Auto|22.11.2018 16:35

Δεκάδες νέα μοντέλα και γεύση από το μέλλον των τροχών

Νίκος Λουπάκης

Οι διοργανωτές της φετινής Αυτοκίνησης έχουν κάθε λόγο να νιώθουν δικαιωμένοι φέτος, καθώς η επιτυχία της έκθεσης φαίνεται να ξεπέρασε τις προβλέψεις τους.

Μεγάλη η προσέλευση του κοινού, μεγάλο το πλήθος και των εταιριών που συμμετείχαν, και των νέων μοντέλων που εμφανίστηκαν στη χώρα μας για πρώτη φορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αρκετά περίπτερα δεν έβλεπε κανείς μόνο το παρών αλλά και το μέλλον της αυτοκίνησης, με την ηλεκτροκίνηση να κάνει πλέον αισθητή την παρουσία της, αλλά και με το φυσικό αέριο (CNG) να αποτελεί μια άμεση εναλλακτική λύση που συνδυάζει τον περιορισμό της ρύπανσης με το οικονομικό όφελος του χρήστη. Από κει και πέρα η απουσία μεγάλων «παικτών» όπως οι Audi, Honda, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Suzuki, Toyota ήταν μεν αισθητή, δεν μπορεί όμως να πει κανείς ότι μείωσε την ακτινοβολία και τη σημασία της Αυτοκίνησης.

Αρκετά νέα και ενδιαφέροντα μοντέλα είδαμε στο περίπτερο της BMW, όπως η νέα σειρά 8 Coupe, ένα όμορφο κουπέ αυτοκίνητο με έντονα σπορ χαρακτήρα, η νέα M2 Competition με κινητήρα 410 ίππων και το επίσης νέο BMW i 8 Roadster. Ενώ στο περίπτερο της άλλης μάρκας του Group, της MINI, ξεχώριζε το Electric Concept, ένα πρωτότυπο που έχει εμφανισθεί δημοσίως τρεις φορές όλες κι όλες σε όλο τον κόσμο και αποτελεί προάγγελο του μοντέλου παραγωγής που αναμένεται το 2019.

Μεγάλη πρεμιέρα για τη Citroën, που με την παρουσίαση του εντελώς νέου C5 Aircross διευρύνει προς τα πάνω τη γκάμα των SUV της, με ένα μοντέλο μεγαλύτερο σε μέγεθος από το υπάρχον C3 Aircross, που πέρυσι κατέκτησε το ευρωπαϊκό βραβείο “Autobest 2018” και επίσης βρέθηκε στο περίπτερο της εταιρίας. Πρώτη πανελλήνια παρουσίαση και για το νέο Berlingo, στην επιβατική του έκδοση.

Από την πλευρά της, η DS βρέθηκε στην Αυτοκίνηση με ένα εντυπωσιακότατο περίπτερο στο οποίο δέσποζαν τα ολοκαίνουργια DS 7 Crossback, το μεγάλο premium SUV της εταιρίας, αλλά και το μικρότερο σε μέγεθος – επίσης premium – SUV DS 3 Crossback.

Το φρεσκαρισμένο SUV Fiat 500X έκανε την εμφάνισή του με τους νέους κινητήρες της οικογένειας “firefly”, ενώ στο περίπτερο της Alfa Romeo, το κοινό είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά την Giulia Veloce, με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 280 ίππων και σύστημα τετρακίνησης Q4, αλλά και την πανέμορφη Stelvio, το ταχύτερο SUV της κατηγορίας.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στο περίπτερο της Ford είχε αναπόφευκτα το ολοκαίνουριο Focus Active (η crossover εκδοχή του νέου μικρομεσαίου μοντέλου της εταιρίας) αλλά και η νέα Mustang Bullitt, ένα εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο με ρίζες στη… μεγάλη οθόνη (αποτελεί ένα είδος φόρου τιμής στο θρυλικό αυτοκίνητο της ταινίας “Bullitt” του 1968 με τον Steve McQueen). Παράλληλα, το παρών έδωσε η γκάμα των SUV της εταιρίας σε πλήρη σύνθεση με τα EcoSport, Kuga αλλά και το ολοκαίνουριο - και μεγαλύτερο σε μέγεθος - Edge, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στις αρχές του 2019.

Για πρώτη φορά έκανε την εμφάνισή του στο ελληνικό κοινό το νέο υβριδικό Kia Niro HEV, ενώ το ίδιο ισχύει και για το εντυπωσιακό Stinger που συνδυάζει το στιλ “Gran Turismo” με ένα ευρύχωρο και μοντέρνο εσωτερικό. Στο περίπτερο της κορεατικής εταιρίας βρέθηκε επίσης το ανανεωμένο Sportage GT Line, το μικρό SUV Kia Stonic, αλλά και η αιχμή του δόρατος των «οικογενειακών» μοντέλων της Kia, το ολοκαίνουργο Ceed.

Σε πλήρη σύνθεση έκανε την εμφάνισή της η νέα οικογένεια i30 της Hyundai, με το «αθώο» hatchback, το όμορφο 5θυρο fastback, αλλά και το υψηλών επιδόσεων “Ν”. Δίπλα της το Kona, η premium πρόταση της Hyundai στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, αλλά και το ανανεωμένο μεσαίο SUV της εταιρίας, Tucson που θα είναι διαθέσιμο και σε «ήπια» υβριδική έκδοση (mild hybrid 48V).

Η ταυτισμένη με την εκτός δρόμου κίνηση Jeep, έδωσε το παρών με το εντελώς νέο Wrangler και το ανανεωμένο Renegade, το μοναδικό ίσως SUV της κατηγορίας που προσφέρεται όχι απλά με τετρακίνηση, αλλά και με δυνατότητα επιλογής συστημάτων μετάδοσης που εξασφαλίζουν «πραγματικές» off road δυνατότητες.

Εμφανής η σημασία που δίνει στην ηλεκτροκίνηση η Nissan, αφού στο περίπτερό της εκτός από το Nissan LEAF, το οποίο είχαμε δει και στην περυσινή Αυτοκίνηση (και που ήδη έχει αναδειχθεί σε πρωταθλητή των πωλήσεων στην Ευρώπη με ένα «κομμάτι» ανά δέκα λεπτά), βρέθηκε και το e-ΝV200 Evalia, η επιβατική έκδοση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου βαν e-NV200 της εταιρίας, μηδενικών εκπομπών ρύπων, που τώρα διαθέτει αυξημένη κατά 60% αυτονομία με αμετάβλητη χωρητικότητα φορτίου. Ξεχωριστή παρουσία το Navara “N-Guard”, μια “σκληροτράχηλη” ειδική έκδοση του βραβευμένου pickup της Nissan.

Με την Α-Class Sedan, την τετράθυρη έκδοση του νέου compact μοντέλου της η Mercedes διευρύνει την γκάμα της προσεγγίζοντας ένα κοινό με πιο παραδοσιακή αισθητική. Από την άλλη οι Γερμανοί εντυπωσίασαν με τα μοντέλα επιδόσεων που έφεραν στην έκθεση, όπως οι Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC 4-door Coupé και Mercedes-AMG E 53 Coupé. Τέλος, το εκτός δρόμου στίγμα της μάρκας έδωσαν η G-Class, ένα μοντέλο που μπορεί ακόμα να ακόμα να χαρακτηρίζεται αυθεντικό 4Χ4, αλλά και η GLC το πολυτελές SUV της Mercedes. Από την πλευρά της η smart έδωσε, μεταξύ άλλων, το παρών με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο ΕQ fortwo 4ης γενιάς.

Γιορτάζοντας τα 120α γενέθλιά της η Renault δεν δίστασε να φέρει στην Αυτοκίνηση τη Formula 1 R.S.18, το μονοθέσιο με το οποίο συμμετέχουν στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1, οι Hülkenberg και Sainz, με την ομάδα της Renault Sport F1 Team, αλλά και το νέο Megane R.S. των 280 ίππων, τονίζοντας την σπορ παράδοσή της. Στο περίπτερο της Renault είδαμε επίσης δύο νέες εκδόσεις του Megane, τα Grand Coupe και Sport Tourer. Παράλληλα, στον τομέα που ήταν αφιερωμένος στην Dacia, η αντιπροσωπεία παρουσίασε το νέο Duster και το Sandero Stepway.

Το ολοκαίνουριο Tarraco, η νέα «ναυαρχίδα» της Seat, ήρθε να συμπληρώσει την οικογένεια SUV της ισπανικής εταιρίας, ως ο μεγαλύτερος αδελφός τόσο του «μικρομεσαίου» Ateca όσο και του «μικρού» Arona συνδυάζοντας τεχνολογία αιχμής, δυναμικό design, πρακτικότητα, λειτουργικότητα και κομψότητα.

Το Cupra Ateca σηματοδοτεί το λανσάρισμα της νέας, ανεξάρτητης πλέον μάρκας CUPRA στην αγορά. Πρόκειται για ένα μοναδικό SUV υψηλών επιδόσεων, με ισχύ 300 ίππους, που απευθύνεται στους λάτρεις της σπορ οδήγησης.

Η νέα Fabia είναι η μεγάλη είδηση για τη Skoda, που στην Αυτοκίνηση έφερε αφενός τη σπορ έκδοση Monte Carlo, μια πρόταση με ιδιαίτερη προσωπικότητα, και αφετέρου τη στέισον έκδοση “Combi” του δημοφιλούς σουπερμίνι της. To παρών έδωσαν και τα ήδη δημοφιλή SUV της μάρκας, Kodiaq και Karoq, με την ολοκαίνουργια έκδοση Kodiaq Scout, που διαθέτει πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα (πλαστικά προστατευτικά κλπ.) να ξεχωρίζει ανάμεσά τους.

Η Subaru, κλασικά και αποκλειστικά τετρακίνητη, παρέταξε στην έκθεση το πεντάθυρο, «ασφάλτινο» hatchback Impreza καθώς και το νέο SUV XV, που είναι χτισμένα πάνω στη νέα πλατφόρμα SGP (Subaru Global Platform) και εφοδιάζονται με επανασχεδιασμένο βενζινοκινητήρα Boxer και αυτόματο κιβώτιο CVT.

Την παράδοση 60 ολόκληρων χρόνων που έχουν οι Σουηδοί στην κατασκευή στέισον μοντέλων με ιδιαίτερο χαρακτήρα αντιπροσωπεύει το νέο Volvo V60 που είδαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην έκθεση. Πρόκειται για το μεσαίου μεγέθους “premium wagon” της εταιρίας που είναι χτισμένο πάνω στην προηγμένη πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture), όπως το XC60 και τα μοντέλα της μεγαλύτερης σε μέγεθος σειράς 90. Δίπλα του βρέθηκε η άλλη «φρέσκια» πρόταση της Volvo, το XC40, το μικρομεσαίο SUV της εταιρίας καθώς επίσης και η υβριδική έκδοση του XC90.

Με ολόκληρη τη γκάμα της συμμετείχε η Volkswagen στην έκθεση, με τη ναυαρχίδα της, το νέο μεγάλο SUV Touareg να αποτελεί πόλο έλξης των επισκεπτών. Το παρών έδωσαν και οι οικολογικές προτάσεις της μάρκας, τα ηλεκτρικά e-Golf με αυτονομία 300 χλμ. και e-up! “powered by Protergia”, αλλά και τα μοντέλα με κινητήρα φυσικού αερίου CNG eco up! και Polo TGI. Επίσης την πρώτη του εμφάνιση στο ευρύ κοινό έκανε το νέο cross up! ενώ τέλος, την πρώτη του παρουσία στην ελληνική αγορά πραγματοποίησε επίσης το Polo R-Line.

Αυτοκίνηση ΕΚΟ 2018έκθεση αυτοκινήτου