Οικονομία|19.12.2019 16:54

Ελληνική Αργυροχρυσοχοΐα: Το ελληνικό κόσμημα έχει ταυτότητα, αναγνωρισιμότητα και ποιότητα

Ντέπη Χιωτοπούλου

Ο φόρος πολυτελείας, οι προσπάθειες που γίνονται ώστε να ενταχθεί ο κλάδος στην ανώτατη εκπαίδευση, οι τηλεπωλήσεις και η γενικότερη παραπλάνηση στην πώληση κοσμημάτων είναι τα βασικότερα προβλήματα που θέματα που αντιμετωπίζουν οι αργυροχρυσοχόοι, στην Ελλάδα.

«Ενώ μας λείπουν τα brand names, το ελληνικό κόσμημα έχει ταυτότητα, λόγω του σχεδιασμού, και της ιδιαιτερότητας της έμπνευσης» τονίζει με έμφαση ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) και πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης (ΣΚΩΘ) Πέτρος Καλπακίδης, στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης του κλάδου στα ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης.

«Το κόσμημα έχει ιστορία, έχει παρών, και προσπαθούμε να διασφαλίσουμε το μέλλον του. Το ελληνικό κόσμημα έχει ταυτότητα, αναγνωρισιμότητα και ποιότητα» τόνισε από την πλευρά της η πρόεδρος της Συντεχνίας Χρυσοχόων Αργυροχόων Θεσσαλονίκης (ΣΧΑΘ) Ελένη Τεζαψίδου.

Τα «αγκάθια» του κλάδου

Ενα από τα βασικά προβλήματα του κλάδου, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ Πέτρος Καλπακίδης, είναι ο φόρος πολυτελείας, ο οποίος έχει ανεβεί στο 10% για κοσμήματα άνω από 1.000 ευρώ.

«Ζητήσαμε με επιστολές μας να καταργηθεί ο εν λόγω φόρος, διότι τον θεωρούμε αντιπαραγωγικό, αντιαναπτυξιακό  και αντιανταγωνιστικό. Οι γείτονες μας εξ ανατολών, δεν έχουν φόρο πολυτελείας» επισήμανε ο κ. Καλπακίδης φέροντας το παράδειγμα της Ρόδου, όπου τουρίστες πηγαίνουν στο νησί, διανυκτερεύουν, ωστόσο παίρνουν το καραβάκι και περνούν απέναντι στα τουρκικά παράλια, για να κάνουν τις αγορές τους, και να επιστρέψουν.

«Ο φόρος πολυτελείας ήταν στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων’ τώρα ζητούμε να καταργηθεί» επισήμανε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ κ. Καλπακίδης.

Ενταξη στην ανώτατη εκπαίδευση

Δεύτερο πρόβλημα που ανέφεραν τόσο ο κ. Καλπακίδης όσο και η κα. Τεζαψίδου είναι οι προσπάθειες που κάνει ο κλάδος, ώστε να ενταχθεί στην Ανώτατη Βαθμίδα Εκπαίδευσης.

«Δεν γίνεται οι Ελβετοί, να έχουν την ωρολογοποιία στο Πολυτεχνείο, και εμείς εδώ δυστυχώς, την αργυροχρυσοχοΐα να μην την έχουμε στην Ανώτατη Παιδεία» είπε, με έμφαση, ο κ. Καλπακίδης, στο πλαίσιο της σημερινής εκδήλωσης που παρέθεσε ο κλάδος στα ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης.

Ο ίδιος τόνισε, ότι γίνονται προσπάθειες ώστε να ενταχθεί η τέχνη της αργυροχρυσοχοΐας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (εκεί όπου υπάρχει ένα μάθημα κοσμήματος), «θέλουμε να ενισχύσουμε τις –εθνικά- ευαίσθητες περιοχές» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καλπακίδης αναφερόμενος στη Φλώρινα.

Τηλεπωλήσεις

Αλλο ένα μεγάλο πρόβλημα που έθεσαν τα στελέχη των αργυροχρυσοχόων, είναι οι τηλεπωλήσεις.  

«Δεν είμαστε ενάντια  στον σύγχρονο τρόπο πώλησης, σαφώς ο κόσμος εξελίσσεται και η τηλεόραση είναι ένα μέσο για πώληση’ θέλουμε όμως να τηρούνται, τουλάχιστον, οι κανόνες δεοντολογίας» ανέφερε ο κ. Καλπακίδης.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στη σήμανση των κοσμημάτων που είναι δυο ειδών’ η σφραγίδα για το εάν είναι 14 ή 18 καράτια, καθώς επίσης και ο κατασκευαστής.

«Με τη διπλή σήμανση, πιστοποιούν τι κράμα είναι το αντικείμενο και ποιος είναι ο κατασκευαστής» ανέφερε ο κ. Καλπακίδης, διευκρινίζοντας ότι στις τηλεπωλήσεις, παρουσιάζουν, για παράδειγμα, ένα δακτυλίδι χρυσό 18 καρατίων στα 10mm, που σημαίνει πώς είναι επιχρυσωμένο με 18 καράτια χρύσωμα, δηλαδή, στη γλώσσα της αγοράς είναι επίχρυσο.  

«Να ενημερώνετε ο κόσμος, για τις δυο σημάνσεις’ νομότυπα είναι εντάξει, το δακτυλίδι 18 καρατίων στα 10 micro. Ομως, να χρησιμοποιείται η λέξη, αυτή που χρησιμοποιούμε στη γλώσσα μας, επίχρυσο» πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ Πέτρος Καλπακίδης.

κόσμημαελληνική αργυροχρυσοχοϊαΠΟΒΑΚΩ