Auto|07.04.2020 15:31

BMW Group: o κορονοϊός βλάπτει σοβαρά και το αυτοκίνητο

Newsroom

Ενώ, λοιπόν, αρχικά τον Ιανουάριο φάνηκε ότι BMW, ΜΙΝΙ κλπ. θα συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία όπως αυτή είχε καταγραφεί τα προηγούμενα χρόνια, οι πωλήσεις «φρέναραν» τον Φεβρουάριο από τα γεγονότα του του Covid-19 στην Κίνα. Ενώ στη συνέχεια ήρθε ή Πανδημία του κορονοϊού να επηρεάσει και την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Το αποτέλεσμα είναι ότι αυτή τη στιγμή το 80% των καταστημάτων λιανικής του BMW Group στην Ευρώπη - και το 70% στις ΗΠΑ - είναι κλειστά.

Το BMW Group, λοιπόν, παρέδωσε σε πελάτες του συνολικά 477.111 οχήματα BMW, MINI και Rolls-Royce το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, επίδοση που αντιστοιχεί σε μείωση κατά 20,6% σε σχέση με πέρυσι. Και ενώ όλες οι μάρκες καταγράφουν απώλειες, φωτεινή εξαίρεση τα plug in hybrid μοντέλα του group, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 13,9%.

Όλα αυτά αποτυπώνονται στη σχετική επίσημη ανακοίνωση της BMW όπως σημειώνεται επίσης ότι η εταιρεία στηρίζει και τους συνεργάτες εμπόρους αλλά και τους πελάτες της, προσφέροντας δυνατότητα επέκτασης εγγυήσεων στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων η όλη κατάσταση βέβαια είναι ενδεικτική και τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία και οι προβλέψεις για το πώς θα εξελιχθεί η χρονιά δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες. Πάντως το γεγονός ότι στην επίσημη ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η Κίνα αρχίζει να δείχνει σημάδια ανάκαμψης είναι οπωσδήποτε ένα θετικό στοιχείο.

Δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρίας είναι ενδεικτικές της ανησυχίας που υπάρχει όχι μόνο στους κύκλους του BMW Group, αλλά και σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία:

«Αντιδρούμε στην παγκοσμίως δύσκολη κατάσταση πωλήσεων που προκαλείται από την πανδημία του κορωνοϊού και αναπροσαρμόζουμε με ευελιξία τον όγκο παραγωγής μας στη ζήτηση. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργούμε τις απαραίτητες συνθήκες για τη συνέχιση της οικονομικής επιτυχίας της εταιρείας», υπογράμμισε ο Pieter Nota, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Πελατών, Μαρκών και Πωλήσεων. «Στην Κίνα, βλέπουμε τα πρώτα δείγματα ανάκαμψης με μία ισχυρή ροή παραγγελιών», συνέχισε ο Nota.

411.809 πωλήσεις για το BMW Group

Συνολικά 411.809 (-20,1%) ταξινομήσεις οχημάτων BMW καταγράφηκαν το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Η μάρκα MINI πούλησε 64.449 (-23,4%) μονάδες κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου.

Επισκόπηση πωλήσεων του BMW Group – 1ο τρίμηνο 2020

1ο τρίμηνο

2020

Συγκριτικά με

πέρσι %

BMW Group Οχήματα

477.111

-20,6

BMW

411.809

-20,1

MINI

64.449

-23,4

Ηλεκτρικά & plug-in υβριδικά

30.692

+13,9

Rolls-Royce

853

-27,2

BMW Motorrad

34.774

-9,9

Το πρώτο τρίμηνο πουλήθηκαν 30.692 (+13.9%) plug - in υβριδικά / ηλεκτρικά οχήματα BMW και MINI, σε όλο τον κόσμο.

Η Rolls - Royce Motor Cars ανέφερε πωλήσεις 853 (-27,2%) το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς.

Επίσης παραδόθηκαν σε πελάτες συνολικά 34.774 (-9.9%) μοτοσικλέτες το ίδιο διάστημα.

Στις ΗΠΑ, πουλήθηκαν συνολικά 64.692 (-17,4%) οχήματα. Από αυτά τα 59.455 (-15,3%) ήταν οχήματα μάρκας BMW.

Πωλήσεις BMW & MINI ανά περιοχή/αγορά

1ο τρίμηνο 2020

Συγκριτικά με πέρσι %

Ευρώπη 1

220.812

-18,3

  • Γερμανία* 1

67.882

-9,0

Ασία 1

162.604

-25,0

  • Κίνα 1

116.452

-30,9

Αμερική 1

81.791

-17,6

  • ΗΠΑ 1

64.692

-17,4

Στην Κίνα, οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου σημείωσαν πτώση 30,9% (116.452 οχήματα). Σε μία ευπρόσδεκτη εξέλιξη, η τάση αυτή αντιστράφηκε το Μάρτιο, δείχνοντας μία βιώσιμη ανάκαμψη σε αυτή την αγορά. Οι αριθμοί πωλήσεων στη Ν. Κορέα έδειξαν επίσης θετική τάση.

Στην Ευρώπη πουλήθηκαν συνολικά 220.812 (-18,3%) οχήματα BMW και MINI τους πρώτους τρεις μήνες της χρονιάς. Στη Γερμανία, το BMW Group πούλησε 67.882 οχήματα (-9,0%). Ήταν η μικρότερη μείωση που καταγράφηκε στην αγορά συνολικά.

ΚορονοϊόςBMWαυτοκινητοβιομηχανίαCovid-19