Οικονομία|19.11.2018 16:17

Black Friday από... Δευτέρα - Ποιες προσφορές εξαντλήθηκαν ήδη

Newsroom

Η Black Friday στην Ελλάδα ξεκίνησε και η μάχη μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων, αλλά και μεταξύ των καταναλωτών για να... προλάβουν κορυφώνεται.

Η Black Friday ξεκίνησε σήμερα με μεγάλες προσφορές από πολλές αλυσίδες, ενώ μέσα σε μόλις δύο ώρες η προσφορά του Public για το iPhone 6 εξαντλήθηκε.

Η προσφορά ήταν στα 199 ευρώ για ένα «32αρι» iPhone 6. Ανακοινώθηκε το Σάββατο και ήταν διαθέσιμη μόνο σε καταστήματα. Τα καταστήματα άνοιξαν στις 10:00 το πρωί της Δευτέρας και δύο ώρες αργότερα τα τηλέφωνα εξαφανίστηκαν...

Πλέον η προσφορά έχει κατέβει από την κεντρική σελίδα των Public, ενώ οι καταναλωτές βλέπουν την ένδειξη «προσωρινά εξαντλημένο».

Τα πρώτα «εξαντλήθηκαν» εμφανίστηκαν και στην οθόνη του ηλεκτρονικού καταστήματος της Πλαίσιο. Συγκεκριμένα σε χρόνο ρεκόρ εξαφανίστηκε το Nokia 5 SS σε μαύρο χρώμα και τιμή τα 99 ευρώ καθώς το smartphone Turbo X 4G που διατίθεντο σε τιμή 39 ευρώ από 110 ευρώ.

Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η Black Friday, αν και Δευτέρα ξεκίνησε δυναμικά στην Ελλάδα με δυνατές προσφορές και οι καταναλωτές σπεύδουν να τις εκμεταλλευτούν.

Οι εκπτώσεις θα κορυφωθούν τη μέρα της Black Friday, την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου, ενώ ξεκίνησαν και στις ΗΠΑ.

Άλλωστε, μετά τις περσινές «τακτικές» των καταστημάτων ήταν κοινό μυστικό στην αγορά ότι η Black Friday του 2018 δεν θα ήταν υπόθεση μόνο μίας ημέρας.

Αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμη μια πρώτη γεύση προσφορών σε συγκεκριμένα προϊόντα.

Οι λίστες θα ανανεώνονται με νέες προσφορές με αποκορύφωμα την Black Friday στις 23 Νοεμβρίου. Αντίστοιχα θα αφαιρούνται οι προσφορές στις οποίες έχουν εξαντληθεί τα αποθέματα.

Τι είναι η Black Friday

Στις ΗΠΑ η γιορτή πραγματοποιείται την 4η Παρασκευή του Νοέμβρη και θεωρείται η αρχή της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Τα έσοδα των καταστημάτων από της πωλήσεις εκείνης της χρονικής περιόδου ήταν παραδοσιακά τα σημαντικότερα της χρονιάς, με αποτέλεσμα τα καταστήματα να καταγράφουν κέρδη, έχοντας «μαύρο» το τελικό αποτέλεσμα του ισολογισμού τους (το γνωστό «bottomline»), το οποίο αντιστοιχεί σε θετικό πρόσημο (αντίστοιχα, το κόκκινο δηλώνει τις ζημίες).

Έτσι η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη καθιερώθηκε ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, και προέκυψε η ονομασία Black Friday.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Να κάνουν έρευνα αγοράς οι καταναλωτές, ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό, συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη, με αφορμή την υλοποίηση της προωθητικής δράσης Black Friday.

Η κυρία Κοντογιάννη δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό. Οι καταναλωτές, πριν ψωνίσουν, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς, ήδη πριν ξεκινήσει η Black Friday, ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό. Η διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων είναι χρήσιμο εργαλείο και διευκολύνει τη σύγκριση και τον εντοπισμό της πραγματικής ευκαιρίας. Υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές ότι οι πλασματικές προσφορές συνιστούν παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύονται. Παραπλανητική πρακτική συνιστά, επίσης, η αναγραφή και παρουσίαση υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ό,τι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών στην πραγματικότητα, καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-"κράχτες"».

Ειδικότερα, «σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές ενέργειες, πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης. Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

Προσοχή σε εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα.Συμβουλεύουμε, επίσης, τους καταναλωτές να κρατούν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών τους για να μπορέσουν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα. Διευκρινίζουμε ότι, και κατά την περίοδο των προσφορών, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο», όπως σημείωσε η κυρία Κοντογιάννη .

Ποια καταστήματα συμμετέχουν στο Black Friday 2018

Πληθαίνουν οι εταιρείες που θα λάβουν μέρος στο θεσμό, με προσφορές στους καταναλωτές.

Τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών σέρνουν και φέτος τον χορό των εκπτώσεων, ωστόσο και φέτος, αυτοκινητοβιομηχανίες, σούπερ μάρκετ, φούρνοι, κομμωτήρια, αεροπορικές εταιρίες, θέατρα, μπαρ, εστιατόρια αλλά και ιδιωτικά κολέγια αναμένεται να συμμετάσχουν στην Black Friday.

Μεταξύ των οργανωμένων αλυσίδων, που θα συμμετέχουν στη φετινή «Μαύρη Παρασκευή» είναι οι Public, Media Markt, Γερμανός, Kotsovolos, e-shop.gr, Porcelana, Jusk, McArthur Glen, Smart Pack, Oysho, Prince Oliver, RiverWest, Athens Metro Mall, Πλαίσιο, GAP, Koolfly.gr, Intersport , Notos, Lidl, Bread Factory, Pegeuot, Citroen, Mark and Spencer, Lidl κ.α.

προσφορέςBlack Fridayκαταστήματα