Auto|22.11.2019 17:30

Porsche Taycan: σπορ επιδόσεις, υψηλή τεχνολογία, μηδέν CO2

Νίκος Λουπάκης

Συνήθως η τελική ταχύτητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που το ένα μετά το άλλο δοκιμάζουν την τύχη τους στην αγορά, περιορίζεται – με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας για προστασία της αυτονομίας – κάπου στα 150 km/h, αφήνοντας τον οδηγό τους στα... κρύα του λουτρού. Γιατί η αίσθηση της επιτάχυνσης που προσφέρουν οι ηλεκτροκινητήρες είναι μοναδική και το μόνο που δεν περιμένεις είναι ότι όλα τελειώνουν στα 150... Στην περίπτωση όμως της Porsche Taycan τα πράγματα δεν είναι έτσι. Δεν θα μπορούσαν να είναι έτσι. Βλέπετε η Taycan είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο μιας εταιρίας που φημίζεται για το σπορ χαρακτήρα της. Και γι αυτόν ακριβώς τον λόγο εδώ η τελική αγγίζει τα 260 km/h.

Όμως μην βιαστείτε να ενθουσιαστείτε γιατί σας περιμένει κάτι σαφώς καλύτερο: τα 0-100 km/h που μπορούν εύκολα να πραγματοποιηθούν σε μόλις 2,8 δεύτερα στην περίπτωση της Taycan Turbo S και σε 3,2 στο τιμόνι της Taycan Turbo. Και σκεφθείτε ακόμα, για να μπορέσετε, τρόπον τινά, να αντιληφθείτε την αίσθηση της επιτάχυνσης αυτής ότι η Turbo S χρειάζεται μόλις 9,8’’ για τα 0-200 km/h! Όσα ένα σχετικά σβέλτο συμβατικό αυτοκίνητο για τα 0-100!!!

Η αυτονομία της Taycan φτάνει τα 450 χιλιόμετρα.

2+1 εκδόσεις

Αρχικά η Porsche ανακοίνωσε ότι η Taycan θα παράγεται σε δύο εκδόσεις, την κορυφαία Turbo S των 425 kW / 625 PS (με overboost: 500 kW / 761 PS) και την ελαφρώς μικρότερης ισχύος Turbo, με 625 ίππους σε νορμάλ λειτουργία, αλλά με «μόνο» 680 με overboost. Ενώ στη συνέχεια έγινε γνωστό ότι θα υπάρξει και μία τρίτη έκδοση, η Taycan 4S, με μικρότερη μπαταρία 79,2 kWh έναντι 93,4 kWh των Turbo, και κατά συνέπεια με μικρότερη αυτονομία. Σημειώστε ότι η Turbo μπορεί να διανύσει έως 450 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, ενώ η Turbo S 412.

Υψηλού επιπέδου κράτημα επιτυγχάνεται με τη βοήθεια της προσαρμοζόμενης αερανάρτησης και της ενεργητικής τετραδιεύθυνσης.

Όλες οι Taycan είναι τετρακίνητες, διαθέτοντας έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη στον εμπρός άξονα και έναν δεύτερο στον πίσω, όπου επιπλέον  υπάρχει ένα σύστημα μετάδοσης με δύο ταχύτητες. Η πρώτη, η «κοντή» χρησιμοποιείται κατά τις επιταχύνσεις ενώ η Δευτέρα, η «μακριά» αξιοποιείται για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στις ψηλότερες ταχύτητες, στον αυτοκινητόδρομο.

Για τον... ανεφοδιασμό με ενέργεια των μπαταριών, υπάρχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης με την εντυπωσιακή ισχύ των 270 kW καθώς η Taycan διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα 800V (αντί του συνήθους 400V) γεγονός που επιτρέπει ανάκτηση αυτονομίας 100 χλμ. μέσα σε 5’, αλλά και φόρτιση από το 5% στο 80% σε 22,5 λεπτά.

Η Taycan δείχνει και είναι αεροδυναμικά μελετημένη με τον σχετικό συντελεστή αντίστασης να περιορίζεται στο Cd=0,22.

Ένα “coupe” σεντάν

Από καθαρά πρακτική άποψη τώρα, έχουμε σύμφωνα με την Porsche να κάνουμε με ένα τετράθυρο, πενταθέσιο σεντάν της «μεσαίας» κατηγορίας που επιχειρεί να μεταφέρει τη σπορ αισθητική και εργονομία της 911 στο εσωτερικό του, αλλά από την άποψη των διαστάσεων βρίσκεται αναγκαστικά πιο κοντά στην Panamera, με μήκος που αγγίζει τα πέντε μέτρα (4963 mm), μεταξόνιο και πλάτος που προέκυψαν χωρίς... τσιγκουνιές (2900 mm και 1966 mm, αντίστοιχα), ενώ το ύψος είναι βεβαίως συγκρατημένο, όπως αρμόζει σε ένα σπορ αυτοκίνητο (1378 mm). Οι Γερμανοί μάλιστα υπόσχονται άφθονο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, παρά το “coupe” προφίλ της Taycan, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν δύο πορτμπαγκάζ, ένας μικρό, 81 λίτρων, εμπρός και ένα μεγαλύτερο, 366 λίτρων, στο πίσω μέρος.

Στο πολυτελές εσωτερικό, τo οπτικό πεδίο του οδηγού κυριαρχείται από τον εντυπωσιακό, 16,5’’ ψηφιακό πίνακα οργάνων

Στην ουρά!...

Η Taycan θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Zuffenhausen, μαζί με την 911, στο οποίο επενδύθηκαν για χάρη της περίπου 700 εκ. ευρώ. Το ενδιαφέρον είναι ότι πριν καλά-καλά παρουσιαστεί επισήμως στην τελική της μορφή, η νέα Porsche κατάφερε να μαζέψει προκαταβολές για περισσότερα από 30.000 κομμάτια. Και καθώς απ’ ότι φαίνεται οι Γερμανοί είχαν υποτιμήσει τη ζήτηση προσανατολιζόμενοι σε μια παραγωγή 20.000 μονάδων ετησίως, αναγκάστηκαν να διπλασιάσουν τον στόχο παραγωγής, στις 40.000 μονάδες, που εκτός των άλλων θα βοηθήσουν στην ταχύτερη απόσβεση της επένδυσης των 700 εκ. ευρώ που απαιτήθηκαν για το νέο μοντέλο. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να αρχίσουν το 2020. Σημειώστε ότι η Taycan Turbo S θα κοστίζει στη Γερμανία € 185.456 και η Taycan Turbo € 152.136.

Porsche TaycanPorscheηλεκτρικά αυτοκίνητασπορ αυτοκίνητο