Auto|10.11.2018 16:56

Audi e-tron: Το μέλλον είναι εδώ

Νίκος Λουπάκης

Δεν είναι πια ένα όραμα για το μέλλον, δεν ένας πειραματισμός κάποιων «δαιμόνιων» μηχανικών, δεν είναι πρωτότυπο. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Audi, που ταυτοχρόνως είναι και το πρώτο μηδενικών ρύπων μοντέλο παραγωγής της εταιρίας. Πρόκειται για ένα μεγάλο, κατάλληλο για καθημερινή χρήση SUV, με μοντέρνο design που δείχνει μεν τη διαφορετικότητά του, αλλά χωρίς να προκαλεί. Η αρχική αποκάλυψη του πραγματοποιήθηκε στο Σαν Φρανσίσκο, τον Σεπτέμβριο, ενώ πριν από λίγες μόνο εβδομάδες το e-tron πραγματοποίησε το επίσημο ντεμπούτο του σε ευρωπαϊκό έδαφος, στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού.

Αθόρυβες επιδόσεις

Δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) ισχύος 300 kW, με ροπή που φτάνει τα 664 Nm, επιτρέπουν στο Audi e-tron να επιταχύνει εντυπωσιακά γρήγορα από στάση μέχρι τα 100 km/h - σε 5,7 δευτερόλεπτα – αλλά και επιτυγχάνει αβίαστα τα 200 km/h, οπότε επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα αποτρέποντας περαιτέρω αύξηση της ταχύτητας για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας.

Η συνδυασμένη λειτουργία των δύο αυτών ηλεκτροκινητήρων δημιουργεί μια νέα γενιά “quattro”, αυτή της ηλεκτρικής τετρακίνησης, η οποία εγγυάται εξαιρετική πρόσφυση και εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά, εξασφαλίζοντας πως μέσα σε μόλις 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου επιτυγχάνεται η ιδανική κατανομή της διαθέσιμης ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η στάνταρ αερανάρτηση επιτρέπει όχι μόνο την αυξομείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 76 mm, για κίνηση στο χώμα ή στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και τον καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος, με βάση πάντα τις συνθήκες κίνησης (η μέγιστη απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 222 mm).

Η διαχείριση της ενέργειας

Η μπαταρία υψηλής τάσης (396 V) του e-tron έχει χωρητικότητα 95 kWh και έχει βάρος 700 κιλά. Είναι δε τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα και στο μέσον του αυτοκινήτου ώστε να μην επηρεάζει αρνητικά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Αυτή η μπαταρία εξασφαλίζει στο ηλεκτρικό SUV αυτονομία 400 χιλιομέτρων στον κύκλο οδήγησης WLTP γεγονός που του επιτρέπει όχι μόνο να υπερκαλύπτει τις ανάγκες των καθημερινών μετακινήσεων, αλλά το καθιστά και κατάλληλο για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.

Στη διαμόρφωση της συνολικής αυτονομίας, σημαντικό ρόλο παίζει η διαδικασία ανάκτησης ενέργειας. Έτσι, σε περισσότερες από το 90% όλων των επιβραδύνσεων (μέχρι 0,3 g) το e-tron ανακτά ενέργεια αποκλειστικά μέσω των ηλεκτροκινητήρων του, ενώ σε πιο ισχυρές επιβραδύνσεις (άνω των 0,3 g) το όχημα φτάνει το μέγιστο βαθμό ανάκτησης ενέργειας με τη βοήθεια των φρένων, σε συνδυασμό δηλαδή με το ενσωματωμένο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησής του. Φρενάροντας από τα 100 km/h το e-tron είναι σε

θέση να ανακτήσει ενέργεια με μέγιστη ροπή 300 Nm και ισχύ 220 kW, κάτι που αντιστοιχεί στο 70% της ισχύος λειτουργίας του συστήματος κίνησης. Σημειώνουμε ότι το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης ισχύος αποφασίζει αυτόματα, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κάτι, για το βαθμό εμπλοκής των ηλεκτροκινητήρων ή των φρένων στην παραπάνω διαδικασία. Η Audi είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί ένα τέτοιο σύστημα σε ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής.

Οι δυνατότητες φόρτισης

Για την οικιακή φόρτιση προσφέρονται διάφορες λύσεις. Ο στάνταρ φορτιστής μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε με οικιακή πρίζα 220-230 volt είτε με τριφασικό ρεύμα 400 volt. Το ηλεκτρικό SUV της Audi μπορεί, λοιπόν, να φορτίσει τις μπαταρίες του με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) έως και 11 kW, ενώ προαιρετικά διατίθεται και φορτιστής 22 kW. Πρόκειται για το σύστημα "connect" που σε συνδυασμό με ένα σύστημα διαχείρισης της ενέργειας στο σπίτι, προσφέρει μια σειρά έξυπνες λειτουργίες, όπως η φόρτιση τις ώρες που η τιμή του ρεύματος είναι πιο χαμηλή ή με ηλιακή ενέργεια, αν το σπίτι είναι εξοπλισμένο με ένα φωτοβολταϊκό σύστημα. Μπορείτε επίσης να ελέγξετε όλες τις διαδικασίες χρέωσης καθώς και προθέρμανσης / προ-ψύξης μέσω του smartphone σας με την εφαρμογή myAudi.

Όταν υπάρχει ανάγκη για γρήγορο «ανεφοδιασμό», για παράδειγμα σε ένα μεγάλο ταξίδι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ειδικός φορτιστής συνεχούς ρεύματος (DC) στα 150kW κάτι που αποτελεί πρωτιά για αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτό σημαίνει ότι το Audi e-tron έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει το ταξίδι του σε περίπου μισή ώρα.

Στην αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης συμβάλλει και η έξυπνη αεροδυναμική σχεδίαση. Κορυφαία έκφραση της είναι οι προαιρετικοί, εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες. Πρόκειται για δύο τοποθετημένες στις εμπρός πόρτες κάμερες, που είναι σαφώς μικρότερες σε διαστάσεις από τους κλασικούς καθρέπτες, και προβάλουν την αντίστοιχη εικόνα σε οθόνη στο εσωτερικό κάθε πόρτας. Πρόκειται για άλλη μια παγκόσμια πρωτιά σε μοντέλο παραγωγής- η οποία μειώνει το συντελεστή οπισθέλκουσας στο εντυπωσιακό Cd=0,27 προσφέροντας αύξηση της αυτονομίας κατά 35 χιλιόμετρα.

Τεχνολογική άνεση

Το e-tron παρέχει άνεση αντίστοιχη ενός συμβατικού, μεγάλου μοντέλου της μάρκας, αφού το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.928 mm εξασφαλίζοντας ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό, ενώ η ποιότητα κατασκευής δεν υστερεί σε τίποτα από τα γνωστά υψηλά στάνταρ της Audi.

Οι αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας δεν θα μπορούσαν να λείπουν από ένα αυτοκίνητο όπως το e-tron. Ξεκινώντας από το σύστημα πλοήγησης που επιλέγει την ενδεδειγμένη διαδρομή με τα απαραίτητα σημεία φόρτισης, την αυτόματη τιμολόγηση για τη χρήση των φορτιστών και φτάνοντας μέχρι τον εξ αποστάσεως έλεγχο με τη βοήθεια του smartphone, διαπιστώνουμε ότι το Audi e-tron προσφέρει εξαιρετικές ευκολίες στον τομέα αυτό.

Σημειώνουμε ότι το ηλεκτρικό SUV της Audi είναι εξοπλισμένο με το high-end media center MMI navigation plus, το οποίο διαθέτει στάνταρ τόσο το LTE Advanced όσο και ένα Wi-Fi hotspot. Επιπρόσθετα ένας μεγάλος αριθμός συστημάτων υποβοήθησης διευκολύνει τον οδηγό. Για παράδειγμα, το efficiency assist που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό ενισχύει την οικονομική οδήγηση προβάλλοντας πληροφορίες πρόβλεψης και εκτελώντας αυτόματη ανάκτηση ενέργειας. Αν μάλιστα ο πελάτης επιλέξει το adaptive cruise assist, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει και να επιταχύνει το ηλεκτρικό SUV προβλέποντας τις συνθήκες.

Το Audi e-tron κατασκευάζεται στο εργοστάσιο των Βρυξελλών που χαρακτηρίζεται από μηδενικές εκπομπές CO2. Οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη έχουν προγραμματιστεί για τα τέλη του 2018 με την τιμή στη Γερμανία να φτάνει τα 79.900 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρες: 2, ηλεκτρικοί

Συνολική ισχύς: 300 kW

Ροπή: 664 Nm

Μπαταρία: 95 kWh / 396 V

Αυτονομία: 400 km*

0-100 km/h: 5,7’’

Ταχύτητα: 200 km/h

M x Π x Y: 4.901 x 1.935 x 1.616 mm

Πορτμπαγκάζ: 660 / 1725** lit.

*σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP, **με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα

SUVAudi