Πολιτική|23.03.2019 18:56

Μητσοτάκης: Η Uber δεν λειτουργεί με σωστό ρυθμιστικό πλαίσιο

Newsroom

Τον πρόεδρο του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί Κέρκυρας, Νίκο Καψοκαβάδη, συνάντησε στο πλαίσιο των επαφών του στην Κέρκυρα ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης.

Κατά τη συνάντηση, που έγινε σε γνωστό καφέ της πόλης, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, συνοδευόμενος από τον βουλευτή της Νίκο Δένδια, τον γραμματέα Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρη Αυγενάκη, την υποψήφιο περιφεφερειάρχη Ρόδη Κράτσα, τον πρώην βουλευτή Στέφανο Γκίκα, την υποψήφια βουλευτή Μαριλένα Μάστορα, τον πρόεδρο της ΝΟΔΕ Γιάννη Κοντό, μίλησε με τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ταξί και ενημερώθηκε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Στο διάλογο που που είχε με τους επαγγελματίες οδηγούς, σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα της ΝΔ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης άκουσε τις ανησυχίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και εστιάζονται στην υψηλή φορολογία, την πτώση του τζίρου και τον ανταγωνισμό από πλατφόρμες όπως η Uber, που δεν λειτουργεί όπως είπαν με τους ίδιους κανόνες και ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές.

Ο κ. Μητσοτάκης, όπως επισημαίνεται στην ίδια ενημέρωση, τόνισε ότι με ευθύνη της κυβέρνησης «η Uber δεν υπόκειται σε σωστό ρυθμιστικό πλαίσιο» και εξήγησε στους επαγγελματίες οδηγούς ότι υπάρχει παραπληροφόρηση για τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας στο συγκεκριμένο θέμα, την οποία κάποιοι διακινούν στον κλάδο τους. «Εμείς συμφωνούμε μόνον με τις πλατφόρμες που λειτουργούν με αδειοδοτημένα ταξί και όχι με αυτές που λειτουργούν ανεξέλεγκτα» είπε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε: «Το να διαφωνείτε με κάποια πολιτική μας είναι σεβαστό, αλλά είναι άδικο να διακινείται κάτι που δεν έχουμε ποτέ πει ότι θα κάνουμε».

Στο πλαίσιο αυτό, πάντα σήμφωνα με την ίδια ενημέρωση, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι τα συνεργατικά σχήματα που λειτουργούν με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο διευκολύνουν και τον πελάτη αλλά και ενισχύουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα ταξί. Στη συζήτηση που έγινε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας ανέφερε ότι «ο κλάδος των ταξί είναι πολύ σημαντικός για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού» και διαβεβαίωσε τους οδηγούς ότι δέσμευση της επόμενης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας είναι να υπάρχει πάντα ανοιχτός δίαυλος επικοινωνίας για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου.

Λυμπερόπουλος: «Η ΝΔ να επισημοποιήσει τις θέσεις της για το ταξί»

Την αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) προκάλεσαν οι δηλώσεις του προέδρου της ΝΔ  κατά τη συνάντηση που είχε με ιδιοκτήτες ταξί στο πλαίσιο της επίσκεψης του στην Κέρκυρα.

«Εδώ και τέσσερα χρόνια ο κύριος Μητσοτάκης, οι αντιπρόεδροί του Γεωργιάδης και Χατζηδάκης και οι τομεάρχες και σύμβουλοι όλων αυτών, έστησαν το αφήγημα πως η φωνή του Θύμιου Λυμπερόπουλου είναι μία φωνή μειοψηφίας αφού τόλμησε να αντισταθεί στα συμφέροντα των εταιριών UBER και ΒΕΑΤ. Παρά την παρότρυνση-υπόδειξη πολλών στελεχών του κόμματος να συζητήσει τα θέματα του ταξί με τα θεσμοθετημένα όργανα του κλάδου, εκείνος το αρνείται πεισματικά. Όπου τον εξυπηρετεί (πότε στο Πέραμα, πότε στη Σάμο κ.λπ.) εμφανίζεται ως guest star και θυμάται ότι σ' αυτή τη χώρα υπάρχουν και ταξί» τονίζει, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί & Αγοραίων Θύμιος Λυμπερόπουλος.

Και συνεχίζει: «Σήμερα, από την Κέρκυρα, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας λέει ότι με ευθύνη της κυβέρνησης "η Uber δεν υπόκειται σε σωστό ρυθμιστικό πλαίσιο". Να του υπενθυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία που αγιοποίησε η κ. Μπακογιάννη και ο κ. Κυρανάκης (ποιος μπορεί να ξεχάσει την ξενάγηση των εκπροσώπων της στα γραφεία του κόμματος) σήμερα λειτουργεί στην Ελλάδα μόνο με αδειοδοτημένα ταξί. Και αυτό το πέτυχε η σημερινή κυβέρνηση. Οπότε ακόμη κι αν ήθελε (που πολύ αμφιβάλλουμε) να το ρυθμίσει, τον πρόλαβε ο νόμος του Σπίρτζη. Κρατάμε μόνο την παραδοχή ότι η Uber λειτουργούσε εκτός ρυθμιστικού πλαισίου στην προηγούμενη κυβέρνηση της οποίας ήταν και υπουργός».

Επιπλέον, ο κ. Λυμπερόπουλος στη δήλωσή του βάζει μια σειρά από ερωτήματα προς τον αρχηγό της ΝΔ, ζητώντας να επισημοποιήσει τις θέσεις του για το ταξί, κάτι που αποφεύγει, όπως λέει, να το πράξει. Επισημαίνει επίσης πως όσο τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα, «ο κλάδος των ταξί δεν πρόκειται να δείξει καμιά εμπιστοσύνη ούτε στον αρχηγό της Νέας Δημοκρατίας ούτε στα στελέχη της».

Σύμφωνα με την ΠΟΕΙΑΤΑ, τα ερωτήματα είναι:

  1. Θα σεβαστεί η Νέα Δημοκρατία το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για τις επιβατικές μεταφορές ή θα το αλλάξει; Θα σεβαστεί τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τις διαμεσολαβητικές εφαρμογές, το Ευρωπαϊκό Δίκαιο και τις οδηγίες που έχουν εκδοθεί;
  2. Θα σεβαστεί το Ν. 4446/16 που απαγορεύει την είσπραξη για λογαριασμό τρίτων;
  3. Θα ζητήσει κανείς συγνώμη για τη στήριξη και προώθηση της Uber στην Αθήνα, αν και γνωρίζατε ότι οι δραστηριότητές της ήταν έξω από τα όρια του νόμου;
  4. Θα συνεχίσει η Νέα Δημοκρατία να στηρίζει το "επιχειρείν" που στοχεύει στην εξαγωγή χρήματος (μείζονος σημασίας για την εθνική οικονομία) εκτός ελληνικών συνόρων;
  5. Θα συνεχίσει ο κ. Μητσοτάκης τα διαγγέλματα υπέρ της Beat και εναντίον των ταξιτζήδων και της Ομοσπονδίας μας που ζητούν μόνο καθαρούς κανόνες και διαφάνεια στις επιβατικές μεταφορές; Μπορεί να αφήσει πίσω του τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη για ιδιωτικά μονοπώλια και εργασιακό μεσαίωνα; -Συμφωνεί με το αίτημα του κλάδου μας, να φορολογούνται όλες οι εφαρμογές στη χώρα μας, να αδειοδοτούνται από τη χώρα μας, να έχουν φορολογική και νομική υπόσταση στη χώρα μας και να πληρώνει ο κάθε ταξιτζής την υπηρεσία που του παρέχουν, με νόμιμο παραστατικό, εδώ στη χώρα μας και όχι στις Παρθένους Νήσους;
  6. Θα ζητήσει κάποιος από τη Νέα Δημοκρατία συγνώμη για την εργαλειοθήκη Χατζηδάκη και το τερατούργημα (Ν 4093) που έβγαλε χιλιάδες ΙΧ στο δρόμο για να κάνουν παράνομη αστική μεταφορά.
  7. Θα καταργήσει η Νέα Δημοκρατία το άρθρο 23 του Συντάγματος που αναφέρετε στην συνδικαλιστική ελευθερία;
Κυριάκος ΜητσοτάκηςταξίUber