Auto|30.06.2020 01:20

Mercedes B 200 & Β 180d: Διακριτική υπεροχή (διπλή δοκιμή)

Νίκος Λουπάκης

Για κάποιους τα λεγόμενα «πολυμορφικά» που κάποτε ήταν της μόδας - και σήμερα έχουν εμφανώς παραχωρήσει σε μεγάλο βαθμό τη θέση τους στα SUV - αποτελούν τον ορισμό του οικογενειακού μεταφορικού μέσου, όντας εξαιρετικά πρακτικά. Σε αυτήν την κατηγορία, και βεβαίως στο premium κομμάτι της, πλασάρεται η B-Class που καταφέρνει να είναι τόσο πολυτελής και high tech όσο χρειάζεται για να πείθει τον κάτοχό της ότι έκανε σωστή τοποθέτηση των χρημάτων του, αλλά και όσο ευχάριστη στην οδήγηση απαιτεί ο… παντρεμένος που έχει ψυχή. Αυτά τα χαρακτηριστικά τα διαθέτουν και οι δύο B-Class που δοκιμάσαμε, δηλαδή η βενζινοκίνητη B 200 και η πετρελαιοκίνητη B 180d.

Το αστέρι της πρακτικότητας

Βασικό συστατικό του DNA της B Class αποτελούν αναμφίβολα οι χώροι, οι οποίοι ευνοούνται από το σαφώς αυξημένο – κατά 12,2 cm σε σχέση με την «αδελφή» A-Class που είναι χτισμένη στην ίδια πλατφόρμα - ύψος (ώστε να «χωρέσουν» στο compact εξωτερικό μήκος που… συγκρατείται στα περίπου 4,4 μέτρα και είναι συγκρίσιμο με αυτό ενός τυπικού μικρομεσαίου (όπως το Golf ή το Focus ή το Kia Ceed…). Σημειώστε στο σημείο αυτό ότι ο οδηγός κάθεται 90 mm ψηλότερα απ’ ότι σε μία A-Class, με ότι καλό μπορεί αυτό να συνεπάγεται στον τομέα της ορατότητας – ενώ από την άλλη, το μακρύ μεταξόνιο φτάνει τα 2729 mm. Και αρκεί να καθίσεις στο πίσω κάθισμα για να διαπιστώσεις το ποσό άνετη είναι αυτή η Mercedes, αφού όχι μόνο αφήνει πραγματικά μπόλικο αέρα για τα γόνατα, αλλά επιπλέον δεν έχεις πρόβλημα να βάλεις και τα πόδια σου κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Εν ολίγοις έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ ευρύχωρο «σαλόνι» που όχι μόνο σου προσφέρει λόγω του αυξημένου ύψους του αυτοκινήτου εύκολη πρόσβαση, αλλά ταυτοχρόνως χαρακτηρίζεται και από μία εξαιρετική χωροταξική διαμόρφωση, με μία πολύ πρακτική κονσόλα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού η οποία περιλαμβάνει εκτός από πρακτικές θήκες/ποτηροθήκες και ένα επιπλέον μεγάλο ντουλάπι για διάφορα αντικείμενα. Υπάρχουν επίσης μεγάλες θήκες στις πόρτες μπρος και μικρότερες πίσω, ενώ από την άλλη το πορτμπαγκάζ μπορεί ενδεχομένως να μην είναι το μεγαλύτερο που θα συναντήσετε στην κατηγορία, όμως είναι πρακτικότατο, με εντελώς «κανονικό» σχήμα και επιπλέον έχει και την ηλεκτρική πόρτα να διευκολύνει στη φόρτωση και εκφόρτωση από το εσωτερικό. Πόντους στην πρακτικότητα προσθέτει η διαιρούμενη - σε αναλογία 40:20:40 - πλάτη του πίσω καθίσματος, επιτρέποντας στον χώρο αποσκευών να μεγαλώσει σταδιακά φτάνοντας τα 1540 λίτρα, με όλη την πλάτη κάτω.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και παρόλο που η B Class δεν αποπνέει την αίσθηση στιβαρότητας μιας Ε ή ακόμα και μιας C-Class, τελικά σε κερδίζει με το συνδυασμό τεχνολογίας – υλικών κατασκευής. Το δικό του ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της high tech ποιοτικής ατμόσφαιρας παίζει ο φοβερός, διπλός ψηφιακός πίνακας – για την ακρίβεια ο συνδυασμός του πλήρως διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων με τη μεγάλη οθόνη αφής – η οποία εκτός των άλλων συνεργάζεται με ένα εξαιρετικό σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος με ραντάρ και κάμερα. Και επειδή τίποτα σε αυτόν τον κόσμο δεν είναι τέλειο, αδυναμία αποτελεί το μέγεθος των ενδείξεων αυτού του πίνακα που θα έπρεπε να είναι λίγο μεγαλύτερες, ενώ την εικόνα της πολύ καλής εργονομίας επιχειρούν να αλλοιώσουν οι όχι εύχρηστοι διακόπτες που βρίσκονται κάτω από τους αεραγωγούς – με αυτόν για τα alarm να παίρνει το πρώτο αρνητικό βραβείο.

Άνετη και σταθερή

Στο δρόμο έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά ευχάριστο είτε μιλάμε για τη βενζινοκίνητη έκδοση των 163 ίππων είτε για την πετρελαιοκίνητη των 116. Η διαφορά ισχύος είναι βεβαίως υπαρκτή, ωστόσο στο δρόμο δείχνει πολύ μικρότερη απ’ ότι στα χαρτιά. Η «200άρα» έχει σαφώς το πάνω χέρι στα προσπεράσματα στις ψηλές ταχύτητες, ωστόσο στην 180d η απόδοση του πετρελαιοκινητήρα είναι τέτοια που δεν νιώθεις ότι κάτι σου λείπει – και εδώ θα μπορούσαμε να παραπέμψουμε στις εντυπώσεις που μας είχε αφήσει η CLA 180d, το όμορφο σεντάν με τον σπορ χαρακτήρα, που δεν έδειχνε καθόλου μα καθόλου αργό, αφού η ροπή του εν λόγω κινητήρα φτάνει τα 220 Nm στις μόλις 1480 στροφές. Όλα αυτά υπό τη σκέπη του αυτόματου κιβώτιου διπλού συμπλέκτη 7G-DCT που επιλέγει με τέτοιο τρόπο τις σχέσεις, που είναι πραγματικά περιττό να καταφεύγεις στη χρήση των paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.

Ταχύτερη αναμφίβολα η B 200 όμως από την άλλη μεριά στην diesel εισπράττεις επιπλέον και την αρκετά χαμηλότερη κατανάλωση… Σημειώνουμε ότι η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer στην B 200 έφτασε τα 8,8 lit./100 km, ενώ στην B 180d περιορίστηκε

Η ανάρτηση είναι λογικά άνετη και λογικά… σκληρή! Η B-Class όχι μόνο στέκεται γενικώς σωστά στο δρόμο, αλλά δεν έχεις και κάτι να φοβηθείς αν την πιέσεις, είναι απολύτως προβλέψιμη και οι αντιδράσεις της παραμένουν ομαλές και αν θελήσεις να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα σε ένα δρόμο με στροφές.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας

B 200

Β 180d

Κυβισμός:

1332 cc

1461 cc

Ισχύς (PS / rpm):

163 / 5500

116 / 4000

0-100 km/h:

9,0’’

10,7’’

Ταχύτητα:

212

200 km/h

Κατ/ση*(lit./100 km):

5,6-5,4*

4,4-4,1

Εκπομπές CO2:

123

107 g/km

M x Π x Y:

4.419 x 1.796 x 1.562 mm

Πορτμπαγκάζ:

455 – 1540 lit. (VDA)

Τιμή:

€ 32.900**

€ 33.590**

* Τυποποιημένη κατανάλωση μεικτού κύκλου (WLTP)

**Τιμές βασικών εκδόσεων. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει: ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, Easy Pack Tailgate, Αερόσακο γονάτων οδηγού, Mercedes-Benz σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης, Cruise Control, σύστημα κλιματισμού Thermatic, DYNAMIC SELECT, δερμάτινο τιμόνι νέας γενιάς με πλήκτρα αφής, MBUX σύστημα πολυμέσων CONNECT 20, Ζάντες αλουμινίου (16") κλπ.

δοκιμή αυτοκινήτουMercedesMercedes B-Class