», σημειώνει μιλώντας στο ethnos.gr ο Chief Marketing Officer του efood, Χρήστος Αμπατζής.

«Το delivery φαγητού», επισημαίνει ο κ. Αμπατζής, «θα συνεχίσει να είναι το κύριο κομμάτι δραστηριότητας αλλά ταυτόχρονα γίνεται αντιληπτό πως η ανάγκη για online και γρήγορο delivery - όχι μόνο στον κλάδο της εστίασης- είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Κάναμε την αρχή με το supermarket delivery και είμαστε διατεθειμένοι να δημιουργήσουμε νέα, καινοτόμα services που θα φέρουν λύσεις στην αγορά, διασφαλίζοντας πάντα την ποιότητα της εμπειρίας delivery». Ο Chief Marketing Officer του efood υπογραμμίζει πως μετά από εννέα χρόνια επιτυχημένης πορείας στον χώρο του online delivery, η εταιρεία έχει χτίσει μια αξιόπιστη βάση συνεργαζόμενων καταστημάτων και με την επέκτασή σε νέες κατηγορίες καθίσταται πλέον ένα marketplace με νέες διεξόδους και τεχνολογίες για ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις.

Η εταιρεία, η οποία ξεκίνησε από ένα σαλόνι με δύο άτομα το 2012 έχει αναπτύξει ένα διακριτό δίκτυο που απαρτίζεται από μεγάλες αλυσίδες και εστιατόρια με σάλα μέχρι μικρές τοπικές επιχειρήσεις. Πρόσφατα στην πλατφόρμα της προστέθηκαν και ακόμα περισσότερα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων όπως τα McDonald's, τα Friday’s και η La Pasteria δίνοντας ακόμα περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές, όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Παράλληλα, από τον Φεβρουαρίου του 2019 το efood έχει δημιουργήσει τη δική του υπηρεσία delivery για να φέρει στην πόρτα των καταναλωτών την παραγγελία που επιθυμούν ακόμα κι αν το ίδιο το κατάστημα δεν παρείχε μέχρι σήμερα υπηρεσία διανομής. Μετά από ένα χρόνο, προχώρησε σε περαιτέρω επέκταση της υπηρεσίας ανοίγοντας νέες θέσεις εργασίας σε μια κρίσιμη περίοδο, με στόχο την στελέχωση του στόλου της με 400 διανομείς συνολικά, έως το τέλος του 2020. H επέκταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στο κομμάτι της διανομής ξεκίνησε από την Αττική, ακολούθησε η Λάρισα και η Θεσσαλονίκη ενώ σύντομα το «delivered by efood» θα επεκταθεί και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Η περίοδος του lockdown

Ανάπτυξη όμως γνώρισε η δημοφιλής πλατφόρμα και στη διάρκεια της καραντίνας. Παρ’ ότι στην αρχή του lockdown η αγορά του εμφάνισε μια μικρή πτώση καθώς πολλά καταστήματα αναγκάστηκαν να κλείσουν προσωρινά και παράλληλα πολλοί καταναλωτές ψώνιζαν μεγάλα αποθέματα προϊόντων από το supermarket, το efood επέδειξε γρήγορα αντανακλαστικά, προσθέτοντας ακόμη περισσότερες επιχειρήσεις που έχαναν τζίρο λόγω των περιορισμών στο dine in, έσπευσαν να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα.

Το δίκτυο της ενισχύθηκε από μεγάλες αλυσίδες και εστιατόρια με σάλα μέχρι μικρές τοπικές επιχειρήσεις ενώ παράλληλα επεκτάθηκε σε νέες κατηγορίες, διευκολύνοντας τους καταναλωτές στον περιορισμό των μετακινήσεων αλλά και τα συνεργαζόμενα καταστήματα στην αύξηση παραγγελιών για την διατήρηση της βιωσιμότητας τους. Έτσι, πλέον μπορεί κανείς μέσα από το efood να παραγγείλει, πέραν του έτοιμου φαγητού, από κάβες, μανάβικα, mini market, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, αρτοποιεία αλλά και ζαχαροπλαστεία.

H συνεργασία με Σκλαβενίτη

Μια από τις κινήσεις του efood που συζητήθηκαν πολύ στη διάρκεια του lockdown ήταν συνεργασία με την αλυσίδα super market Σκλαβενίτης. Μάλιστα, ο κ. Αμπατζής την χαρακτηρίζει ως μια μεγάλη νίκη «στη δική μας μάχη εξυπηρέτησης, προσφέροντας στους πελάτες την καλύτερη δυνατή εμπειρία και ποιότητα παράδοσης αυθημερόν ή την επόμενη κιόλας μέρα». Η συνεργασία ξεκίνησε πιλοτικά από το κατάστημα Σκλαβενίτης στην περιοχή του Περιστερίου, προκειμένου να διασφαλισθεί η ποιότητα παράδοσης και σήμερα καλύπτει πλήρως όλη σχεδόν την Αττική αλλά και τη Θεσσαλονίκη. Καθημερινά προστίθεται ολοένα και περισσότερων καταστημάτων, με στόχο την κάλυψη όσο το δυνατόν περισσότερων περιοχών της Ελλάδας.

«Η στρατηγική συνεργασία με την αλυσίδα super market Σκλαβενίτης είναι κάτι που χτίζαμε εδώ και καιρό ωστόσο αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε την πιλοτική συνεργασία μας εν μέσω του lockdown για να απαντήσουμε άμεσα στις πραγματικές ανάγκες και τα καθημερινά προβλήματα που παρουσιάστηκαν. Ήδη τα δείγματα είναι πολύ ενθαρρυντικά και από την πρώτη εβδομάδα κιόλας ήμασταν πολύ ικανοποιημένοι, τόσο από την ανταπόκριση των καταναλωτών όσο και από την παράδοση των παραγγελιών. Η συνεργασία αυτή παρείχε στον Έλληνα καταναλωτή αυθημερόν παράδοση προϊόντων supermarket, σε μια δύσκολη περίοδο όπου άλλες αντίστοιχες υπηρεσίες χρειάζονταν αρκετές ημέρες ή εβδομάδες για να παραδώσουν τις παραγγελίες τους. Καταφέραμε λοιπόν να είμαστε συνεπείς απέναντι στους καταναλωτές και να τους προσφέρουμε τα ψώνια του supermarket, εύκολα και γρήγορα στην πόρτα τους. Τη δεδομένη στιγμή ο όγκος των παραγγελιών αυξάνεται όσο προστίθενται νέα καταστήματα σε νέες περιοχές και για αυτό εστιάζουμε αφενός στην επέκταση του δικτύου κάλυψης και αφετέρου στην ποικιλία των προϊόντων», σημειώνει ο κ. Αμπατζής.

Η πρόκληση και ο μεγάλος ανταγωνιστής

Παρ’ όλη την άνθηση του online delivery και την εξοικείωση ακόμα περισσότερων καταναλωτών με τις ηλεκτρονικές πληρωμές, η κύρια πρόκληση του efood και ο βασικός ανταγωνιστής του παραμένει η αλλαγή της συνήθειας καταναλωτών για τηλεφωνικές παραγγελίες. Όπως λέει ο κ. Αμπατζής, παρ’ ότι έχουμε κάνει πολλά βήματα στο delivery έτοιμου φαγητού, προσφέροντας στους πελάτες μας ό,τι επιθυμούν εύκολα και γρήγορα, ωστόσο «σε σχέση με αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής υπάρχουν ακόμα περιθώρια και ευκαιρίες ανάπτυξης για νέες λύσεις και υπηρεσίες που φέρνουν στην πόρτα των καταναλωτών ό,τι χρειάζονται εκείνη ακριβώς τη στιγμή που το χρειάζονται!»

Ο Chief Marketing Officer του efood κλείνοντας προτρέπει τις επιχειρήσεις «να δουν τα οφέλη της digital εποχής και να έρθουν πιο κοντά με τους καταναλωτές, δράττοντας την ευκαιρία να εισαχθούν σε νέες αγορές και ευκαιρίες χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς» και τονίζει πως από την πλευρά τους, προσπαθούν να ενισχύσουν και να στηρίξουν τις επιχειρήσεις, επιχειρήσεις δίνοντας νέες διεξόδους μέσα από την πλατφόρμα αλλά και το digital περιβάλλον της διαφήμισης.

σούπερ μάρκετdeliveryefoodΚορονοϊόςΣκλαβενίτηςελληνικές επιχειρήσεις