Auto|22.10.2018 23:35

Skoda Karoq 1.0 TSI: Η «φωνή» της λογικής

Νίκος Λουπάκης

Η θέση που ήρθε να καταλάβει στη γκάμα της Skoda το ολοκαίνουριο Karoq είναι βέβαια συνάρτηση του μεγέθους του. Ξεκινώντας λοιπόν από αυτό πρέπει να πούμε ότι με μήκος 4.382 mm, πλάτος 1.841 mm, ύψος 1.603 mm το νέο SUV της τσέχικης εταιρίας τοποθετείται προφανέστατα κάτω από το Kodiaq και έρχεται να αντιπαρατεθεί σε καταξιωμένες στην αγορά προτάσεις όπως τα Nissan Qashqai, Peugeot 3008 αλλά και τα «ομόσταβλα» VW Tiguan και Seat Ateca.

Αυτές οι διαστάσεις σε συνδυασμό βέβαια με το μεγάλο μεταξόνιο των 2.638 mm είναι που επιτρέπουν στο νέο SUV της Skoda να προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό στους επιβάτες του, με άφθονο «αέρα» για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών, το οποίο μάλιστα είναι και αρκετά πρακτικά διαμορφωμένο, αλλά και ένα αξιοπρεπέστατο πορτμπαγκάζ 521 λίτρων, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα μπορούν να μεταφερθούν 1.630 λίτρα αποσκευών. Υπάρχει επίσης μια ακόμα δυνατότητα, η επιλογή των τριών ανεξάρτητων & μετακινούμενων πίσω καθισμάτων “VarioFlex”, που περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό, χάρη στα οποία προκύπτει ένα μεταβλητής χωρητικότητας πορτμπαγκάζ 479 έως 588 λίτρων, κάτι που σημαίνει και αντίστοιχη προσαρμογή του εσωτερικού χώρου προς όφελος των πίσω επιβατών.

Αποτελεσματικός κινητήρας

Βλέποντας τα 999 κ.εκ. του 3-κύλινδρου κινητήρα 1.0 TSI του αυτοκινήτου της δοκιμής μας στα τεχνικά χαρακτηριστικά, μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να αμφισβητήσετε την αποτελεσματικότητά του, καθώς ο κυβισμός αυτός φαίνεται εκ πρώτης όψεως «λίγος» για τα περίπου 1400 κιλά του Karoq. Από την άλλη μεριά όμως οι 115 ίπποι αποδεικνύονται στην πράξη υπερεπαρκείς, για να κινήσουν όχι απλώς αξιοπρεπώς, αλλά και γρήγορα το αυτοκίνητο που μπορεί να πραγματοποιήσει μακρινά ταξίδια, με πλήρες φορτίο, με καταναλώσεις της τάξης των 7,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Μέσα στην πόλη, η κατανάλωση στα χέρια μας άγγιξε τα 8,5 lit/100 km τιμή που θεωρούμε τουλάχιστον λογική. Το δικό του ρόλο σε όλη αυτή την εικόνα παίζει το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση, αλλά και η ροπή των 200 Nm που εμφανίζεται στις 2.000 στρ. / λεπτό. Βεβαίως, στις πολύ χαμηλές στροφές μπορεί να διαπιστώσετε

κάποια στιγμιαία έλλειψη ζωντάνιας, από κει και πέρα όμως η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού δεν αφήνει ανικανοποίητο τον οδηγό.

Όλα αυτά συμβαίνουν με τον κινητήρα να κάνει ελάχιστα αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα, γεγονός που σε κάνει να ξεχνάς ότι κάτω από το εμπρός καπό βρίσκονται τρεις και όχι τέσσερις κύλινδροι. Η ηχομόνωση είναι βέβαια ένα γενικότερο προσόν του Karoq και έρχεται να ενισχύσει την αίσθηση της ποιότητας που αποπνέει το εσωτερικό.

Από κει και πέρα το Karoq δείχνει να πατάει καλά στην άσφαλτο αξιοποιώντας δοκιμασμένες μηχανικές λύσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω – σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι οι 4Χ4 εκδόσεις πίσω έχουν ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων). Πρόκειται για ένα ισορροπημένο σύνολο, με προοδευτικές αντιδράσεις όταν πιεστεί, που αποδεικνύεται και δεόντως «ευθύβολο» στις ψηλές ταχύτητες, δημιουργώντας το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό του.

Τι λείπει; Η τετρακίνηση... Βεβαίως στις μέρες μας δεν περιμένει κανείς από τη βασική έκδοση ενός SUV να διαθέτει μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Απλώς το ζήτημα είναι ότι ο 1.0 TSI προσφέρεται μόνο σε προσθιοκίνητες εκδόσεις και για να περάσει κανείς σε 4Χ4 ανεβαίνει αρκετά και σε κυβικά, και σε τιμή.

Συμφέρει

Το Karoq διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τις Ambition και Style, με την πρώτη, που είναι και η πιο προσιτή να είναι ήδη πολύ καλά εξοπλισμένη, με ABS και ESP, air condition, 7 Αερόσακους, "Front Assist" (υποβοήθηση αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης, συνδυασμένη με City Emergency Brake και Predictive Pedestrian Protection για προστασία των πεζών, που επενεργεί στα φρένα αυτόματα), συστήματα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων και αναγνώρισης κόπωσης οδηγού "Driver Alert", Hill Start Assist, ζάντες αλουμινίου 16’’ και ελαστικά 215/60, προβολείς ομίχλης κλπ. Αν σε όλα αυτά υπήρχε και το ραντάρ παρκαρίσματος (που σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, με την αναπόφευκτα περιοριορισμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω του αυξημένου τους ύψους, είναι απαραίτητο) θα λέγαμε ότι δεν θα υπήρχε κανένα απολύτως παράπονο σε επίπεδο εξοπλισμού. Ακόμα όμως και έτσι, η τιμή των 19.900 ευρώ, ζωντανεύει αναπόφευκτα στη μνήμη μας το σλόγκαν του παλιού καλού καιρού “more car for your money”. Ένα “car” που δυσκολεύεσαι να του βρεις μειονεκτήματα...

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας 1.0 TSI

Κυβισμός: 999 cm3

Ισχύς (PS / rpm): 116 / 5000

0-100 km/h: 10,6’’

Ταχύτητα: 187 km/h

Κατανάλωση*: 5,2 lit./100 km

Εκπομπές CO2: 119 g/km

M x Π x Y: 4.382 x 1.841 x 1.603 mm

Πορτμπαγκάζ: 521 / 479 - 578 λίτρα**

Τιμή:*** € 19.900

*Μέση τυποποιημένη κατανάλωση, **Πορτμπαγκάζ με ανακλινόμενα καθίσματα / καθίσματα Varioflex, ***Τιμή βασικής έκδοσης 1.0 TSI με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων (με αυτόματο κιβώτιο: 21.900 ευρώ).

ΥΠΕΡ

Χώροι, ποιότητα κατασκευής, εργονομία, κινητήρας-απόδοση, εύχρηστο κιβώτιο, οδική συμπεριφορά (με βάση την κατηγορία)

ΚΑΤΑ

«Συντηρητική» αισθητική, έλλειψη ραντάρ παρκαρίσματος στο βασικό εξοπλισμό

ΒΟΧ

Εκτός του τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 TSI του αυτοκινήτου της δοκιμής μας διαθέσιμος στο Skoda Karoq είναι και ο 150 ίππων, 4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 TSI, εξοπλισμένος με σύστημα «απομόνωσης» κυλίνδρων – για εξοικονόμηση καυσίμου. Η γκάμα των diesel ξεκινά από τα 1.598 κ.εκ. με τον 1.6 TDI των 116 ίππων (οι τιμές ξεκινούν από € 21.900) και περιλαμβάνει επίσης τον 2.0 TDI συνδυασμένο με τετρακίνηση, σε δύο εκδόσεις, με ισχύ 150 PS (από € 32.500) και 190 PS (διαθέσιμο τον Οκτώβριο).

Skoda KaroqSUV