Auto|05.11.2018 19:58

Νέο Honda CR-V: Μια ιδιαίτερη επιλογή (pics)

Νίκος Λουπάκης

Οι προσεγγίσεις της Honda είχαν ανέκαθεν μια ιδιαιτερότητα. Έτσι και το CR-V από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του στο αυτοκινητικό στερέωμα, το 1995 ξεχώρισε από τον τρόπο που κατάφερνε να συνδυάζει τις δυνατότητες ενός SUV, ενός οχήματος δηλαδή ικανού να κινηθεί και εκτός ασφάλτου με τις αρετές των MPV, των πολυμορφικών δηλαδή που σήμερα βλέπουν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν. Τα SUV λοιπόν είναι η ανερχόμενη δύναμη με τις παγκόσμιες πωλήσεις τους να σημειώνουν άνοδο χρόνο με το χρόνο (ενδεικτικά αναφέρουμε την κατά 14% αναμενόμενη αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων το 2018 σε σχέση με το 2017) και το γεγονός ότι η μεγάλη ιαπωνική εταιρία προτείνει στους απανταχού ενδιαφερόμενους το μοντέλο πέμπτης γενιάς είναι απολύτως λογικό και επόμενο.

Σήμα κατατεθέν

Κοιτώντας το νέο CR-V (Comfortable Runabout Vehicle) δεν έχεις καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για Honda, ενώ ταυτοχρόνως δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις και με κάποιο άλλο μοντέλο της εταιρίας. Καλό νέο αυτό, σε μια εποχή που λογικό είναι να θες κάπως να ξεχωρίζεις, όπως καλά νέα έρχονται και από το εσωτερικό του αυτοκινήτου που διατηρεί την παραδοσιακή αρετή της πρακτικότητας.

Οι Ιάπωνες καυχιούνται για τους χώρους για τους επιβάτες που προσφέρει το νέο τους μοντέλο, το οποίο προσφέρεται και σε επταθέσιες εκδόσεις (με τρεις σειρές καθισμάτων), διαθέτοντας παράλληλα ένα μεγάλο χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 561 λίτρα για να φτάσει τα 1.756 με τα καθίσματα αναδιπλωμένα (5-θέσιες εκδόσεις). Σημειώστε ότι οι πίσω επιβάτες έχουν τώρα 50 mm επιπλέον χώρο για τα πόδια του, χάρη στην αύξηση του μεταξονίου κατά 32 mm.

Μία ακόμα ιδιαιτερότητα που χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο είναι ότι εφοδιάζεται με έναν και μοναδικό turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, που προσφέρεται σε δύο επίπεδα ισχύος: με 173 και 193 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση υπάρχει δυνατότητα επιλογής 6τάχυτου χειροκίνητου κιβώτιου με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή αυτόματου τύπου CVT με τετρακίνηση, ενώ στη δεύτερη έχουμε αποκλειστικά κίνηση σε όλους τους τρχούς και CVT.

Η αλήθεια είναι ότι με βάση τι διαθέτει στο οπλοστάσιό της η Honda θα περιμέναμε να δούμε και τον πολύ καλό 1.6 iDTEC πετρελαιοκινητήρα στη γκάμα του CR-V. Προφανώς η επιλογή έγινε με βάση την έμφαση στον πολιτισμό, ενώ το κενό που προκύπτει στον τομέα της κατανάλωσης (ο 1.5 VTEC Turbo δεν δείχνει να καίει λίγο) οι Ιάπωνες σκοπεύουν να το καλύψουν με την υβριδική έκδοση του μοντέλου, η οποία θα κάνει την εμφάνισή της στις αρχές του 2019 και θα είναι εφοδιασμένη με δίλιτρο βενζινοκινητήρα 184 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Στην πράξη

Οδηγώντας το νέο CR-V εύκολα διαπιστώνεις την υψηλή ποιότητα κατασκευής – και αυτό έχει να κάνει τόσο με τα υλικά κατασκευής και την αίσθηση του «δεμένου» που το συγκεκριμένο μοντέλο σου δίνει όσο και με το γενικά χαμηλό επίπεδο θορύβου. Το πόσο αυτό σχετίζεται με το γεγονός ότι το νέο Honda κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, το αφήνουμε στην κρίση σας…

Με 173 ή 193 ίππους κάτω από εμπρός καπό, το μεγάλο SUV της Honda δεν έχει κανένα πρόβλημα να ταξιδεύει με μεγάλες ταχύτητες, ικανοποιώντας απόλυτα με την ευστάθειά του.

Ωστόσο η αλήθεια είναι ότι, τουλάχιστον σε συνδυασμό με το CVT κιβώτιο, δεν νιώθεις το «νεύρο» που περιμένεις από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Σημειώνουμε ότι το CVT διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία, με φιξαρισμένες σχέσεις μετάδοσης, αλλά τελικώς διαπιστώνεις ότι καλύτερα αποτελέσματα έχεις όταν αφήνεις τον σχετικό «εγκέφαλο» να κάνει τη δουλειά του.

Εννοείται ότι η τετρακίνηση είναι ένα άκρως επιθυμητό «αξεσουάρ» που δίνει διαρκώς το διακριτικό παρών του, τόσο στην άσφαλτο (προς όφελος της ευστάθειας) όσο και στο χώμα (αποτρέποντας την ταλαιπωρία που συνεπάγεται το κόλλημα σε κάποια κακοτοπιά – λάσπη ή άμμο).

Συνεπής, τέλος, στην ιστορία της εταιρίας η τιμολογιακή πολιτική: το νέο CR-V δεν είναι η πιο φθηνή πρόταση στην κατηγορία του, αλλά τουλάχιστον συνοδεύεται από ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.

HondaSUV