Auto|11.01.2019 14:22

Νέα Audi Α1 και Q3: Τα premium μοντέλα της ψηφιακής εποχής

Νίκος Λουπάκης

Προφανώς, όταν κάποιος μιλάει για Audi δεν μιλάει με τη λογική του πιο φθηνού, καθώς έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητα που έχουν πολυτελή χαρακτήρα και οφείλουν να προσφέρουν υψηλή ποιότητα κατασκευής και πλούσιο εξοπλισμό, στον οποίο αναπόφευκτα περιλαμβάνονται και όλα τα σύγχρονα high tech συστήματα ασφάλειας - υποβοήθησης του οδηγού.

Και που μπορεί να έχουν μια αναπόφευκτη συγγένεια με τις πιο «λαϊκές» ή αν θέλετε ευρείας κατανάλωσης μάρκες του Volkswagen Group - στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορούμε να συσχετίσουμε το A1 με το Polo – αλλά δεν παύουν να προσφέρουν ή έστω να επιχειρούν να προσφέρουν, κάτι παραπάνω σε «αίσθηση» στον οδηγό, στον κάτοχό τους που πλήρωσε τα επιπλέον χρήματα για κάτι διαφορετικό.

Στην εκπνοή του 2018 υποδεχόμαστε λοιπόν από τη μια το Α1, το σουπερμίνι, το οποίο η Audi σκοπεύει να χρησιμοποιήσει ως αντί-MINI πρόταση και να πουλήσει περίπου 750 κομμάτια το 2019 και από την άλλη, το αρκετά μεγαλύτερο σε μέγεθος Q3, που θα ξεκινήσει την καριέρα του τον Ιανουάριο, ως ένα τυπικό SUV της μεσαίας – και πάντα πολυτελούς - κατηγορίας που θα πρέπει να κονταροχτυπηθεί με τη BMW X1, τη Mercedes GLA αλλά και το πολύ αξιόλογο Volvo XC40 για να πετύχει τις περίπου 900 πωλήσεις ετησίως που έχει θέσει ως στόχο η αντιπροσωπεία.

Α1: το «ιδιαίτερο» σουπερμίνι

Οκτώ, λοιπόν, χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου Audi Α1, η γερμανική εταιρία λανσάρει, το νέο και εξοπλισμένο με άφθονα ηλεκτρονικά βοηθήματα, δανεικά από μεγαλύτερα μοντέλα της Audi, μικρό της μοντέλο. Με μήκος 4.029 mm, το νέο A1 είναι λίγο πιο μακρύ από τον προκάτοχό του (+56 mm), αλλά ίδιο σε πλάτος (1.740 mm).

Το ύψος συγκρατείται εσκεμμένα στα 1.409 mm, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 335 λίτρα. Τυπικό, λοιπόν, σουπερμίνι με βάση τις διαστάσεις του το νέο A1, είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε πεντάθυρες εκδόσεις (εξ ου και το πλήρες όνομά του: A1 Sportback) και κατατάσσεται στις πλέον ευρύχωρες προτάσεις της κατηγορίας. Η έμφαση που δίνεται στον τομέα του design είναι προφανής (κάποιες φορές μάλιστα φτάνει στα άκρα – και εδώ έχουμε υπόψη μας έναν συγκεκριμένο τύπο ζάντας), ενώ το γεγονός ότι η διχρωμία οροφής προσφέρεται με πρακτικά ασήμαντη επιβάρυνση δείχνει την προσπάθεια της εταιρίας να προσεγγίσει το κοινό που θέλει κάτι το ξεχωριστό σε εμφάνιση.

Ο εντυπωσιακός πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων - 10,25 ιντσών - υψηλής ανάλυσης είναι στάνταρ, ακόμα και στη βασική έκδοση των 90 ίππων που κοστίζει 19.850 ευρώ, ενώ προαιρετικό είναι το Audi virtual cockpit που προσφέρει πλήθος πληροφοριών, όπως οι κινούμενοι χάρτες πλοήγησης και γραφικά για τα συστήματα υποβοήθησης. Στάνταρ και το ηχοσύστημα MMI ενώ η υψηλή πιστότητα δίνει το παρών ηχοσυστήματα όπως το αυτό της Bang & Olufsen, που διαθέτει 11 ηχεία συνολικής ισχύος 560 Watt.

Το νέο Α1 είναι διαθέσιμο με υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες TFSI, 1,0 και 1,5 λίτρου, που συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με «7-άρι» αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, “S tronic”. Η ισχύς ξεκινά από τους 95 και φτάνει μέχρι τους 200 ίππους.

Q3: το πολυτελές SUV

Όπως και στην περίπτωση του μικρού Α1, και σε αυτό το λανσάρισμα έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο δεύτερης γενιάς. Βασισμένο στη μεταβλητή πλατφόρμα του Volkswagen Group, το νέο Audi Q3, έχει μεγαλώσει σχεδόν σε κάθε του διάσταση, αποτελώντας πλέον μία από τις μεγαλύτερες σε μέγεθος προτάσεις της κατηγορίας.

Με το μήκος του φτάνει τα 4.485 mm, το νέο Q3 είναι κατά 97 mm πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 25 mm φτάνοντας συνολικά τα 1.856 mm, αφήνοντας μόνο το ύψος να έχει μειωθεί ελαφρά, κατά 5 mm, στα 1.585 mm προκειμένου να τονιστεί ο σπορ χαρακτήρας του. Εμφανής η αύξηση του μεταξονίου κατά 77 mm – φτάνει τώρα τα 2.680 mm - γεγονός που οδήγησε σε αυξημένους χώρους για τους επιβάτες, ιδιαίτερα αυτούς που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει συνολικά 530 ή 675 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του πίσω συρόμενου καθίσματος, η αναδίπλωση του οποίου δημιουργεί ένα χώρο φόρτωσης 1.525 λίτρων.

Ο κλασικός πίνακας οργάνων έχει παραχωρήσει τη θέση του σε έναν ψηφιακό, κάτι που σηματοδοτεί εκτός των άλλων και το πέρασμα στην εποχή της υψηλής τεχνολογίας, με πλήθος συστημάτων υποβοήθησης στον βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό.

Στο λανσάρισμά του, το νέο Q3 θα προσφέρεται σε συνολικά πέντε εκδόσεις: τρεις βενζινοκίνητες και δύο πετρελαιοκίνητες, σε συνδυασμό με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση quattro. Η ισχύς κυμαίνεται μεταξύ 150 και 230 ίππων, ενώ όλοι οι κινητήρες είναι τετρακύλινδροι, με άμεσο ψεκασμό και turbo. Τη μετάδοση αναλαμβάνει ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή ένα αυτόματο “S-tronic” επτά σχέσεων.

Θέλοντας μάλιστα να διευρύνει το μερίδιο της στο πετρελαιοκίνητο τμήμα της κατηγορίας να ενισχύσει την παρουσία της στις εταιρικές πωλήσεις, η Audi προτείνει την ειδική έκδοση Q3 35 TDI S tronic “Business” με τιμή 37.950 ευρώ. Σημειώνουμε ότι η έκδοση Q3 35 TFSI ξεκινά από τα 32.900 ευρώ και στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού φτάνει 35.700 ευρώ.

Audi