Πολιτισμός|24.11.2018 16:13

MIR Festival: Ρίχνοντας κρυφές µατιές στο µέλλον

Αγγελική Καραχάλιου

Ένας χώρος για να κατοικήσουν η ευθραυστότητα και η ποιητική, ως θέση επαναστατική, µέσα στην όλο και πιο σκληρή πραγµατικότητα, ανοίγεται τις τελευταίες ηµέρες του Νοέµβρη (µέχρι και τις 30 του µηνός) στην Αθήνα

Ενσωµατώνοντας την πραγµατικότητα της πόλης και φωτίζοντάς τη για µια στιγµή, τo MIR Festival (που έχει πάρει το όνοµά του από τον σοβιετικό διαστηµικό σταθµό ΜIR) προσγειώθηκε φέτος για έκτη φορά στην Αθήνα και προσκαλεί το κοινό σε ασυνήθιστους αλλά και σε ιστορικούς χώρους, να συναντήσει νέους καλλιτέχνες, να δει, να ακούσει, να σκεφτεί και κυρίως να συµµετάσχει σε µια γιορτή.

Ένας από τους στόχους του φεστιβάλ είναι να παρουσιάσει και να φέρει πιο κοντά το κοινό µε τις πολύ καινούργιες µορφές των παραστατικών τεχνών. «Είναι σαν να κρυφοκοιτάζουµε τι θα γίνει στο µέλλον, καθώς οι δηµιουργοί σίγουρα πάνε τα πράγµατα κάπου που δεν έχουν πάει µέχρι τώρα. Ολα αλλάζουν, ο τρόπος που αντιλαµβανόµαστε τον χορό, το θέατρο, τις τέχνες, και το MIR festival παρουσιάζοντας αυτά τα υβριδικά έργα δίνει χώρο σε όλη αυτήν τη ζύµωση που πραγµατοποιείται µέσα από το έργο των νέων καλλιτεχνών» µας εξηγεί η καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ, Χριστιάννα Γαλανοπούλου.

Le Générique © Ole Marius Joergensen

Άλλο ένα ενδιαφέρον στοιχείο του MIR festival είναι ότι υποστηρίζει τους νέους Ελληνες καλλιτέχνες ώστε να προβληθεί το έργο τους στο εξωτερικό, ενώ είναι πολύ σηµαντικός και ο αριθµός των ξένων καλλιτεχνών που το επιλέγουν για να παρουσιάσουν τα έργα τους για πρώτη φορά, δείχνοντας ότι η Αθήνα είναι µια πόλη που τους εµπνέει. Φέτος λοιπόν, από τα 14 έργα του προγράµµατος, τα 9 παρουσιάζονται για πρώτη φορά παγκοσµίως.

Μια αξέχαστη νυχτερινή περιπέτεια είναι η περφόρµανς «Travelling» (παρουσιάζεται απόψε και αύριο στις 20.30, µε σηµείο αφετηρίας το Rabbithole Art στην οδό Γερµανικού 20) του διακεκριµένου Ελβετού Μάσιµο Φουρλάν. Πρόκειται για ένα έργο-εµπειρία, µε περιεχόµενο µοναδικό για το αθηναϊκό κοινό. Οι θεατές θα πρέπει να κλείσουν τα εισιτήριά τους και να επιβιβαστούν σε ένα λεωφορείο για να ανακαλύψουν µια άγνωστη εικόνα της πόλης ταξιδεύοντας σε µια µυστική διαδροµή που έχει επιλέξει ο καλλιτέχνης. Παράλληλα, έξω από τα παράθυρα θα εκτυλίσσονται µικρές σκηνές έντονης συναισθηµατικής φόρτισης.

Πρωτοποριακή κολεκτίβα 

Τι θα είχε συµβεί αν ο άνθρωπος από κυνηγός δεν είχε γίνει γεωργός; 

Η Νyamnyam, µια από τις πιο πρωτοποριακές κολεκτίβες της σύγχρονης σκηνής της Βαρκελώνης που ασχολείται µε την Ανθρωπολογία, την Ιστορία, καθώς και την κοινωνική και πολιτική διάσταση του φαγητού, έρχεται να µας παρουσιάσει (28, 29, 30/11 στον χώρο «Απαράµιλλον», Παράσχου 87) την παράσταση «Comida, 8.000 χρόνια µετά». Το έργο προσπαθεί να αναπροσδιορίσει τη 
σχέση µας µε τη φύση µέσω του φαγητού επιστρατεύοντας το χιούµορ και µε τη βοήθεια της δραµατουργίας, της επιστηµονικής φαντασίας, της Ιστορίας και της συµµετοχής των θεατών, δηµιουργώντας «µια πολύ ενδιαφέρουσα καλλιτεχνική πρόταση» όπως µας τονίζει η Χρ. Γαλανοπούλου.

Το «Ζενερίκ» της χορογράφου και χορεύτριας Παναγιώτας Καλλιµάνη σε συνεργασία µε µαθήτριες από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης είναι µια περφόρµανς τοποθετηµένη στο Κέντρο Μελέτης Χορού Ντάνκαν στον Βύρωνα (Χρυσάφης 34), στο σπίτι όπου έζησαν στη νεότητά τους, στις αρχές του 20ού αιώνα, η Ισιδώρα Ντάνκαν και ο αδελφός της Ραϋµόνδος. Εκεί το κοινό, απόψε και αύριο (18.00, 19.00, 20.00 & 21.00), θα µπορέσει να «κρυφοκοιτάξει» για λίγο τον ακατανόητο κόσµο των κοριτσιών που βρίσκονται στην εφηβεία µέσα από την ιδιαίτερη και διεισδυτική µατιά της Π. Καλλιµάνη, σε ένα πολύ ιδιαίτερο και τρυφερό έργο.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του MIR Festival

Traces © Rósa Ómarsdóttir
φεστιβάλμέλλον