Οικονομία|10.02.2019 20:27

Βασίλης Σταύρου: Ενας… κοµάντο οδηγεί την ΑΒ Βασιλόπουλος σε νέες κορυφές

Γιώργος Μανέττας

Η κατάκτηση της κορυφής είναι δύσκολη υπόθεση, πιο δύσκολο όµως είναι να παραµείνεις στην κορυφή. Αυτή είναι η µεγαλύτερη πρόκληση που καλείται να διαχειριστεί ο νέος επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία πριν από µερικούς µήνες, σε µία χρονιά-σταθµό για την εταιρεία, στην επέτειο των 80 χρόνων της. Η διατήρηση της δυναµικής που απέκτησε η εταιρεία τα τελευταία χρόνια και η µετεξέλιξή της θα είναι το µεγάλο στοίχηµα του 49χρονου µάνατζερ µε καταγωγή από το Μέτσοβο Ιωαννίνων.

Η αύξηση του ανταγωνισµού σε συνδυασµό µε τη χαµηλότερη των προσδοκιών ανάκαµψη της κατανάλωσης δηµιουργούν νέα δεδοµένα στο λιανεµπόριο, το οποίο πρέπει να βρει νέους τρόπους για να προσελκύσει τους καταναλωτές. Παρά τη µικρή βελτίωση του κλίµατος που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια του 2018, παράγοντες και στελέχη της αγοράς των σούπερ µάρκετ εµφανίζονται επιφυλακτικοί για την πορεία ανάκαµψης των πωλήσεων, καθώς, όπως λένε, τα φορολογικά βάρη, η υψηλή ανεργία και η µείωση του διαθέσιµου εισοδήµατος θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά στην αναθέρµανση της ζήτησης. «∆εν περιµένουµε θεαµατικές αλλαγές το 2019» λένε χαρακτηριστικά και υποστηρίζουν πως ο δρόµος µέχρι την επιστροφή του κλάδου στα προ κρίσης επίπεδα παραµένει µακρύς και δύσβατος. Μετριοπαθείς εκτιµήσεις αναφέρουν πως θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο µε τρία χρόνια έως ότου ο τζίρος της αγοράς επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα, δηλαδή στην περιοχή των 13-15 δισ. ευρώ, από περίπου 9 δισ. ευρώ που είναι σήµερα.

Ο κ. Σταύρου, πάντως, είναι µαθηµένος στα δύσκολα. Επιπλέον, γνωρίζει από πρώτο χέρι την εταιρεία, καθώς είναι «γέννηµα-θρέµµα» της ΑΒ Βασιλόπουλος. Ξεκίνησε και ανδρώθηκε επαγγελµατικά στην ΑΒ Βασιλόπουλος, στην οποία δηλώνει πιστός και δεν κρύβει πως της οφείλει πολλά τόσο ως άνθρωπος όσο και ως επαγγελµατίας. Μάλιστα, σε συνοµιλητές του αναφέρει συχνά πως «η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ταυτισµένη µε την προσωπική µου ζωή» και πως «οι αξίες και η κουλτούρα του οµίλου µού ταιριάζουν απόλυτα».

Η τοποθέτησή του στο τιµόνι της ΑΒ Βασιλόπουλος ήρθε να επισφραγίσει µια µακρά πορεία στον όµιλο. Από τον µοναδικό τρόπο µε τον οποίο χειρίστηκε την κρίση των διοξινών, ως επικεφαλής του Τµήµατος Ποιοτικού Ελέγχου, έως το πρόγραµµα ανάπτυξης «DG Store Manager of the Year» που εµπνεύστηκε για τους διευθυντές των καταστηµάτων, το οποίο σήµερα αποτελεί ένα διαοµιλικό πρόγραµµα, ο Βασίλης Σταύρου έχει αποδείξει στην πράξη τα ηγετικά του προσόντα και την αποτελεσµατικότητά του. Η πορεία προς την κορυφή ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια, και συγκεκριµένα το 1994. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Γεωπονική Σχολή του ΑΠΘ, στο Τµήµα Επιστήµης και Τεχνολογίας Τροφίµων, αποφασίζει να δοκιµάσει την τύχη του στην Αθήνα και αναλαµβάνει υπεύθυνος του Τµήµατος Τυποποίησης Οπωροκηπευτικών της ΑΒ Βασιλόπουλος. Σε αυτό το νευραλγικό πόστο θα εντρυφήσει στη λειτουργία της επιχείρησης και τρία χρόνια αργότερα µετακινείται στο Τµήµα Ποιοτικού Ελέγχου.

Το 2000 αναλαµβάνει διευθυντής Ανθρωπίνων Πόρων, µια θέση που θα αποδειχθεί πραγµατικό σχολείο. Εκεί έµαθε να αξιολογεί ανθρώπους και χαρακτήρες, αλλά και να φροντίζει για την επαγγελµατική εξέλιξη των υπαλλήλων του, παρακινώντας τους παράλληλα να κατακτήσουν τους στόχους τους στο εργασιακό περιβάλλον τους. Ως ανήσυχο πνεύµα, δεν σταµατά να µαθαίνει νέα πράγµατα και να εξελίσσει τις δεξιότητές του. Αποκτά µεταπτυχιακό δίπλωµα στη ∆ιοίκηση Επιχειρήσεων και περιµένει την ευκαιρία για να κάνει το επόµενο µεγάλο βήµα στην καριέρα του.

Οι δεξιότητές του δεν περνούν απαρατήρητες και έτσι βρίσκεται επικεφαλής της ∆ιεύθυνσης Προσωπικού για την Ευρώπη. Η πορεία για την κορυφή έχει ξεκινήσει. Τον Μάιο του 2014 αναλαµβάνει τη θέση του αντιπροέδρου και γενικού διευθυντή Επιχειρηµατικής Ανάπτυξης για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Ινδονησία και έναν χρόνο αργότερα ορίζεται επικεφαλής της Mega Image, θυγατρικής του οµίλου στη Ρουµανία, όπου και παρέµεινε µε σηµαντικές επιτυχίες και βραβεύσεις, µέχρι την επιστροφή του στην ΑΒ Βασιλόπουλος. Ο νέος σταθµός στην καριέρα του, ως brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος, αποτελεί µια τεράστια πρόκληση. Αλλά, όπως λέει σε συνεργάτες του, είναι αποφασισµένος να πετύχει.

Το who is who

Ο Βασίλης Σταύρου είναι εκπαιδευµένος στις δύσκολες αποστολές. Έχει θητεύσει στις Ειδικές ∆υνάµεις, όπου σφυρηλάτησε έναν δυνατό και πειθαρχηµένο χαρακτήρα και έµαθε να υποµένει τις κακουχίες. Είναι άνθρωπος της δράσης και δεν είναι τυχαίο που έχει ως µότο του το «ποτέ µην αφήνεις για αύριο αυτό που είναι να κάνεις σήµερα». Στηρίζεται πολύ στο ένστικτό του και στα δεδοµένα.

Θέλει να µαθαίνει νέα πράγµατα, ενώ φηµίζεται για την ικανότητά του να αξιολογεί ανθρώπους και χαρακτήρες. Του αρέσει να βρίσκεται µε ανθρώπους, καθώς είναι πολύ επικοινωνιακός, αλλά οι φίλοι του παραµένουν λίγοι και καλοί. Σιχαίνεται το ψέµα, αφού ο ίδιος είναι άνθρωπος που θα παραδεχθεί πρώτος το λάθος. Του αρέσουν το τρέξιµο, τα ταξίδια, τα γρήγορα αυτοκίνητα και τα gadgets. Είναι παντρεµένος και έχει δύο κόρες, τις οποίες λατρεύει.

Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram

AB Βασιλόπουλοςεπιχειρήσεις