Auto|06.09.2020 12:55

Νέο Ford Puma: Ερχεται με σήμα ST και 200 ίππους

Σπύρος Σεραφείμ

Όταν εδώ στο ethnos.gr είχαμε δοκιμάσει το Ford Fiesta ST, ήταν σαν να ανακαλύπταμε από την αρχή την έννοια της σπορ οδήγησης. Αργότερα, η γκάμα αυτής της εταιρείας μεγάλωσε και υποδεχτήκαμε το Ford Puma, το νέο… αιλουροειδές της θαυμαστής κατηγορίας των SUV.

Αφού αναλύσαμε διεξοδικά το νεότερο -ηλικιακά- αδερφάκι της μπράντας, άρχισαν να πληθαίνουν οι φωνές που θα ήθελαν το Puma με σηματάκι ST στη μάσκα του. Η φίρμα έτσι κι αλλιώς το είχε στα σχέδιά της και, έτσι, το νέο κορυφαίο Puma ST της Ford πλησιάζει στην επίσημη ημερομηνία λανσαρίσματός του. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το πρώτο σπορ compact crossover του Μπλε Οβάλ θα κάνει ντεμπούτο αργότερα φέτος, με τη μηχανική αναβάθμιση που πολλοί περιμένουν - είχαμε γράψει ξανά αυτή την είδηση, εδώ.

Πιο συγκεκριμένα, το Puma ST θα έχει κάτω από το καπό του τον υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων του Fiesta ST, ο οποίος αποδίδει 200 ίππους και 29,6 kgm ροπής. Όπως ακριβώς και στο Fiesta ST, η κίνηση θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Βέβαια, σε όλα αυτά ας συνυπολογιστεί πως το επιπλέον βάρος του Puma -σε σχέση με το Fiesta ST- θα επιμηκύνει χρονικά λίγο παραπάνω το 0-100 χλμ./ώρα από στάση και, λογικά, τα 6,5 δευτερόλεπτα δεν θα είναι εύκολο να τα δούμε σε κανένα όργανο μετρήσεων.

Περισσότερες τεχνολογικές λεπτομέρειες για το Puma ST δεν έχουν γίνει γνωστές, αλλά είναι δεδομένο πως θα υπάρχουν αναβαθμίσεις στην ανάρτηση, με μικρότερη διαδρομή και σκληρότερα ελατήρια σε σχέση με το… «απλό» Puma. Τα μεγαλύτερα δισκόφρενα, τo μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, όπως και το launch control θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένα – ακόμα και ως προαιρετικά. Προφανώς, και η όλη εμφάνιση του αυτοκινήτου θα είναι περισσότερο «αγριεμένη» αναφορικά με το υπάρχον μοντέλο, για να τονίζεται ο σπορ χαρακτήρας του μοντέλου.

Ηδη στα social media οι φαν της μάρκας ονειρεύονται τον πλούσιο εξοπλισμό του με ηχοσύστημα Bang & OIufsen 10 ηχείων, σπορ καθίσματα Recaro και το λογότυπο ST να κοσμεί το τιμόνι του. Αρχίζουν, επίσης, να υπολογίζουν τα χρήματα που θα κοστίζει, θεωρώντας σίγουρο πως θα είναι ακριβότερο από το Fiesta ST. Αλλά μέχρι τότε -και μέχρι να λανσαριστεί επίσημα- θα συνεχίσουν να το ονειρεύονται κάτω από το σπίτι τους.

Δείτε τις δοκιμές του Puma ST στο Nurburgring, ανάμεσα σε άλλα κομψοτεχνήματα της αυτοκίνησης

Ford Puma ST