Οικονομία|24.11.2023 17:20

Black Friday: Ικανοποιητική η πρώτη εικόνα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη - Από 20% έως και 70% οι εκπτώσεις

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Θετική είναι για την αγορά η πρώτη εικόνα της Black Friday, με τον κόσμο να συρρέει μαζικά στους εμπορικούς δρόμους και τους τζίρους των καταστημάτων να κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Μπορεί να μην υπάρχουν μέχρι στιγμής μεγάλες ουρές έξω από τα μαγαζιά, με εξαίρεση κάποια καταστήματα πολυεθνικών εταιριών, ωστόσο, εκπρόσωποι των εμπόρων εκφράζουν στο ethnos.gr την εκτίμηση ότι όσο περνάει η ώρα, η κίνηση θα αυξάνεται ακόμα περισσότερο και αναμένεται να κορυφωθεί το Σαββατοκύριακο, αφού το νεοφανές έθιμο της Black Friday έχει παραταθεί και για τις επόμενες ημέρες.

Οι προσφερόμενες εκπτώσεις κινούνται σε γενικές γραμμές σε ικανοποιητικά επίπεδα, με αρκετά καταστήματα στη Θεσσαλονίκη να προχωρούν ακόμα και σε μείωση τιμών κατά 70%. Οι εκπρόσωποι των εμπόρων σημειώνουν, ωστόσο, ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να προχωρούν σε έρευνα αγοράς, προκειμένου να μην πέσουν θύματα εικονικών εκπτώσεων.

Να σημειωθεί ακόμα ότι ένας σημαντικός αριθμός μικρών και μεσαίων επιχειρηματιών -στην Αθήνα βρίσκεται γύρω στο 50%- δε συμμετέχει στο έθιμο της Black Friday.

Αναμενόμενη η κίνηση στην Αθήνα

Ειδικότερα και σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Νίκο Κογιουμτσή, η παρουσία του κόσμου στους εμπορικούς δρόμους της πόλης είναι η αναμενόμενη για τη σημερινή ημέρα και μέχρι στιγμής κινείται στα επίπεδα της Black Friday της περσινής χρονιάς.

«Αυτό που βλέπουμε από τον κόσμο μέχρι στιγμής, είναι ότι η κίνηση στην αγορά είναι η αναμενόμενη. Βρίσκεται στα περσινά επίπεδα, όταν η Black Friday ήταν πολύ καλύτερη από αυτήν του 2021, χρονιά, βέβαια, που είχαμε πανδημία. Πιστεύω ότι το Σαββατοκύριακο, αν βοηθήσει ο καιρός, η κίνηση θα είναι ακόμα περισσότερη. Και αυτό το έθιμο το έχουμε προσαρμόσει στα ελληνικά δεδομένα. Οι μεγάλες παρατάσεις στις εκπτώσεις πάντοτε δημιουργούν μία σύγχυση», λέει στο ethnos.gr ο κ. Κογιουμτσής.

Κατά τον ίδιο, οι εκπτώσεις για τη Black Friday στην Αθήνα στη συντριπτική πλειοψηφία των καταστημάτων κυμαίνονται μεταξύ 20%-40%.

«Ο κόσμος πρέπει να προσέξει και να κάνει έρευνα αγοράς, για να μην πέσει σε εικονικές εκπτώσεις. Η κίνηση είναι περισσότερη στα μεγάλα καταστήματα και τους πολυχώρους, οι οποίοι έχουν κάνει και μεγάλες προωθητικές ενέργειες. Για τα μικρά καταστήματα η κατάσταση είναι λίγο πιο δύσκολη. Το 50% των μικρών και μεσαίων καταστημάτων στην Αθήνα δε συμμετέχει στη Black Friday», σημειώνει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

Ο κ. Κογιουμτσής αναφέρει ακόμα ότι οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο στα ηλεκτρικά είδη και τα είδη τεχνολογίας. Ακολουθούν οι αγορές καλλυντικών και έπεται η κατανάλωση ειδών ένδυσης και υπόδυσης.

Μέχρι 70% οι εκπτώσεις στη Θεσσαλονίκη

Μέχρι και στο 70% φτάνουν οι εκπτώσεις στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της Black Friday, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης, Παντελή Φιλιππίδη.

«Ο κόσμος ανταποκρίνεται και κατέβηκε στην αγορά. Δεν υπάρχουν τεράστιες ουρές έξω από τα καταστήματα, όμως σε πολλά μαγαζιά παρατηρείται ένα μικρό… traffic. Ο κόσμος μπαίνει σε όλα τα καταστήματα. Μέχρι στιγμής οι περισσότεροι περιορίζονται σε έρευνα αγοράς, όμως, πιστεύω ότι το απόγευμα θα ανεβεί σημαντικά η κατανάλωση, ανάλογα, βέβαια, με τη διάθεση αλλά και τα χρήματα του κόσμου. Το Σάββατο πιστεύω ότι θα είναι η καλύτερη ημέρα στο πλαίσιο της Black Friday, ενώ καλά θα πάμε και την Κυριακή. Αρκεί να μη μας τα χαλάσει ο καιρός. Το κρύο δεν αποτελεί τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο η βροχή», λέει στο ethnos.gr ο κ. Φιλιππίδης.

Ο ίδιος σημειώνει ακόμα ότι το ποσοστό των καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη, που δε συμμετέχει στη Black Friday, κυμαίνεται μεταξύ 10%-15%.

καταστήματαέμποροιBlack Fridayτιμέςεκπτώσεις