Auto|06.07.2020 08:42

Νέο Ford Kuga: «Ηλεκτρισμένη» επάνοδος με 8 χρόνια εγγύηση

Newsroom

Με τα πάσης φύσεως SUV και Crossover να τείνουν να… εκτοπίσουν τα «συμβατικά» αυτοκίνητα, η κατηγορία των λεγομένων C-SUV δεν μπορεί να μείνει έξω από το πεδίο δράσης καμίας μάρκας – πολύ δε περισσότερο όταν αυτή η εταιρία – και στη συγκεκριμένη περίπτωση η Ford – δίνει ήδη το παρών με ένα μοντέλο, το οποίο έχοντας μείνει αρκετό καιρό στην αγορά και έχοντας ήδη υποστεί πριν από 3 περίπου χρόνια το απαραίτητο face lift πρέπει να παραδώσει τη σκυτάλη σε έναν εντελώς νέο αντικαταστάτη.

Και αυτός είναι το νέο Kuga που θα πρέπει να αντιπαρατεθεί με τους κυρίαρχους των πωλήσεων Nissan Qashqai, Toyota C-HR και Peugeot 3008, αλλά και τα Kia Sportage, Hyundai Tucson, Citroen C5 Aircross, VW Tiguan, Skoda Karoq κλπ. Μια μεγάλη κατηγορία, η οποία (αν συμπεριληφθούν τα premium μοντέλα Mercedes GLA, BMW X1 και X2, Volvo XC40 κ.ά.) αντιστοιχεί στο 18,25% των πωλήσεων.

Απέναντι σε αυτόν τον δύσκολο ανταγωνισμό το νέο Ford Kuga έρχεται να αντιπαρατεθεί προσφέροντας εκτός όλων των άλλων που θα δούμε παρακάτω και κάτι πολύ σημαντικό – και ενδεικτικό του πόσο εμπιστεύεται το προϊόν της η Ford: 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect, σε όλες τις εκδόσεις του νέου της μοντέλου, δίνοντας στο νέο της SUV ένα ισχυρό πλεονέκτημα, που αποτελεί ταυτοχρόνως ένα ισχυρό κίνητρο για τον υποψήφιο αγοραστή.

Άνεση υπεράνω όλων

Με σαφώς αυξημένους χώρους σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο Ford Kuga (που είναι κατά 44 mm μεγαλύτερο σε πλάτος και κατά 89 mm μεγαλύτερο σε μήκος), έρχεται να διεκδικήσει την κορυφή στον τομέα της άνεσης, προσφέροντας όχι μόνο τον μεγαλύτερο για την κατηγορία «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών, αλλά και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Όλα αυτά, συνδυάζονται με αυξημένο χώρο για το κεφάλι, αλλά και με την πρακτικότητα ενός συρόμενου πίσω καθίσματος που επιπλέον είναι και πλήρως διαιρούμενο (60-40) διαθέτοντας τη δυνατότητα ανεξάρτητης ρύθμισης εμπρός – πίσω των δύο τμημάτων του.

Σημειώστε ότι ακόμα και με τα καθίσματα πλήρως τοποθετημένα προς τα εμπρός, υπάρχει ακόμα αρκετός χώρος για τα γόνατα αφού επιβάτες με ύψος άνω του μέσου όρου θα καταφέρουν να βολευτούν στο πίσω κάθισμα χωρίς να ακουμπούν τα γόνατά τους στο εμπρός. Στην περίπτωση αυτή, ο χώρος αποσκευών πραγματικά εκτοξεύεται, αποκτώντας 645 λίτρα. Την πρακτικότητα του Puma «συμπληρώνουν» οι ρυθμιζόμενες σε κλίση πλάτες των πίσω καθισμάτων αλλά και η “έξυπνη”, ελαστική εταζέρα (ίδιας φιλοσοφίας με αυτήν του Puma) που στηρίζεται στην πίσω πόρτα και προσαρμόζεται στον όγκο των αποσκευών χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθεί ποτέ.

Από την άλλη, έχουμε τη Ford να δηλώνει ότι ο οδηγός και οι επιβάτες του νέου της SUV δεν θα ενοχληθούν από τον θόρυβο στην καμπίνα του νέου Kuga περισσότερο απ’ ότι θα τους ανησυχήσει ο παραγόμενος από το… πλυντήριο πιάτων ήχος - όταν φυσικά αυτό θα βρίσκεται σε λειτουργία. Σοβαρές δηλώσεις, με τις μετρήσεις που προσκομίζει η εταιρία να δείχνουν επίπεδα θορύβου της τάξης των 69 dB(A) σε ένα χώρο επιβατών που διαθέτει αυξημένη λειτουργικότητα, με το πίσω κάθισμα να είναι συρόμενο επιτρέποντας την αυξομείωση της χωρητικότητας του ούτως η άλλως μεγάλου πορτμπαγκάζ που στα χειρότερά του χωράει 475 λίτρα.

Ποικιλία επιλογών κινητήρων

Έχοντας κάνει λόγο εξ’ αρχής για μία πολυπρόσωπη ως προς τα συστήματα κίνησης παρουσία, καθώς επίσης για μία επαναφορτιζόμενη υβριδική “plug in” έκδοση (PHEV), πρέπει να θυμίσουμε μία άλλη δήλωση της Ford: το νέο Kuga είναι το πιο «εξηλεκτρισμένο» μοντέλο της εταιρίας, μέρος των 14 με την πολύ ευρύτερη έννοια «ηλεκτρικών» μοντέλων που η εταιρία σκοπεύει να λανσάρει μέσα στο 2020.

Η μπαταρία του Kuga PHEV φορτίζεται με σύνδεση σε απλή πρίζα σε 6 ώρες, ενώ σε φορτιστή 3,7kW, σε 4 ώρες.

Σε πρώτη, λοιπόν, φάση αυτό εκφράζεται με την ύπαρξη στη γκάμα της PHEV έκδοσης των 225 ίππων, που εφοδιασμένη με μπαταρία 14,4 kWh προσφέρει κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για έως 68 km (WLTP) με την τυποποιημένη κατανάλωση να πέφτει στα μόλις 1,4 λίτρα. Η ισχύς αυτή, πέρα από τον ηλεκτρικό κινητήρα, προέρχεται από έναν 2,5 λίτρων βενζινοκινητήρα Atkinson, ίδιον με αυτόν που συναντάμε και στην πλήρως υβριδική έκδοση (FHEV) του Kuga που έχει ισχύ 200 ίππους. Το FHEV Kuga αναμένεται στις αρχές του 2021, ενώ η mild hybrid 48V εκδοχή του Puma, που βασίζεται σε έναν 2.0L EcoBlue πετρελαιοκινητήρα 150 PS τον οποίο ενισχύει με μια μονάδα μίζας/γεννήτριας είναι ήδη διαθέσιμη.

Επειδή όμως τα «συμβατικά» μοντέλα έχουν ακόμα μέλλον, στη βάση της γκάμας του νέου Kuga συναντάμε έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου, σε δύο επίπεδα ισχύος (120 και 150 PS) καθώς επίσης και έναν τετρακύλινδρο “EcoBlue” diesel επίσης 1,5 λίτρου με ισχύ 120 ίππων, αλλά με μεγαλύτερη ροπή, 300 Nm έναντι 240 Nm των κινητήρων βενζίνης. Διαθέσιμος είναι ένας ακόμα 2.0 Ecoblue κινητήρας πετρελαίου με 190 PS.

Σημειώστε ότι σε όλες τις περιπτώσεις οι κινητήρες είναι εγκάρσια τοποθετημένοι και κινούν τους εμπρός τροχούς – υπάρχει ωστόσο και τετρακίνητη έκδοση που συνδυάζεται με αυτόματο 8-άρι κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής). Σε γενικές γραμμές το στάνταρ κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6-άρι, ενώ στάνταρ είναι και ο επιλογέας λειτουργίας οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slipery, Deep Snow / Sand) που προσαρμόζει στις συνθήκες τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Υψηλή τεχνολογία

Το νέο Ford Kuga είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού (Trend, Titanium, ST-Line, ST-Line X και Vignale). Ενώ συνοδεύεται, από ένα αναβαθμισμένο και εμπλουτισμένο τεχνολογικό πακέτο από στάνταρ προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, αλλά και υψηλού επιπέδου συνδεσιμότητα.

Ανάλογα με την έκδοση το Kuga εφοδιάζεται με μια σειρά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως τα Lane Centering Assist, Active Park Assist, Cross Traffic Alert, Evasive Steering Assist, Post Collision Braking. Προσφέρονται, λοιπόν, τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, που το νέο μοντέλο διαθέτει κάτω από την «ομπρέλα» με την ονομασία Ford Co-Pilot360, οι οποίες αναβαθμίζουν περαιτέρω την ασφάλεια και διευκολύνουν την οδήγηση και το παρκάρισμα

Στην παρούσα φάση, το νέο Ford Kuga διατίθεται στην Ελλάδα με:

  • Κινητήρα βενζίνης 1.5L EcoBoost 150PS, 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στους εμπρός τροχούς
  • Πετρελαιοκινητήρα 1.5L EcoBlue 120PS, 6-τάχυτο χειροκίνητο ή 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς
  • Πετρελαιοκινητήρα 2.0L EcoBlue 190PS, 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση σε όλους τους τροχούς
  • Plug-in υβριδική έκδοση (PHEV) με τον βενζινοκινητήρα 2.5L Duratec 225PS, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT και κίνηση στους εμπρός τροχούς
  • Ήπια υβριδική έκδοση (mHEV) με τον πετρελαιοκινητήρα 2.0L EcoBlue 150PS, με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στους εμπρός τροχούς

Σημειώστε ότι το νέο Kuga προσφέρεται και με χρηματοδότηση Ford Finance με προκαταβολή από 0%, έως 84 δόσεις, και επιτόκιο 1% - 5,99%

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

1.5 Ecoboost

1.5 Ecoblue

Κινητήρας (cm3)

1497

1499

Ισχύς (ps/rpm)

120/5500

120/4000

0-100 km/h

11,6’’

11,7’’

Ταχύτητα (km/h)

184

180

Κατ/ση*(l/100 km)

6,7

5,1

CO2 (g/km)

152

133

M x Π x Y**

4614 x 1883 x 1678 mm

Πορτμπαγκάζ

475-645/1534 λίτρα

Τιμή***

26.272 €

30.491 €

*Τυποποιημένη κατανάλωση (WLTP, overall)

**Μέγιστο μήκος Vignale 4629)

***Τιμή έκδοσης Trend με: 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρ. σύστημα ευστάθειας ESC, Hill Start Assist, Lane Keeping Aid/Warning, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (με ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών), 5 διαφορετικά Drive Modes, σύστημα πλοήγησης & ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8”, Ford SYNC 3 µε Κλήση έκτακτης ανάγκης, εμπρός & πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμ. 17’’ κ.ά.

Η φθηνότερη τετρακίνητη έκδοση (“Titanium” 2.0 EcoBlue 190 PS) κοστίζει 40.727 € ενώ η PHEV (“ST-Line” 2.5 Duratec) ξεκινά από τα 45.978 €

Παρατηρήσεις: Ο όγκος του χώρου φόρτωσης εξαρτάται από τη θέση του πίσω καθίσματος. Η μέγιστη τιμή είναι με τα πίσω καθίσματα «ριγμένα». Απόσταση από έδαφος με πλήρες φορτίο 139-148 mm

SUVFord KugaΑυτοκίνητο αφιέρωμα ΕΘΝΟΣΝέα μοντέλαFord