Οικονομία|29.06.2019 09:44

OΛΠ: «Πιο λαµπρός ο Πειραιάς µε την έγκριση του master plan»

Newsroom

Τη βούληση να συνεχίσει τις επενδύσεις για την ανάπτυξη του λιµανιού στον Πειραιά, παρά την καθυστέρηση που υπάρχει στην έγκριση του master plan, υπογράµµισε η διοίκηση του ΟΛΠ στο πλαίσιο της χθεσινής γενικής συνέλευσης των µετόχων. Ο διευθύνων σύµβουλος του ΟΛΠ, Fu Cheng Qiu, ξεκαθάρισε ότι η Cosco από την πρώτη στιγµή που ήρθε στην Ελλάδα πριν από 11 χρόνια προχωρά κανονικά τις επενδύσεις που έχει σχεδιάσει και µάλιστα τις υλοποιεί µε γρήγορους ρυθµούς, κάτι που σκοπεύει να κάνει και µε αυτές που περιγράφονται στο master plan του Οργανισµού.

«Θέλω να διαβεβαιώσω ότι εµείς θα συνεχίσουµε τις επενδύσεις µας. Θέλουµε να κάνουµε το λιµάνι ακόµη πιο λαµπρό και αποτελεσµατικό. Εχουµε ένα σηµαντικό πλάνο, ώστε να κάνουµε κόµβο τον Πειραιά για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Μην ανησυχείτε καθόλου, εµείς θα συνεχίσουµε κανονικά» είπε χαρακτηριστικά. Ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Yu Zenggang, σηµείωσε πως η καθυστέρηση στην έγκριση του master plan οφείλεται σε διαδικαστικούς και άλλους λόγους, ωστόσο έσπευσε να τονίσει πως η παρούσα κυβέρνηση υποστηρίζει τις επενδύσεις της κινεζικής εταιρείας στην Ελλάδα. Ανάλογη υποστήριξη, όπως είπε, περιµένει και από τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει µετά τις εθνικές εκλογές. Σηµείωσε, µάλιστα, πως «προσβλέπει το master plan να εγκριθεί πιο γρήγορα».

Η διοίκηση του ΟΛΠ αναφέρθηκε και στο αίτηµα της Cosco για επίσπευση της µεταβίβασης του επιπλέον 16% του Οργανισµού, µε τον κ. Captain Fu να σηµειώνει πως βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία διακανονισµού µε το ΤΑΙΠΕ∆ και εκτίµησε πως θα προκύψει λύση που θα ικανοποιήσει και τις δυο πλευρές. Το ποσοστό 16% του ΟΛΠ επρόκειτο να µεταβιβαστεί στην Cosco το 2021 µε την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων που προβλέπονταν στο πλαίσιο ιδιωτικοποίησης του λιµανιού.

Ωστόσο, η Cosco ζητά το ποσοστό να δοθεί άµεσα, επικαλούµενη καθυστερήσεις στις προβλεπόµενες υποχρεωτικές επενδύσεις λόγω της αδυναµίας έγκρισης του master plan. Περισσότερα εµπορεύµατα Στα αναπτυξιακά σχέδια του ΟΛΠ περιλαµβάνεται και η αύξηση της µεταφοράς των εµπορευµάτων µέσα από τον σιδηρόδροµο τα επόµενα χρόνια κατά τουλάχιστον 20% µε 30%, καθώς και η ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης που έχει δηµιουργήσει στους χώρους του λιµανιού του Πειραιά, µετά και τη µεταφορά της πλωτής δεξαµενής από την Κίνα.

Επισηµαίνεται ότι η προστιθέµενη αξία του ΟΛΠ στο ΑΕΠ της χώρας ανήλθε στο 0,4% για το 2018, από τον Οργανισµό δόθηκαν 18,3 εκατ. σε φόρους και 14,3 εκατ. ευρώ σε ασφαλιστικές εισφορές, ενώ οι επενδύσεις ανήλθαν σε 22.888.827 ευρώ εκ των οποίων 20.301.000 ήταν σε νέες υποδοµές. Το 2018 ο αριθµός διακίνησης των εµπορευµατοκιβωτίων στο λιµάνι άγγιξε τα 5 εκατ. TEU, που είχε ως αποτέλεσµα το λιµάνι του Πειραιά να καταστεί δεύτερο στη Μεσόγειο, ενώ στόχος είναι να φθάσει στα 10 εκατ. TEU. Επιπλέον, ο τζίρος της εταιρείας από τα 110 εκατ. ευρώ ανήλθε στα 130 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ η µετοχή της παρουσίασε αύξηση 50% στο Χρηµατιστήριο Αθηνών

λιμάνι ΠειραιάΟΛΠCoscoΚινέζοι