Auto|04.06.2019 08:53

Citroen C3 Aircross: Μοντέρνοι καιροί

Newsroom

Η σχεδιαστική ιδιαιτερότητα της Citroen είναι και με το παραπάνω εμφανής όταν παρατηρεί κανείς το C3Aircross. Όπως επίσης είναι εμφανές και το ότι έχουμε να κάνουμε με ένα SUV, ένα μοντέλο που ανήκει δηλαδή σε εκείνη την κατηγορία στην οποία στρέφεται σιγά-σιγά η πλειοψηφία όσων αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο. Και αυτό το χαρακτηριστικό, η ιδιότητα δηλαδή του SUV, έχει να κάνει με το ελαφρώς - αλλά εμφανώς – αυξημένο ύψος του αυτοκινήτου (1,64 m) και την αντιστοίχως αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Το καθοριστικό μέγεθος

Το ύψος είναι αυτό που εντέλει καθορίζει τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, αφού σε απαλλάσσει από το άγχος του «να βρει» το αυτοκίνητο κατά τις εξορμήσεις σου στο δασικό οδικό δίκτυο. Αν τώρα θέλεις κάτι παραπάνω, το προσθιοκίνητο C3 Aircross στηρίζεται στο (προαιρετικό) σύστημα Grip Control που συνδυάζεται με τα ειδικά ελαστικά για λάσπη και χιόνι M+S (Mud & Snow), 16 και 17 ιντσών προκειμένου να προσφέρει κάποιες από τις δυνατότητες της τετρακίνησης.

Σημειώνουμε ότι το Grip Control υποκαθιστά επί της ουσίας το μπλοκέ διαφορικό, με πέντε επιλογές λειτουργίας για διαφορετικά οδοστρώματα και συνθήεκς. Ενώ επιπλέον βοήθεια προσφέρει το Hill Assist Descent που διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκίνητου (3 km/h) επιτρέποντας την κίνηση με ασφάλεια σε εδάφη με πολύ μεγάλη κλίση - περιορίζοντας δηλαδή τον κίνδυνο ανεπιθύμητης ολίσθησης σε κάποια απότομη κατηφόρα. Ο οδηγός μπορεί, λοιπόν, είτε να αφήσει το σύστημα Grip Control στην αυτόματη ρύθμιση είτε να επιλέξει μεταξύ των λειτουργιών Sand (άμμος), All-Road (παντός εδάφους), Snow (χιόνι) ή ESP OFF (απενεργοποίηση συστήματος ευστάθειας).

Το «συγκρατημένο» μήκος (4,15 m) προσδίδει αυξημένη ευελιξία στο C3 Aircross, χωρίς αυτό να αποβαίνει εις βάρος της μεταφορικής ικανότητας, αφού το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και λειτουργικό, ενώ το πίσω κάθισμα (σε συγκεκριμένες εκδόσεις) αποτελείται από δύο τμήματα που μετακινούνται μπρος-πίσω (κατά 150 mm) επιτρέποντας στο χώρο αποσκευών να αυξάνεται από τα 410 στα 520 λίτρα (1.289 όταν «πέσουν» τα καθίσματα) και προσφέροντας έτσι αυξημένες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού. Σημειώστε ότιSUV της Citroen διαθέτει, επίσης, το μεγαλύτερο ύψος οροφής στην κατηγορία, αλλά και κάθισμα του συνοδηγού με πλάτη που «πέφτει» και δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων με μήκος έως 2,40 μέτρα.

Και επειδή τα SUV είναι αυτοκίνητα που πρέπει να ξεχωρίζουν, στην πρόκληση της εξατομίκευσης, η απάντηση δίνεται από 90 εξωτερικούς χρωματικούς συνδυασμούς και πέντε σχήματα εσωτερικής σχεδίασης.

Αποδοτικοί κινητήρες

H νέα γκάμα των βραβευμένων τρικύλινδρων κινητήρων βενζίνης “PureTech” περιλαμβάνει έναν ατμοσφαιρικό με 82 ίππους, και δύο υπερτροφοδοτούμενους, τους PureTech 110 και PureTech 130, με 110 και 131 ίππους, αντίστοιχα. Έχοντας υπόψη ότι ο κινητήρας PureTech έχει επανειλημμένα κερδίσει το βραβείο «Διεθνής κινητήρας της χρονιάς», δεν απορεί κανείς για τον συνδυασμό επιδόσεων/κατανάλωσης που χαρακτηρίζει τα βενζινοκίνητα C3 Aircross, ενώ, αναπόφευκτα, η απόλυτη οικονομία προσφέρεται από τους ντίζελ, που έχουμε κινούν αποτελεσματικότατα τα διάφορα μοντέλα του Group PSA. Πρόκειται για τους πετρελαιοκινητήρες BlueHDi 100 hp & 120 hp που διαθέτουν προηγμένη αντιρρυπαντική τεχνολογία με οξειδωτικό καταλύτη,  φίλτρο μικροσωματιδίων και τον καταλυτικό μετατροπέα SCR (Selective Catalytic Reduction), ο οποίος είναι τοποθετημένος πριν από το φίλτρο και μειώνει τα οξείδια του αζώτου(ΝΟx) που εκπέμπει ο κινητήρας.

Σημειώνουμε ότι ο κινητήρας PureTech 82 συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ οι υπόλοιποι κινητήρες με εξάρια κιβώτια, είτε χειροκίνητα είτε αυτόματα. Συγκεκριμένα, αυτόματα κιβώτια διαθέτουν οι εκδόσεις 1.2 PureTech 110 (που διατίθεται και με χειροκίνητο) και 1.5 BlueHDi 120. Ενώ όλοι οι κινητήρες πληρούν δε τις προδιαγραφές Euro 6.2

Τέλος, ένας μακρύς κατάλογος συστημάτων υψηλής τεχνολογίας έρχεται να προσφέρει αυξημένη άνεση και ασφάλεια, επιτρέποντας στον οδηγό να μπαίνει στο C3 Aircross και να βάζει μπρος έχοντας το κλειδί στην τσέπη, να παρκάρει χωρίς τιμόνι, πατώντας μόνο γκάζι και φρένο, ενώ σε καταστάσεις «εκτάκτου ανάγκης», το Active Safety Brake (αυτόματο φρενάρισμα μεταξύ 5 km/h και 85 km/h) θα φροντίσει να αποφευχθούν τα χειρότερα...

Citroen