Auto|11.03.2019 11:01

Suzuki Jimny: Τετρακίνηση για τα δύσκολα

Νίκος Λουπάκης

Είναι από τα αυτοκίνητα που το παρουσιαστικό τους κάνει εξαρχής πολύ ξεκάθαρες τις δυνατότητές τους, ακόµα κι αν αγνοείς την ιστορία τους – και στη συγκεκριµένη περίπτωση έχουµε να κάνουµε µε ένα µοντέλο που κοντεύει τα 50 χρόνια παρουσίας στο αυτοκινητικό στερέωµα, έχοντας βεβαίως εκσυγχρονιστεί και εκπολιτιστεί σηµαντικά, αλλά χωρίς να χάσει τον αρχικό του χαρακτήρα, που δεν είναι άλλος από την ικανότητά του να προχωρεί σε εδάφη που δεν µπορούσαν (ενδεχοµένως και γιατί δεν... χωρούσαν) να κινηθούν σηµαντικά ακριβότερες off road προτάσεις.

Είναι λοιπόν το Jimny που µε µήκος µόλις 3.645 mm και πλάτος 1.645 mm έχει το αναµφισβήτητο πλεονέκτηµα του µικρού κύκλου στροφής (ακτίνα 4,9 µέτρα), ενώ η αυξηµένη στα 210 mm απόσταση από το έδαφος σε συνδυασµό µε το µικρό µεταξόνιο του δίνουν τη δυνατότητα να υπερπηδά εύκολα και αλώβητο τα εκτός δρόµου εµπόδια. Η off road συνταγή δεν σταµατά εδώ, καθώς ουσιαστικό ρόλο στη διαµόρφωση του προφίλ του µικρού Suzuki παίζει το «κλασικό» σύστηµα µετάδοσης, µε την κίνηση να µεταδίδεται στους πίσω τροχούς υπό νορµάλ συνθήκες, στην άσφαλτο, και την τετρακίνηση να εµπλέκεται µε τη βοήθεια ειδικού λεβιέ, ο οποίος εµπλέκει επίσης τις «κοντές» σχέσεις που αυξάνουν θεαµατικά την ελκτική δυνατότητα και την ικανότητα ανάβασης σε εδάφη µε µεγάλη κλίση.

Ο κινητήρας είναι µια κλασική επιλογή, ατµοσφαιρικός 16βάλβιδος, 1.462 κ.εκ., µε 102 ίππους/6.000 rpm, µε τη ροπή των 130 Nm να αποδίδεται σχετικά ψηλά, στις 4.000 rpm, ενώ ακόµα πιο κλασική και δοκιµασµένη επιλογή είναι το ανεξάρτητο πλαίσιο τύπου σκάλας, µε την ανάρτηση να περιλαµβάνει άκαµπτους άξονες µπρος-πίσω. Το εσωτερικό είναι -θα λέγαµε- αυτό που πρέπει να είναι, λιτό αλλά κατασκευασµένο από ανθεκτικά υλικά, µε εξοπλισµό που όχι µόνο δεν έχει ελλείψεις αλλά ακόµα και στη βασική έκδοση (GL) είναι υπερπλήρης έως πλούσιος. Αδύνατο σηµείο του Jimny οι περιορισµένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες και το πρακτικά ανύπαρκτο πορτµπαγκάζ, γεγονός που σε αναγκάζει να ρίχνεις τις πλάτες των πίσω καθισµάτων κάθε φορά που θέλεις να µεταφέρεις κάτι, ακόµα κι αν πρόκειται για τα ψώνια του σούπερ µάρκετ. Τι σηµαίνουν όλα αυτά;

Οτι θα ήταν µεγάλο λάθος να αγοράσετε ένα Jimny για να µετακινείστε καθηµερινά στο κέντρο της Αθήνας, επειδή είναι... όµορφο (γιατί, εδώ που τα λέµε, είναι όµορφο) ή επειδή «καβαλάει» εύκολα πεζοδρόµια. Παρά τα σηµαντικά βήµατα προόδου στον τοµέα του πολιτισµού, το Jimny είναι πιο θορυβώδες από τα τυπικά «ασφάλτινα» IX (έστω κι αν αυτό το φαινόµενο δεν είναι τόσο έντονο στις χαµηλές ταχύτητες), ενώ και η οδική του συµπεριφορά είναι υποδεέστερη (δεν θα µπορούσε εξάλλου κανείς να περιµένει και θαύµατα από τους δύο άξονες), καθώς, µεταξύ άλλων, δεν ευνοείται από το ψηλό κέντρο βάρους και το περιορισµένο πλάτος (1.645 mm).

Είναι επίσης σαφές ότι επηρεάζεται πιο εύκολα από τους πλευρικούς ανέµους, οπότε και στο ταξίδι χρειάζεται κάποια προσοχή. Από την άλλη µεριά, µε τα χαρακτηριστικά που περιγράψαµε γίνεται φανερό ότι έχουµε να κάνουµε µε ένα «εργαλείο» -επί της ουσίας χωρίς αντίπαλο- κατάλληλο για τον κάτοικο ή τον επαγγελµατία ενός νησιού (ή κάποιας άλλης περιοχής της Ελλάδας) που είναι αναγκασµένος εκ των πραγµάτων ή θέλει για τις δραστηριότητές του να κινείται σε «δύσκολο», χωµάτινο οδικό δίκτυο ή ακόµα και εντελώς εκτός δρόµου. Σε αυτές τις συνθήκες το Jimny δείχνει τον καλύτερό του εαυτό, κινείται µε χαρακτηριστική άνεση χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Και σε αυτές τις συνθήκες είναι που ο ιδιοκτήτης του θα έχει την αίσθηση ότι τα 16.720 ευρώ που έδωσε για την έκδοση GL µε χειροκίνητο κιβώτιο (ή τα 18.670 ευρώ µε αυτόµατο 4άρι κιβώτιο) έχουν πιάσει τόπο..

Suzuki Jimny