Οικονομία|24.10.2023 23:12

ΟΣΕ: Η ΕΕ απέσυρε τη δικαστική προσφυγή κατά της Ελλάδας - Ανοίγει ο δρόμος για τη χρηματοδότηση του σιδηροδρόμου

Newsroom

Στην απόσυρση της προσφυγής της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά της Ελλάδας, την οποία είχε καταθέσει τον περασμένο Φεβρουάριο  για το ζήτημα του ΟΣΕ, προχώρησε με διοικητική πράξη της η Ευρωπαϊκή Ένωσή. Υστερα από την εξέλιξη αυτή, όπως επισημαίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διευκολύνεται η χρηματοδότηση του ΟΣΕ από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ ταυτόχρονα, επιταχύνεται η οικονομική ενίσχυση του σιδηροδρόμου και με αύξηση της επιδότησης από τα 45 στα 75 εκατομμύρια ευρώ.

Ειδικότερα, το τοπίο για τη χρηματοδότηση του ΟΣΕ ξεκαθαρίζει, καθώς με την εν λόγω ευρωπαϊκή διοικητική πράξη, αίρονται τα νομικά και γραφειοκρατικά κολλήματα της σύμβασης μεταξύ του ΟΣΕ Α.Ε. και του Ελληνικού Δημοσίου, την οποία είχαν υπογράψει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΕ ΑΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

Επιπλέον, προβλέπονται εξειδικευμένοι τεχνικοί δείκτες για την ποιοτική παρακολούθηση του έργου του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποία αφορά την ορθή λειτουργία και συντήρηση του σιδηροδρόμου.

Με την εν λόγω διοικητική πράξη της ΕΕ, επιβεβαιώνεται και η ορθή προσαρμογή της συμβατικής σχέσης Ελληνικού Δημοσίου – ΟΣΕ Α.Ε. στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, με πλήρη συμμόρφωση στα θεσμικά μέτρα χρηματοδότησης που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με το ενωσιακό ρυθμιστικό πλαίσιο.

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Φεβρουάριο του 2023 αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο επειδή δεν είχε εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ).

Σύμφωνα με την οδηγία, τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας θεωρείτο ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις που σχετίζονται με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος).

ευρωπαϊκό δικαστήριοΟΣΕειδήσεις τώραΥπουργείο Υποδομών και Μεταφορώνσιδηρόδρομος