Οικονομία|10.04.2019 20:58

Ματ Ουίνκλερ: Όσα είπε και το «σύνθημα» που έδωσε ο κ. «Bloomberg» (vid)

Χρήστος Ιερείδης

«Show, don’t’ tell» («Δείξε και μην το λες»). Ο Ματ Ουίνκλερ, από τους επιδραστικότερους δημοσιογράφους παγκοσμίως και συνιδρυτής του «Bloomberg News», του σημαντικού ειδησεογραφικού οργανισμού- σημείο αναφοράς για θέματα οικονομικά και επιχειρηματικά, επανέλαβε τη φράση αυτή τρεις φορές. Για να τονίσει τη σημασία των στοιχείων, των δεδομένων, στην σύγχρονη δημοσιογραφία.

Χωρίς να υποβαθμίζει την αξία της πληροφορίας από πηγές, όσο έγκυρες και αδιαμφισβήτητες κι αν είναι, ο Ουίνκλερ ήρθε στην Αθήνα, καλεσμένος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού iMEDdD (είναι αποκλειστική δωρεά του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος), και μοιράστηκε τις εμπειρίες του και τα μυστικά του data journalism.

Με πλήθος παραδειγμάτων και αναφορών από το παγκόσμιο επιχειρείν ήθελε να τονίσει ότι τα δεδομένα είναι αδιάσειστα στοιχεία. Και οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα, άρα και ειδήσεις, όταν ο δημοσιογράφος που κάνει ερευνητική δουλειά συνεκτιμά και τις άλλες παραμέτρους πέραν των οικονομικών δεδομένων, όπως τη θέση των εταιρειών στον κλάδο τους, τις επενδύσεις που κάνει, τη διαφημιστική δαπάνη (ή απορρόφηση) που έχει, τις κινήσεις της απέναντι στο ανταγωνισμό, τον ίδιο τον ανταγωνισμό, εν ολίγοις να βλέπει τη «μεγάλη εικόνα».

Μάτ Ουίνκλερ (Φωτογραφία: Facebook @imeddgreece)

Η πρακτική αυτή, κατά τον Ουίνκλερ είναι ένα ισχυρό αντιβιωτικό στην αντιμετώπιση των fake news, της παραπληρφόροησης και την αποπληροφόρησης. Ο Ουίνκλερ, που θεωρείται γκουρού του οικονομικού ρεπορτάζ, είναι, επίσης, συγγραφέας των βιβλίων «Bloomberg by Bloomberg» και του «The Bloomberg Way: A Guide for Reporters and Editors».

Matt Winkler