Auto|19.06.2019 17:13

Opel Corsa-e: Η ώρα της πρίζας για ένα δημοφιλές σουπερμίνι

Νίκος Λουπάκης

Με το πλέον καλοπουλημένο της μοντέλο να προσφέρεται με «ηλεκτρική» αυτονομία 330 χιλιομέτρων, περνά το κατώφλι των μηδενικών ρύπων η Opel - και προσκαλεί τους δημοσιογράφους στην έδρα της, στο Rüsselsheim, έξω από τη Φρανκφούρτη για την επίσημη παρουσίασή του.

Η πρώτη μεγάλη είδηση είναι βέβαια το ίδιο το Corsa - η πρεμιέρα της έκτης γενιάς του μοντέλου που έβαλε το δικό του στίγμα στην κατηγορία των λεγομένων σουπερμίνι (Segment B), ως αντίπαλος των Clio, Fiesta, Polo κλπ. με περισσότερες από 13,6 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1982 που πρωτοπαρουσιάστηκε. Η δεύτερη μεγάλη είδηση, που δίνει άλλη διάσταση στην πρώτη, είναι ότι η Opel ξεκινά το λανσάρισμα αυτού του μοντέλου από την ηλεκτρική του έκδοση, καλώντας μάλιστα τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου σε μια ειδική παρουσίαση, στην έδρα της, το Russelsheim έξω από την Φρανκφούρτη, παρόντος του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας Michael Lohscheller!

Προσιτή ηλεκτροκίνηση

Δεν χρειάζεται και πολλή σκέψη για να καταλάβει κανείς γιατί συμβαίνουν όλα αυτά. Ο κύβος έχει ρηφθεί, και έχοντας το βλέμμα στραμμένο στα όρια CO2 του 2030 (που θα είναι κατά 37,5% μειωμένο σε σχέση με τα 95 g/km 2021, στα 60 g/km) , η εξίσωση λύνεται με ένα και μοναδικό τρόπο: την εισαγωγή παραμέτρων όπως η ηλεκτροκίνηση – και μάλιστα σε όλες της τις εκδοχές.

Ο CEO της Opel, Michael Loschester, ανακοινώνει αυτοπροσώπως στους δημοσιογράφους τον τιμοκατάλογο του Corsa-e

Στο πλαίσιο αυτό οι Γερμανοί – για την ακρίβεια η γερμανική εταιρία που βρίσκεται πλέον υπό γαλλική ιδιοκτησία (Groupe PSA) – κάνει ένα βήμα προσφέροντας ένα «προσιτό» 100% ηλεκτρικό μοντέλο. Και επειδή τα περίπου 30.000 ευρώ που θα κοστίζει η βασική έκδοση στη Γερμανία δεν φαντάζουν και ως… ευκαιρία σε μια κατηγορία οχημάτων που με 20.000 ευρώ παίρνεις ένα πλουσιότατο και με 15.000 ένα αξιοπρεπώς εξοπλισμένο αυτοκίνητο, η Opel πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα εξαγγέλλοντας και ένα πρόγραμμα leasing – το οποίο προφανώς προσφέρεται ιδιαιτέρως για επιχειρήσεις, αλλά και ελεύθερους επαγγελματίες - με 299 ευρώ/μήνα, για περίοδο 48 μηνών, με όριο τα 10.000 km/έτος και την προϋπόθεση μιας προκαταβολής 4.200 ευρώ.

Ενώ όποιος θελήσει να έχει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο εξοπλισμού, υπολογίζει 7 ευρώ το μήνα για τα έξυπνα led φώτα της Opel (Intellilux Matrix LED light) που έχουν τη δυνατότητα επιλεκτικού φωτισμού του δρόμου, για να μην θαμπώνουν τους άλλους οδηγούς, ώστε ποτέ να μην χρειάζεται να κατεβάζεις «σκάλα», άλλα 8 ευρώ για το αυτόματο παρκάρισμα (Advanced Park Assist), 15 ευρώ για το συνδεδεμένο σύστημα πλοήγησης με οθόνη υψηλής ανάλυσης 10 ιντσών και τέλος 13 ευρώ για τα δερμάτινα καθίσματα. Με 342 ευρώ το μήνα τα έχει λοιπόν κανείς ένα πλήρες πακέτο με συστήματα υψηλής τεχνολογίας σε ένα σύγχρονο μεταφορικό μηδενικών ρύπων που προσφέρει «επίσημη» αυτονομία 330 χιλιομέτρων.

Σημειώστε, ότι ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων «έξυπνο» κλειδί, κλιματισμό, «ευφυές» cruise control, αυτόματο φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης, ενεργή διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας και αναγνώριση σημάτων της τροχαίας.

Σύγχρονο design

Κουβέντα δεν είπαμε μέχρι τώρα για το ίδιο το αυτοκίνητο, το πεντάθυρο Corsa που με μήκος ελάχιστα πάνω από τα 4,0 μέτρα (για την ακρίβεια 4.060 mm) υπόσχεται ένα ευρύχωρο εσωτερικό αλλά και ένα πορτμπαγκάζ που δεν υστερεί σε σχέση με ότι γνωρίζουμε για τα σούπερμίνι. Το ύψος είναι 48 mm μικρότερο από αυτό του προκατόχου του, χωρίς όμως – σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρίας - να περιορίζεται ο χώρος για τα κεφάλια των επιβατών, ενώ οδηγός κάθεται 28 mm χαμηλότερα. Το design είναι σαφώς Opel -και το ευτύχημα σε πρώτη φάση είναι ότι δεν κινδυνεύεις να το μπερδέψεις με κάτι άλλο – και ναι, είναι όμορφο, αυτή τουλάχιστον είναι η ταπεινή άποψη που καταθέτουμε, ενδεχομένως επηρεασμένοι και από το «επίσημο» πορτοκαλί χρώμα. Το εσωτερικό δεν είχαμε την ευκαιρία να το αξιολογήσουμε επί της ουσίας – η παρουσίαση ήταν στατική και οι πόρτες του Corsa κλειστές – οι φωτογραφίες μας αφήνουν να βγάλουμε κάποια θετικά συμπεράσματα και ως προς το design και ως προς την εργονομία. Εξάλλου οι Γερμανοί δεν τα καταφέρνουν άσχημα σε αυτούς τους τομείς – έχουν μια θετική παράδοση. Υπάρχει πάντως πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, συμβατός με τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας που ενσωματώνει το Corsa.

Τεχνολογία μηδενικών ρύπων

Tο Corsa-e δεν είναι απλώς ένα επαρκές αυτοκίνητο. Το δίχρωμο αμάξωμα κρύβει ένα ισχυρό σύστημα κίνησης (που το νέο Opel θα μοιράζεται με τα Peugeot e-208 και DS 3 Crossback e-tense) με ηλεκτροκινητήρα 100kW (136hp) και μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh, η οποία καλύπτεται από οκταετή εγγύηση και προσφέρει αυτονομία 330 km (προκαταρκτική τιμή, σύμφωνα με τα νέα πρότυπα WLTP). Η μέγιστη ροπή των 260 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη, στις μηδέν στροφές, με το πατάει δηλαδή ο οδηγός το γκάζι για να ξεκινήσει και οι επιδόσεις είναι είναι βεβαίως αρκετά πάνω από το να χαρακτηριστούν ικανοποιητικές: μόλις 2,8 δευτερόλεπτα τα 50 km/h από στάση, και μόνο 8,1 δεύτερα για τα 0 - 100 km/h το Corsa-e δεν είναι απλώς «εντάξει» είναι γρήγορο.

Τα 330 χιλιόμετρα αυτονομίας υπερκαλύπτουν την οποιαδήποτε απαίτηση καθημερινής αστικής χρήσης, ενώ για τη διαδικασία της φόρτισης υπάρχουν μια σειρά επιλογές, ανάμεσά τους και η σύνδεση σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW, για ανάκτηση του 80% της ενέργειας σε 30 λεπτά, που προσφέρεται στην περίπτωση που θέλει κανείς να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι. Ενώ στις καθημερινές φορτίσεις στο κλεινόν άστυ ένας επιτοίχιος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) 11kW προσφέρει φόρτιση σε 7-8 ώρες.

Επιπλέον, η αυτονομία ελέγχεται πλήρως από τον οδηγό, ο οποίος έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης – Normal, Eco και Sport. Το Sport mode αυξάνει την απόκριση και τη δυναμική συμπεριφορά, με μέτριες επιπτώσεις στην αυτονομία. Στο Eco mode, το Corsa-e γίνεται δρομέας μεγάλων αποστάσεων, αυξάνοντας σημαντικά την αυτονομία, χωρίς να επηρεάζεται το επίπεδο άνεσης.

Οι προερχόμενες από την κινεζική CATL μπαταρίες είναι τοποθετημένες-ενσωματωμένες στο πάτωμα

Πέραν αυτών, η Opel ανοίγει μια ειδική διαδικτυακή ενημερωτική πλατφόρμα, ενώ διαθέσιμη είναι και η εφαρμογή Free2Move που θα ενημερώνει τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχετικά με την ύπαρξη και διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης (που αυτή τη στιγμή υπολογίζονται σε 105.000), ενώ θα προσφέρει επίσης σχεδιασμό ταξιδιού και διαχείριση/σχεδιασμό της φόρτισης, με σκοπό τη βελτιστοποίηση του χρόνου της όλης διαδικασίας και την ελαχιστοποίηση του κόστους.

Με αυτονομία 330 km το πενταθέσιο Corsa-e είναι κατάλληλο για απροβλημάτιστη καθημερινή χρήση

Έπεται συνέχεια

Το Corsa-e, του οποίου η έναρξη της παραγωγής αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2020 και οι πρώτες παραδόσεις το δεύτερο - δεν είναι βέβαια το μοναδικό νέο Corsa που θα διεκδικήσει ένα κομμάτι της πίτας της αγοράς, αφού λίαν συντόμως θα κάνουν την εμφάνισή τους και οι συμβατικές εκδόσεις με τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης 1,2 λίτρων ισχύος από 75 έως 130 ίππους και diesel 1,5 λίτρου. Ενώ σε ότι αφορά τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της Opel, μέσα στο 2020 θα δούμε επίσης το plug in υβριδικό (και τετρακίνητο) SUV της Opel, Grandland Χ Hybrid 4 με μπαταρίες της LG Chem και ηλεκτρική αυτονομία 52 χιλιομέτρων, αλλά και τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV-Battery Electric Vehicles) Mokka X και Vivaro-E.

Corsa-eΝέο Opel Corsa