Auto|07.02.2021 16:39

Formula 1: Το συμβόλαιο των 40 εκατ. ευρώ του Χάμιλτον και η «ρήτρα Φερστάπεν»

Newsroom

Περίπου ενάμιση μήνα πριν από την έναρξη της νέας σεζόν στη Formula 1, έχουν κλείσει οι 19 από τις 20 θέσεις του grid αλλά εκκρεμεί εκείνη του επτάκις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή και κορυφαίου οδηγού Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος δεν έχει ανανεώσει ακόμη το συμβόλαιό του με τη Mercedes. Η υπογραφή του συμβολαίου μεταξύ των δύο πλευρών, αν και έμοιαζε, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση καθώς αμφότερες παίζουν από θέση ισχύος: αφενός ο Χάμιλτον πιέζει ως ο μακράν του δεύτερου καλύτερος οδηγός της τελευταίας δεκαετίας, αφετέρου η Mercedes δεν υποχωρεί εύκολα καθώς διαθέτει το καλύτερο μονοθέσιο, επίσης μακράν του δεύτερου.

Διαβάστε επίσης: Πώς διαμορφώνονται οι ομάδες της Formula 1 για το πρωτάθλημα του 2021

Αυτός είναι κι ο λόγος για τον οποίο Χάμιλτον και Mercedes, μολονότι έλεγαν ότι θα συμφωνήσουν σε... πέντε λεπτά, πέρασε αρκετός καιρός δίχως να δώσουν τα χέρια, ενώ κάποια στιγμή ενεπλάκη και η Ferrari στα σενάρια «αρπαγής» του Αγγλου. Εξαρχής όμως φαίνεται ότι τόσο ο Χάμιλτον όσο και η Mercedes είχαν αποφασίσει ότι η συνέχιση της συνεργασίας τους είναι μονόδρομος. Ωστόσο, ήθελαν να το κάνουν με τους πιο συμφέροντες όρους καθένας για τη δική του πλευρά σε ένα πολύ ενδιαφέρον power game.

Τελικά, έπειτα από μήνες διαπραγματεύσεων φαίνεται ότι οι δυο πλευρές καταλήγουν στην πολυπόθητη συμφωνία καθώς οι πληροφορίες από insiders στη Formula 1 αναφέρουν ότι έχει βρεθεί κοινή συνισταμένη σε μια σειρά θεμάτων για τα οποία μέχρι πρότινος υπήρχε διαφωνία. Μάλιστα εκτιμάται ότι θα υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις άμεσα το προσεχές διάστημα.

Αρχικά, ο Χάμιλτον διεκδικούσε ένα ετήσιο συμβόλαιο ύψους 50 εκατ. ευρώ (περίπου 10 εκατ. πάνω από τα χρήματα που έλαβε για το 2020 από τη Mercedes). Ωστόσο, παρέμεινε στα 40 εκατ. ευρώ (συμβόλαιο που τον διατηρεί μεταξύ των πλέον ακριβοπληρωμένων αθλητών στον κόσμο), αποκτώντας όμως και μέρος των εσόδων της εταιρείας, ως έξτρα μπόνους, από τις διαφημίσεις που τοποθετούνται στο κράνος και τη στολή του. Η διάρκεια του συμβολαίου θα είναι για το 2021, ενώ υπάρχει οψιόν ανανέωσης για έναν ακόμη χρόνο (2022) εφόσον το επιθυμούν οι δυο πλευρές.

Ρήτρα Φερστάπεν

Το πιο «πικάντικο» ζήτημα που προκύπτει από το υπό συζήτηση νέο συμβόλαιο του Χάμιλτον αφορά τον όρο που δίνει το δικαίωμα στον Αγγλο υπερπρωταθλητή για να ασκήσει βέτο σε όποιον πιλότο δεν επιθυμεί για teamate του στη Mercedes. Επί της ουσίας, ο γερμανικός κολοσσός, εφόσον διατηρήσει τον Χάμιλτον στην ομάδα και το 2023, θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη του για τον δεύτερο πιλότο της εταιρείας! Μάλιστα, ο όρος αυτός ονομάζεται «ρήτρα Φερστάπεν» καθώς ουσιαστικά ο νεαρός και ταλαντούχος Ολλανδός οδηγός της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν, δείχνει ότι είναι ο μοναδικός, ο οποίος μπορεί να αποτελέσει απειλή για να πάρει τα σκήπτρα από τον Σερ Λιούις στη Formula 1.

Δίχως αμφιβολία πρόκειται για έναν... τιμητικό όρο για τον Φερστάπεν, δεδομένου ότι ο Χάμιλτον του αναγνωρίζει πως μπορεί να γίνει ο μελλοντικός κυρίαρχος στη F1. Επί της ουσίας όμως δεν απειλείται για να τον έχει ομόσταβλο στη Mercedes καθώς το συμβόλαιο του Μαξ με την Red Bull λήγει το 2023, χρονιά κατά την οποία ενδεχομένως ο Χάμιλτον θα έχει αποσυρθεί από τη Formula 1.

Τι περιλαμβάνει η συμφωνία Χάμιλτον - Mercedes

  1. Διάρκεια συμβολαίου 1+1 χρόνος (2022+2023)
  2. Ετήσια αμοιβή 40 εκατ. ευρώ
  3. Εσοδα από διαφημίσεις σε κράνος και στολή
  4. «Ρήτρα Φερστάπεν»: Διατηρεί το δικαίωμα να θέσει βέτο για τον teamate του το 2023
Formula 1Λιούις ΧάμιλτονMercedesΜαξ Φερστάπεν