Auto|07.07.2023 07:10

Isuzu D-Max Double Cab 4x4 Arena Auto ΜΥ23: Αναζητώντας το σπίτι της ΟΥΡΣΑ

Γιάννης Τσινάβος
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Isuzu D-Max Double Cab 4x4 Arena Auto ΜΥ23
Isuzu D-Max Double Cab 4x4 Arena Auto ΜΥ23
Isuzu D-Max Double Cab 4x4 Arena Auto ΜΥ23
Isuzu D-Max Double Cab 4x4 Arena Auto ΜΥ23
Isuzu D-Max Double Cab 4x4 Arena Auto ΜΥ23
Isuzu D-Max Double Cab 4x4 Arena Auto ΜΥ23
Isuzu D-Max Double Cab 4x4 Arena Auto ΜΥ23

Το Isuzu D-Max φανερώνει τον πολιτισμένο στην καθημερινή χρήση χαρακτήρα του έχοντας ως σύμμαχο τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα του, ενώ δεν αρνείται να βάλει την εκτός δρόμου αμφίεση του για να συντροφεύσει στην Ρουμανία τις 14 On-Off μοτοσυκλέτες οι οποίες έλαβαν μέρος στο φετινό Mega Test On-Off του ΜΟΤΟ.

Το μεγαλύτερο συγκριτικό On-Off μοτοσυκλετών το οποίο διοργανώνει το ΜΟΤΟ για 28 χρόνια δεν είναι εύκολο έργο καθώς χρειάζεται σχεδιασμός πολλών μηνών με κάθε λεπτομέρεια, ενώ πάντα θα υπάρξουν προβλήματα τα οποία πρέπει να λυθούν στο παρά πέντε ώστε να κυλήσουν όλα ομαλά. Ένα τέτοιο πρόβλημα αποτελεί το όχημα υποστήριξης το οποίο καλείται να κουβαλήσει ότι μπορεί να φανταστεί κάποιος, από τον φωτογραφικό και μοτοσυκλετιστικό εξοπλισμό, τα είδη κατασκήνωσης, τα είδη πρώτης ανάγκης, τα διάφορα αναλώσιμα των μοτοσυκλετών, τα εργαλεία, τα έξτρα ελαστικά καθώς και ότι άλλο μπορεί να προκύψει κατά τη διάρκεια μιας τέτοιας περιπέτειας γιατί μην γελιόμαστε το Mega Test On-Off του ΜΟΤΟ είναι μια περιπέτεια η οποία αποτελεί επί της ουσίας μία προτροπή προς όλους μας να πάρουμε την μοτοσυκλέτα μας -όποια και αν είναι αυτή- και να ταξιδέψουμε μαζί της. Για καλή μας τύχη η λύση δεν άργησε να βρεθεί -χρειάστηκε μόνο ένα τηλεφώνημα- και αυτή ήρθε μέσω του Ομίλου ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ, ο οποίος εκτός από τις KTM, GASGAS, Husqvarna, CAN-AM, αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα και την εταιρεία αυτοκινήτων Isuzu. Μετά από την απαραίτητη συνεννόηση θα είχαμε στα χέρια μας στις επόμενες ημέρες το Isuzu D-Max Double Cab 4x4 Arena Auto ΜΥ23 το οποίο θα συντρόφευε τις Aprilia Tuareg 660, BMW R1250 GS Trophy, CFMOTO 800MT Explore, Ducati Multistrada V4 Rally, Honda CRF1100L Africa Twin DCT, Honda XL750 Transalp, Husqvarna Norden 901 Expedition, KTM 1290 Super Adventure S, KTM 890 Adventure, KTM 790 Adventure, Moto Morini X-Cape, Suzuki V-Strom 1050 DE, Suzuki V-Strom 800 DE και Yamaha Tenere 700 στην Ρουμανία σε ένα ταξίδι το οποίο εσείς έχετε τη δυνατότητα να διαβάσετε στο ΜΟΤΟ στο τεύχος Ιουνίου το οποίο κυκλοφορεί ήδη στα περίπτερα.

Η πρώτη επαφή

Η μέρα παραλαβής του Isuzu D-Max έφτασε και αφού λάβαμε τα απαραίτητα έγγραφα -άδειες, ασφάλεια, πράσινη κάρτα, δεύτερα κλειδιά- από τους υπευθύνους της εταιρείας περιεργαστήκαμε για λίγο το επιβλητικό pick-up της ιαπωνικής εταιρείας το οποίο θα ήταν ο 15ος σύντροφος της μεγάλης παρέας μας στον δρόμο προς την Ρουμανία. Ξεκινώντας το μάτι πέφτει στη νέα μάσκα, η οποία δείχνει επιβλητική ενώ οι διαστάσεις του D-Max δεν έχουν διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Τα νέα σύγχρονα φώτα LED, -τα εμπρός είναι bi-LED- συμβαδίζουν με τις νέες τάσεις της αυτοκίνησης, ενώ ο σχεδιασμός τους χαρίζει εκτός από ασφάλεια ταυτόχρονα και καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Νέος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας που έχει ενσωματωμένο σκαλοπάτι για να μπορεί ο χρήστης του οχήματος να ανεβοκατεβαίνει στην καρότσα -αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για τον επαγγελματία-, μήκους 1,5 m, πλάτους 1,53 m και βάθους 490 χιλιοστών. Εισερχόμενος εντός της καμπίνας του Isuzu D-Max ξεχνάς την εικόνα που κάποτε είχες για τα pick-up (λιτό εσωτερικό, μικροί χώροι για τους επιβάτες, κακής ποιότητας πλαστικά και άλλα τόσα που μας κάνουν να θέλουμε να ξεχάσουμε όσα είχαμε δει κατά το παρελθόν). Τα πράγματα είναι διαφορετικά στο Isuzu, η μοντέρνα εικόνα της καμπίνας με τις σύγχρονες γραμμές δίνει μια νέα πνοή στο μοντέλο ενώ η οθόνη αφής του infotainment που ανάλογα με την έκδοση είναι 7” ή 9” -διαθέτει Android Auto και Apple CarPlay- συμβαδίζει άριστα με τον σύγχρονο πίνακα οργάνων στον οποίο υπάρχει ένα ψηφιακό “παράθυρο” που προβάλλει τις απαραίτητες πληροφορίες κατά την οδήγηση. Τα πλαστικά μέρη μπορεί να είναι φτιαγμένα από σκληρό υλικό ωστόσο έχουν καλή ποιότητα συναρμολόγησης και αυτό είναι κάτι που ο επαγγελματίας το αναζητά στην καθημερινότητα του. Στην κονσόλα συναντάμε αρκετούς ποιοτικούς διακόπτες για τους οποίους δεν χρειάζεται κάποιο ιδιαίτερο μεταπτυχιακό για να καταλάβεις την χρήση τους. Όσον αφορά τα καθίσματα -είναι και θερμαινόμενα- αυτά σου παρέχουν την άνεση που χρειάζεσαι ενώ η στήριξη τους είναι σωστή. Το τιμόνι ρυθμίζεται τόσο σε ύψος όσο και σε απόσταση οπότε επί της ουσίας μιλάμε για θέση οδήγησης όπως σε κάθε άλλο συμβατικό αυτοκίνητο, αν και στο Isuzu D-Max κάθεσαι ψηλά καθώς η απόσταση από το έδαφος είναι σαφώς μεγαλύτερη. Ακόμη ένα πλεονέκτημα της καμπίνας του ιαπωνικού pick-up αποτελούν οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι οι οποίοι βοηθούν στην τοποθέτηση αρκετών αντικειμένων, καθώς και οι θύρες usb που υπάρχουν “διάσπαρτες” -ακόμη και στο ντουλαπάκι του συνοδηγού- ενώ οι συρόμενες ποτηροθήκες αποτελούν ένα highlight χρηστικότητας το οποίο μας έχει λείψει από τα σύγχρονα μοντέλα αυτοκινήτων. Χωροταξικά κανείς δεν πρόκειται να συναντήσει πρόβλημα στο Isuzu D-Max καθώς η φράση “όλοι οι καλοί χωράνε” αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο στο ιαπωνικό αυτό μοντέλο, με τα πίσω καθίσματα να προσφέρουν άφθονο χώρο σε τρεις κανονικού αναστήματος ενηλίκους.

Κατευθυνόμενοι προς τα γραφεία του ΜΟΤΟ κατανοείς πως στο δρόμο η κύλιση του Isuzu D-Max μπορεί να μη φτάνει όπως είναι φυσιολογικό το επίπεδο ενός οχήματος με ανεξάρτητες αναρτήσεις, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι το pick-up της Isuzu θα κουράσει τους επιβάτες του. Οι αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω εξασφαλίζουν πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών, κάτι στο οποίο συνεισφέρει και το μεγάλο μήκος των φύλλων σούστας του πίσω άξονα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο πετρελαιοκινητήρας 1.898 κ.εκ., -πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d, χωρίς την υιοθέτηση επιπρόσθετου καταλυτικού συστήματος AdBlue- τον οποίο θα ζήλευαν πολλά επιβατικά μοντέλα. Η απόδοση των 164 ίππων και των 360 Nm ροπής, προκαλεί θετική εντύπωση ενώ η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα σε συνδυασμό με τον αρκετά χαμηλό επίπεδο θορύβου που φτάνει στην καμπίνα χαρίζει χαμόγελα ευχαρίστησης. Το πρώτο κομμάτι της δουλειάς έγινε πάμε τώρα στο πιο δύσκολο, φόρτωση του εξοπλισμού για το φετινό Mega Test On-Off και ετοιμασίες για την αναχώρηση. Το Isuzu D-Max αποτελεί βασικό κομμάτι της περιπέτειας μας με το καλημέρα, φορτωμένο κυριολεκτικά σαν “γαϊδούρι” ξεκινά τον μακρύ δρόμο προς την Ρουμανία ενώ τα τεράστια αυτοκόλλητα του ΜΟΤΟ τα οποία κοσμούν την σιλουέτα του δίνουν μια ακόμη ξεχωριστή εμφάνιση η οποία συμβαδίζει άριστα με το ιδιαίτερο χρώμα της έκδοσης που έχουμε στη διάθεση μας.

Άξιος συμπαραστάτης

Ο  1.900άρης κινητήρας του Isuzu D-Max βοηθά στο άνετο ταξίδι μας ενώ το 6αρι αυτόματο κιβώτιο -υπάρχει και το 6αρι μηχανικό κιβώτιο- μας γλυτώνει από το να κάνουμε εμείς τις αλλαγές ταχυτήτων. Ο κινητήρας έχει καλή απόκριση στο γκάζι ενώ το μεσαίο φάσμα λειτουργίας του είναι σαφώς το καλύτερο κομμάτι του καθώς εκεί διαπιστώνουμε πως υπάρχει επαρκές τράβηγμα. Στον αυτοκινητόδρομο ο πολιτισμένος χαρακτήρας του D-Max παίρνει άριστα καθώς δεν θα τρομάξει κανέναν κατά την οδήγηση. Οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι ανησυχητικές ενώ αν κάποιος το παρακάνει το ESP επεμβαίνει όσο χρειαστεί και χωρίς παρατράγουδα. Τα τεράστια χωμάτινα ελαστικά του δεν δημιουργούν ενοχλητικούς θορύβους στην καμπίνα ενώ ταυτόχρονα βοηθούν τόσο στο κράτημα όσο και στο φρενάρισμα. Σύμμαχοι στον τομέα της πέδησης αποτελούν οι μεγάλοι αεριζόμενοι εμπρός δίσκοι 320 mm με διπίστονες δαγκάνες, ενώ πίσω τα ταμπούρα επαρκούν και με το παραπάνω. Εκτός από το ESP το Isuzu D-Max διαθέτει και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας: Προειδοποίηση κινδύνου και αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση τυφλών σημείων κ.ά.. Η κατανάλωση του στον ανοιχτό δρόμο φλερτάρει με τα 10 λίτρα/100 χλμ., κάτι αρκετά λογικό αν βάλουμε στην εξίσωση πως το Isuzu D-Max πολλές φορές στο δρόμο έμοιαζε με στρατιωτικό τανκ. Έχοντας διανύσει αρκετά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο ο τετρακίνητος σύντροφος μας φυσικά αναζητούσε και την εκτός δρόμου περιπέτεια καθώς ήθελε να δείξει πως και εκεί μπορεί να τα καταφέρει εξίσου καλά. Μπαίνοντας στο χώμα λοιπόν ο οδηγός μπορεί μέσω του περιστροφικού διακόπτη να επιλέξει τις τετρακίνητες λειτουργίες 4H και 4L, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει επιλογή κλειδώματος του πίσω διαφορικού. Στα δύσκολα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το ESP που απενεργοποιείται σε δύο στάδια, η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και το σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας σε απότομες κατωφέρειες βοηθούν ώστε να τα βγάλουμε πέρα. Οι προστατευτικές ποδιές προσφέρουν έξτρα προστασία κατά την εκτός δρόμου οδήγηση ενώ οι γωνίες προσέγγισης και ράμπας έχουν αυξηθεί στις 30,5 και τις 22,9 μοίρες, αντίστοιχα, ενώ η γωνία αναχώρησης έχει μειωθεί στις 24,2 μοίρες λόγω του νέου προφυλακτήρα. Το D-Max φυσικά δεν είπε όχι ούτε στα υδάτινα περάσματα που συναντήσαμε καθώς με το βάθος υδάτινου κωλύματος να βρίσκεται στα 800 χλστ. είχαμε το κεφάλι μας ήσυχο ώστε να μην γίνει το pick-up μας “Ρουμάνικο υποβρύχιο”. Ο τετράτροχος σύντροφος μας όλες τις ημέρες του Mega Test On-Off όχι μόνο μας έβγαλε ασπροπρόσωπους αλλά αποτέλεσε ένα βασικό κομμάτι της ομάδας μας. Στα χέρια μας το Isuzu D-Max διένυσε 5.000 χιλιόμετρα σε κάθε λογής δρόμο από την Ελλάδα προς την Ρουμανία και πίσω χωρίς να αντιμετωπίσει κανένα απολύτως πρόβλημα, ενώ πολλές φορές βρήκε στο διάβα του συνθήκες οι οποίες είμαστε σίγουροι πως άλλα pick-up δεν θα ήθελαν να συναντήσουν. Σε μια κατηγορία όπου υπάρχουν οι παραδοσιακές δυνάμεις όπως οι Ford, Nissan, Mitsubishi και Toyota, συναντάμε την Isuzu η οποία με τις στοχευμένες κινήσεις και αλλαγές που έκανε στο D-Max θέλει να πρωταγωνιστήσει ενώ ταυτόχρονα θέλει να κρατήσει τα κεκτημένα που έχει καταφέρει να πετύχει όλα αυτά τα χρόνια με το δημοφιλές ιαπωνικό pick-up.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Isuzu D-Max Double Cab 4x4 Arena Auto ΜΥ23

  • Τιμή Αυτοκινήτου Δοκιμής: 46.450 €
  • Κινητήρας: Τεχνολογίας πετρελαίου, Direct Injection, Turbo μεταβλητής γεωμετρίας (VGS)
  • Κυβισμός: 1.898
  • Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 164/3.600
  • Ροπή (Nm./σ.α.λ.): 360/2.000-2.500
  • 0-100 χλμ./ώρα: 12,9”
  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
  • Εκπομπές: CO2243 g/km
  • Διαστάσεις: 5.265 x 1.870 x 1.790 χλστ.
  • Διαστάσεις καρότσας: 1.495 x 1.530 x 490 χλστ.
  • Βάρος: 2.030 κιλά

Επιδόσεις σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή

ειδήσεις τώραμοτοσικλέτα