Food & Drink|10.06.2023 16:39

«Η τρομοκρατία του σούσι» - Αλυσίδα fast food ζητεί από έφηβο εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για μια «φάρσα»

Newsroom

Αλυσίδα εστιατορίων σούσι στην Ιαπωνία ζητά αποζημίωση ύψους 67 εκατομμυρίων γιεν (446.220 ευρώ) από έναν πελάτη ο οποίος απαθανατίστηκε σε βίντεο κατά την επίσκεψή του σε ένα από τα εστιατόρια, να γλείφει ένα κοινόχρηστο μπουκάλι σάλτσας σόγιας και να «σκουπίζει» το σάλιο του σε μια φέτα ψάρι. Η εταιρεία κάνει λόγο για «τρομοκρατία του σούσι» που θέτει σε κίνδυνο την εγχώρια βιομηχανία φαγητού.

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo η Sushiro, ο μεγαλύτερος διαχειριστής εστιατορίων σούσι στην Ιαπωνία, κατέθεσε την αγωγή της σε δικαστήριο της Οσάκα με την οποία υποστηρίζει ότι, το περιστατικό είναι η αιτία για τις μεγάλες οικονομικές απώλειες που υπέστη, αφού προκάλεσε φόβους στο κοινό σχετικά με την υγιεινή των τροφίμων. Ο έφηβος πελάτης, ο οποίος δεν έχει κατονομαστεί, φέρεται, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του σε ένα εστιατόριο Yoshinoya της Sushiro τον περασμένο Ιανουάριο, να έγλειψε το μπουκάλι με τη σάλτσα σόγιας και το χείλος ενός φλιτζανιού προτού το τοποθετήσει ξανά σε ράφι. Στη συνέχεια, «σκούπισε» το σάλιο του σε ένα πιάτο με σούσι που προοριζόταν για άλλους πελάτες.

«Τέτοιου είδους αντικοινωνικές συμπεριφορές είναι εγκληματικές πράξεις »

Το περιστατικό βιντεοσκοπήθηκε από ένα δεύτερο άτομο και έγινε viral, αναγκάζοντας την αλυσίδα εστιατορίων να λάβει δραστικά μέτρα ώστε να καθησυχάσει τους νευρικούς πελάτες. Τον Μάρτιο, η αστυνομία συνέλαβε τρία άτομα ως ύποπτα για βίαιη παρεμπόδιση της λειτουργίας της επιχείρησης. Μεταξύ αυτών, και ένας 21χρονος που φέρεται να ήπιε από ένα μπουκάλι σάλτσα σόγιας, σε εστιατόριο που διαχειρίζεται η αλυσίδα. «Ελπίζουμε ειλικρινά ότι οι πελάτες αναγνωρίζουν ευρέως πως τέτοιου είδους αντικοινωνικές συμπεριφορές είναι εγκληματικές πράξεις και ότι δε θα διαπράττονται στο μέλλον», δήλωνε τότε η εταιρεία.

Οι συλλήψεις -που καταρχάς αφορούσαν σε πελάτες ύποπτους για «ανθυγιεινή και ενοχλητική συμπεριφορά»- πραγματοποιήθηκαν μετά από αναφορές για άλλες πράξεις διολιοφθοράς σε αλυσίδες εστιατορίων. Τον Απρίλιο, 30χρονος άνδρας παραπέμφθηκε σε δίκη με παρόμοιες κατηγορίες, αφότου βιντεοσκοπήθηκε να χρησιμοποιεί τα δικά του τσόπστικς προκειμένου να αφαιρέσει ένα κομμάτι πικάντικο τζίντζερ από πιάτο με φαγητό που προοριζόταν για άλλους πελάτες.

Αυτού του είδους οι φάρσες υποχρέωσαν αρκετές αλυσίδες φαγητού να λάβουν δραστικά μέτρα. Μία από τις εταιρείες σταμάτησε τη χρήση ιμάντων για μεταφορά του φαγητού ενώ άλλη άρχισε να παραδίδει σούσι μέσω μίας «λωρίδας εξπρές», παίρνοντας τις παραγγελίες των πελατών μέσω οθονών αφής. Με αυτό τον τρόπο θεωρούν ότι καθίσταται δυσκολότερο, για τους άλλους πελάτες να πειράξουν το φαγητό.

Η Sushiro, στη μήνυσή της κατά του εφήβου, υποστηρίζει ότι, μετά το περιστατικό, έχει σημειωθεί κατακόρυφη πτώση των πελατών της. Προσθέτει ότι, η εταιρεία στα τέλη Ιανουαρίου υπέστη πτώση της κεφαλαιοποίησης της αγοράς κατά 16 δισ. γιεν. Όπως αναφέρει το Kyodo, η εταιρεία θα μπορούσε να ζητήσει πρόσθετη αποζημίωση αφού αναγκάστηκε να δαπανήσει 90 εκατ. γεν για επιπλέον μέτρα υγιεινής. Μεταξύ των μέτρων είναι και η εγκατάσταση πλαστικών προστατευτικών σε πάνω από 600 εστιατόρια. Από την πλευρά του, ο έφηβος φαρσέρ παραδέχθηκε ότι έγλειψε τα κοινόχρηστα αντικείμενα. Εξέφρασε μεταμέλεια για τις πράξεις του.

Οι δικηγόροι του κατηγορούμενου δήλωσαν ότι ο ίδιος δεν είχε την πρόθεση να αναρτηθεί το βίντεο στο διαδίκτυο. Πρόσθεσαν ότι, για την πτώση των πελατών των εστιατορίων της  Sushiro, ωστόσο, δεν ευθύνεται ο πελάτης τους, αλλά ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά του «γρήγορου» σούσι.

φαγητόειδήσεις τώραμήνυσηφάρσαΙαπωνίααλυσίδασούσι