Food & Drink|16.01.2020 20:09

7η ΕΞΠΟΤΡΟΦ: Ανοίγοντας νέους δρόμους για τα ελληνικά προϊόντα

Newsroom

Εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα, χρυσαφένια και κεχριμπαρένια μέλια, ζυμαρικά, αρωματικά βότανα, εξαιρετικά τυριά και αλλαντικά, άνυδρα ντοματάκια και παξιμάδια είναι μερικά μόνο από τα προϊόντα που θα δώσουν τον τόνο στην φετινή, ΕΞΠΟΤΡΟΦ. Η έκθεση, που διοργανώνεται από τις 24 έως τις 26 Ιανουαρίου στο εκθεσιακό κέντρο HELEXPO στο Μαρούσι, στόχο έχει να δώσει βήμα στους Έλληνες παραγωγούς φωτίζοντας τα τοπικά ελληνικά προϊόντα και τις ιδιαιτερότητές τους με ποικίλους τρόπους, να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για συναντήσεις και συνέργειες και να προωθήσει την δημιουργία δεσμών εντός και εκτός των συνόρων. Μιλώντας εκ μέρους της διοργανώτριας εταιρίας, στην παρουσίαση του φετινού προγράμματος στο Yolenis Gastronomy Center στο Κολωνάκι, ο Εvent Director κος Κωστής Μοσχονάς παρουσίασε το όραμά του για το μέλλον, τονίζοντας ότι βασική επιδίωξη όλων των δράσεων είναι οι μικροί παραγωγοί να βρουν μια θέση στην εγχώρια αγορά και σταδιακά, μέσα στην επόμενη τριετία, και στην παγκόσμια.

Τα προϊόντα σε διαφορετικά πλαίσια

«Δεν υπάρχει μόνο ένας δρόμος για ένα προϊόν» σημείωσε ο σεφ Κώστας Μπουγιούρης, ο οποίος μαζί με την Αργυρώ Μπαρμπαρίγου, πρέσβειρα, για άλλη μια χρονιά, της ΕΞΠΟΤΡΟΦ, θα βρίσκεται στην κουζίνα του «Μαγειρεύουμε Ελλάδα», υπογραμμίζοντας την σημασία της σύνδεσης της πρωτογενούς παραγωγής με την μαγειρική και τους τρόπους με τους οποίους δημιουργεί υπεραξία για το προϊόν. Εκεί, στη μαγειρική σκηνή της έκθεσης, γνωστοί Έλληνες σεφ και ζαχαροπλάστες όπως ο Γιάννης Μπαξεβάνης, ο Ηλίας Σκουλάς, η Μυρσίνη Λαμπράκη, ο Χάρης Νικολούζος, ο Νικόλας Σταυρακάκης, ο Παναγιώτης Μενάρδος και ο Χρήστος Βέργαδος θα δημιουργήσουν συνταγές μπολιάζοντας την παράδοση με σύγχρονες τεχνικές και καινούργιες τάσεις. Στην ίδια κατεύθυνση, της ανάδειξης της τοπικής παραγωγής σε επαγγελματίες του κλάδου και στο κοινό, που έχει αγκαλιάσει, όλα αυτά τα χρόνια την διοργάνωση, τα master classes/food pairings θα δώσουν την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να δοκιμάσουν επιλεγμένα προϊόντα σε υψηλού επιπέδου αρμονίες, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση και στην παραγωγή της Κρήτης, που είναι η τιμώμενη περιοχή τη φετινή χρονιά.

Από το εγώ στο εμείς

Στη σημασία της δημιουργίας διαπολιτισμικών δεσμών αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου κος Παναγιώτης Βαμβακάρης, μιλώντας για το Agora Calabria, που δημιουργεί το πλαίσιο για μια συναγωνιστική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας. Αναζητώντας υλικό για το εν λόγω πρόγραμμα και πατώντας σε μια εμπορική παράδοση που κρατά από τα αρχαία χρόνια, επελέγη η περιοχή της Καλαβρίας, οι παραγωγοί τα προϊόντα της οποίας θα συστηθούν στους Έλληνες επαγγελματίες και καταναλωτές, κάνοντας το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός δικτύου και λειαίνοντας το έδαφος για επικείμενες συμπράξεις (joined ventures) σε ξένες αγορές.

Την ανάγκη για κοινές δράσεις, εντός και εκτός των συνόρων, υπογράμμισε ο κος Γιώργος Πίττας, δημιουργός του Greek Gastronomy Guide, ο οποίος θα παρουσιάσει στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ τις Γαστρονομικές Κοινότητες της Ελλάδας, ένα νέο, φιλόδοξο project που πρωωθεί την ανάπτυξη της γευστικής ταυτότητας των ελληνικών περιοχών μέσα από συντονισμένες συνεργασίες και συνολικές δράσεις προβολής, με απώτερο σκοπό το χτίσιμο ενός ισχυρού brand name για τον εκάστοτε τόπο.

Διαβάστε αναλυτικά για τις ενότητες της φετινής ΕΞΠΟΤΡΟΦ εδώ.

έκθεσηελληνικά προϊόνταφαγητόΕΞΠΟΤΡΟΦ