Auto|03.06.2019 11:39

Volvo: Συμφωνία-κλειδί για εξασφάλιση μπαταριών

Νίκος Λουπάκης

Πρόκειται για κίνηση μακράς πνοής που διασφαλίζει τις, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, προμήθειες μπαταριών ιόντων λιθίου κατά την ερχόμενη δεκαετία, για τα μοντέλα Volvo και Polestar επόμενης γενιάς. Η συμφωνία καλύπτει την προμήθεια μπαταριών για όλα τα μοντέλα της επερχόμενης πλατφόρμας SPA2 και της υπάρχουσας πλατφόρμας CMA σε παγκόσμιο επίπεδο. Με αυτόν τον τρόπο η σουηδική εταιρία πραγματοποιεί ένα ακόμα βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων που παράγει. 

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό παλιότερη ανακοίνωση της Volvo, το 2017, με βάση την οποία όλα τα νέα μοντέλα της που θα λανσάρονται από το 2019 και μετά θα διαθέτουν και κάποια έκδοση με ηλεκτροκινητήρα. Από τότε, η εταιρεία ενίσχυσε αυτή τη στρατηγική, δηλώνοντας ότι στόχος της είναι έως το 2025 το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της να αντιπροσωπεύει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

“Το μέλλον της Volvo είναι ηλεκτρικό και δεσμευόμαστε αταλάντευτα να προχωρήσουμε πέρα από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης”, δήλωσε ο Håkan Samuelsson (Χόκαν Σάμιουελσον), Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars. “Οι σημερινές συμφωνίες με τις CATL και LG Chem δείχνουν ακριβώς το πώς θα πετύχουμε τους φιλόδοξους στόχους μας για τον πλήρη εξηλεκτρισμό”.

Η κινεζική CATL και η νοτιοκορεατική LG Chem είναι φημισμένοι κατασκευαστές μπαταριών, με μακρά και επιτυχημένη πορεία στην προμήθεια μπαταριών ιόντων λιθίου στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές της Volvo όσον αφορά την τεχνολογική πρωτοπορία, την εφοδιαστική αλυσίδα και το κόστος.

Η πρώτη μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών της Volvo είναι ήδη υπό κατασκευή στο εργοστάσιο του Ghent (Γκεντ), στο Βέλγιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς, ενώ το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo που θα κατασκευάζεται στο εν λόγω εργοστάσιο είναι το βραβευμένο XC40 (ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς 2018). Εκεί κατασκευάζονται ήδη οι plug-in υβριδικές εκδόσεις του XC40.

Η πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) αποτελεί τη βάση του XC40, του αμιγώς ηλεκτρικού Polestar 2, καθώς και άλλων μοντέλων της LYNK & CO, την οποία η Volvo κατέχει από κοινού με την Geely.

Η πλατφόρμα SPA2 αποτελεί την επόμενη γενιά της εξελιγμένης από τη Volvo πλατφόρμας SPA (Scalable Product Architecture) και θα λανσαριστεί στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Η SPA είναι μία από τις πλέον προηγμένες πλατφόρμες στην αυτοκινητοβιομηχανία πάνω στην οποία είναι «χτισμέν» σήμερα όλα τα μοντέλα των Σειρών 90 και 60 της Volvo. Το πρώτο Volvo που θα βασίζεται στην SPA2 θα είναι το XC90 της επόμενης γενιάς.

Σημειώνουμε ότι φέτος η Volvo παρουσίασε μια σειρά από νέα, αναβαθμισμένα συστήματα ηλεκτροκίνησης, που λανσάρονται σε ολόκληρη την γκάμα της. Συγκεκριμένα, αναβαθμίστηκαν τα υπάρχοντα συστήματα Τ8 και Τ6 Twin Engine plug-in hybrid, ενώ όλα τα μοντέλα που παράγει η εταιρία είναι διαθέσιμα και σε plug-in εκδόσεις.

Volvo