Οικονομία|10.12.2019 20:13

My Market: Φέρνουν νέο έξυπνο μοντέλο καταστήματος με διαδραστικές οθόνες

Γιώργος Μανέττας

Ώθηση στην ανάπτυξή του επιχειρεί να δώσει ο όμιλος METRO (My Market), επενδύοντας μεταξύ άλλων στη δημιουργία ενός νέου μοντέλου καταστήματος που θα ενσωματώνει τις σύγχρονες τεχνολογίες και θα είναι φιλικό στον καταναλωτή.

Το κατάστημα αυτό, το οποίο λειτουργεί δοκιμαστικά ήδη στη Γαστούνη θα αποτελέσει «πιλότο» για τα νέα καταστήματα που θα δημιουργηθούν από εδώ και πέρα αλλά και για τις ανακαινίσεις στα υφιστάμενα. Μάλιστα στο πλαίσιο προσέγγισης των νεότερων ηλικιών, η εταιρεία σχεδιάζει να τοποθετήσει διαδραστικές οθόνες σε περίπου 60 καταστήματα, απ’ όπου θα μπορεί να ενημερωθεί για τις προσφορές αλλά και να εκτυπώνει εκπτωτικά κουπόνια ενώ κυκλοφόρησε ήδη και ειδική εφαρμογή που είναι συμβατή στα κινητά (app) για την αγορά κρασιών.

Σημαντικές επενδύσεις δρομολογεί η εταιρεία και για την επέκταση του δικτύου καταστημάτων και των αποθηκευτικών χώρων και τον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Υπολογίζεται ότι τη νέα χρονιά θα λειτουργήσουν 6-8 νέα καταστήματα ενώ περίπου 2.000 νέοι κωδικοί βιολογικών και άλλων φρέσκων προϊόντων αναμένεται να ενταχθούν στο χαρτοφυλάκιο το επόμενο διάστημα.

Όσον αφορά στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο έμπειρος μάνατζερ είπε πως μέσα στο πρώτο δίμηνο της νέας χρονιάς ξεκινά τη λειτουργία του ένα τέταρτο συμπληρωματικό κέντρο διανομής στη Μαγούλα (5.000 τ.μ.) που θα έχει μόνο ψυχόμενους χώρους και θα δρα συμπληρωματικά με το κέντρο της Μάνδρας. Πρόσθεσε επίσης ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2020 ξεκινά η επέκταση του κέντρου διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης όπου θα προστεθούν άλλα 20.000 τ.μ. ενώ μέσα στο 2021 θα ξεκινήσει η επέκταση κατά 20.000 τ.μ. του κέντρου στα Οινόφυτα το οποίο προβλέπεται όταν ολοκληρωθεί να εκτείνεται στα 60.000 τ.μ. αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες αποθήκες στην Ελλάδα. Μέχρι το τέλος του 2021 θα έχουν προστεθεί συνολικά 45.000 τ.μ. στα κέντρα διανομής του Ομίλου.

«Σπάει το ταμπού του Franchise»

Στον σχεδιασμό της διοίκησης είναι και το «άνοιγμα» στον τομέα του franchise για πρώτη φορά στην ιστορία του ομίλου. Μέσα στο 2020 θα δημιουργηθεί το νέο μοντέλο καταστήματος franchise με στόχο το όλο επιχειρηματικό σχέδιο να ξεκινήσει το 2021. Στόχος είναι μέσω του συστήματος franchise η Metro να αναπτυχθεί σε περιοχές που σήμερα δεν έχει παρουσία αλλά και είναι δύσκολο να επεκταθεί με ιδιόκτητα σημεία.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στον τομέα του cash & carry, έναν τομέα στον οποίο ηγείται στην ελληνική αγορά. Μάλιστα οι ενέργειες που έγιναν τον προηγούμενο χρόνο απέδωσαν καρπούς με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του τομέα να παρουσιάσουν το 2019 αύξηση 6%. Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο εγκαινιάζεται το πρώτο κατάστημα στην Κύπρο με την επωνυμία «Best Value για Επαγγελματίες. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, πρόκειται για μια δραστηριότητα που απαιτεί μεγάλη προσπάθεια και αν ΄λα πάνε καλά μπορεί να οδηγήσει σε 2 με 3 ακόμη καταστήματα στην κυπριακή αγορά. Επιπρόσθετα, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι στα σχέδια του ομίλου είναι και η δημιουργία e-shop για τον κλάδο χονδρικής το οποίο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2021.

Συνολικά, οι παραπάνω κινήσεις αναμένεται να απαιτήσουν επενδύσεις ύψους 40-45 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση για τα επόμενα χρόνια, κεφάλαια τα οποία διαθέτει η εταιρεία καθώς έχει ισχυρό πιστωτικό προφίλ.

Αυξάνει πωλήσεις και αναγνωρισιμότητα

Ο κ. Παντελιάδης εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επίτευξη των στόχων του ομίλου, σημειώνοντας πως η εταιρεία κερδίζει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές και αυξάνει την αναγνωρισιμότητά της. Ενδεικτικά ανέφερε ότι οι πωλήσεις θα κλείσουν φέτος με αύξηση 6% και θα ανέλθουν στα 1,26 δισ. ευρώ. «Φέτος έχουμε 6% ανάπτυξη σε μια αγορά που δεν είναι ανοδική για τους περισσότερους του κλάδου. Με όλα αυτά που σχεδιάζουμε μπορούμε για την επόμενη πενταετία 2020-2024 κατά μέσο όρο να διατηρήσουμε κατ’ ελάχιστον αυτόν τον ρυθμό ανάπτυξης του 6% που έχουμε εφέτος», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εξίσου θετικά αναμένονται τα αποτελέσματα σε επίπεδο κερδοφορίας μετά την πίεση που δέχτηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα τα κέρδη προ φόρων αναμένεται να κλείσουν σε επίπεδα πάνω των 9 εκατ. ευρώ. Κληθείς να σχολιάσει τα σενάρια εξαγορών που κυκλοφορούν το τελευταίο διάστημα στην αγορά σούπερ μάρκετ, ο κ. Παντελιάδης εκτίμησε ότι θα υπάρξει νέος κύκλος συγκέντρωσης ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να εισέλθουν και ξένοι παίκτες.

Να σημειωθεί πως σήμερα ο όμιλος METRO αριθμεί σήμερα δίκτυο 275 καταστημάτων (225 my market και 50 cash & carry) και απασχολεί περίπου 10.700 εργαζόμενους. Διατηρεί τρία κέντρα διανομής συνολικής έκτασης πάνω από 80.000 τ.μ. (δύο σε Μάνδρα και Οινόφυτα και ένα στην Γέφυρα Θεσσαλονίκης).

σούπερ μάρκετMy Market