Ελλάδα|13.05.2020 20:55

Παιδεία: Μάχη «χαρακωμάτων» και συλλαλητήριο για τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες

Newsroom

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο  διοργανώθηκε στο κέντρο της Αθήνας, με τη συμμετοχή περίπου 1.000 ατόμων με κυριάρχο ζητούμενο τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες.

Λόγω του συλλαλητηρίου έκλεισαν οι δρόμοι στο κέντρο της πόλης, η Βασσιλίσης Σοφίας από Σέκερη, η Βασιλίσσης Αμαλίας από Συγγρού και η Σταδίου.

Το συλλαλητήριο ξεκίνησε από τα Προπύλαια και ακολουθεί πορεία προς τη ΒουλήΧαρακτηριστικό το πόσος κόσμος συμμετείχε στη διαμαρτυρία είναι πως η Πανεπιστημίου, από Ιπποκράτους μέχρι Ομήρου είναι γεμάτη.

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ και μαθητές εκφράζουν την αντίθεσή τους σε αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας.

Σε ανακοίνωση της η ΟΛΜΕ, σημειώνει:

«Η κυβέρνηση, αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου άλλα και  τα αιτήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών

  • κατέθεσε με εντελώς αντιδημοκρατικό τρόπο, χωρίς διάλογο και εν μέσω πανδημίας, αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
  • αποφάσισε το άνοιγμα των σχολείων χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας και της ζωής μαθητών και εκπαιδευτικών
  • ψήφισε αιφνιδιαστικά εκπρόθεσμη τροπολογία για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, παραβιάζοντας τα προσωπικά δεδομένα ανηλίκων μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και τις αρχές που διέπουν την ίδια την παιδαγωγική διαδικασία.
  • Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ, καλούν όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στα Προπύλαια την Τετάρτη 13 Μαΐου στη 1μμ.
Intime.gr
Intime.gr

Πορεία των εκπαιδευτικών στο κέντρο των Τρικάλων 

Και οι Τρικαλινοί εκπαιδευτικοί αντιδρούν στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το trikalavoice.gr.

Εκφράζουν τις έντονες αντιρρήσεις τους σε σχέση με την τροπολογία που επιτρέπει τη ζωντανή  αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική τάξη.

«Λόγω της σοβαρότητας και της επικινδυνότητας, για τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των ανήλικων μαθητών είναι αυτονόητο ότι απαιτείται  διαβούλευση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και των γονέων των μαθητών πριν την ολοκλήρωση της εκτίμησης αντικτύπου για την έκδοση της Υπουργικής Απόφαση» λένε.

trikalavoice.gr

Κεραμέως: Δεν θα υπάρχουν κάμερες στις τάξεις 

Το μήνυμα ότι δεν κάνει «ούτε βήμα πίσω» στο θέμα της εκπαίδευσης των παιδιών που μένουν σπίτι λόγω των έκτακτων συνθηκών, έστειλε από το βήμα της Βουλής η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του Κινήματος Αλλαγής, Χαράς Κεφαλίδου για την «πραγματική εικόνα στα σχολεία μια εβδομάδα μετά το άνοιγμα» η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι -παρά την «εκστρατεία παραπληροφόρησης»- η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έκρινε νόμιμο τον σκοπό της διάταξης για ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Όπως προσέθεσε η κ. Κεραμέως, το υπουργείο Παιδείας είχε συμβουλευθεί την Αρχή πριν τη διαμόρφωση της ρύθμισης και ενσωμάτωσε συγκεκριμένες προτάσεις της.

Σημείωσε επίσης ότι «μετά τη χθεσινή ανακοίνωση της Αρχής, κάποιοι εν απογνώσει ψάχνουν νέες άμυνες και προσπαθούν να συνεχίσουν την παραπληροφόρηση, λέγοντας ότι δήθεν κάνουμε πίσω» και τόνισε: «Το διαμηνύω, λοιπόν. Ούτε βήμα πίσω! Προχωράμε, όπως ακριβώς ξεκινήσαμε, για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος».

Παράλληλα, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι πρόκειται να εκδοθεί άμεσα η απαραίτητη κανονιστική πράξη για την εφαρμογή της διάταξης που ψηφίσθηκε και παρέχει τη δυνατότητα ψηφιακής σύνδεσης των μαθητών που μένουν σπίτι.

Απαντώντας σε ερωτήματα που σχετίζονται με την προετοιμασία της Πολιτείας να υλοποιήσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η κ. Κεραμέως έκανε λόγο για προσπάθεια απαξίωσης όλων των συντελεστών της εκπαίδευσης: «Αν ακούγαμε τις απανταχού Κασσάνδρες» είπε, δεν θα είχαμε σήμερα 36 εκατομμύρια λεπτά μαθημάτων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, «δεν θα είχαμε δώσει στα παιδιά μας τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τους 2 αυτούς μήνες που τελούσαμε σε αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών για να διατηρήσουν στενή την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία, δεν θα είχαμε δρομολογήσει για τα σχολεία μας πάνω από 12 εκατομμύρια ευρώ σε τεχνολογικό εξοπλισμό από ΕΣΠΑ και 3 εκατομμύρια ευρώ σε εξοπλισμό από δωρεές, δεν θα είχαμε εξασφαλίσει δωρεάν πρόσβαση στις εκπαιδευτικές πλατφόρμες από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, δεν θα είχαμε εξελίξει τις ψηφιακές μας υποδομές».

Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε αναλυτικά στα μέτρα υγιεινής που τηρούνται στα σχολεία, σημείωσε ότι από τις 6/5/2020, οπότε και επέστρεψαν οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες, έλειψε σε άδεια «μόλις το 1,3% έως 2,5% των εκπαιδευτικών» ενώ «με βάση τα έως τώρα στοιχεία, οι μαθητές της Γ' Λυκείου έχουν επιστρέψει στις τάξεις από προχθές, 11/5, σε ποσοστό 60% κατά μέσο όρο».

Τέλος, σχετικά με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η κ. Κεραμέως διαβεβαίωσε ότι συνεχίζεται κανονικά στις δομές που τελούν ακόμη σε αναστολή λειτουργίας ενώ υπογράμμισε ότι «η εκπαιδευτική κοινότητα, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, αγκάλιασε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: καταγράφηκαν σχεδόν 10 εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις, 113.000 εκπαιδευτικοί έχουν δημιουργήσει την προσωπική ψηφιακή τους τάξη, πάνω από 1 εκατομμύριο μαθητές και σχεδόν 200.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, 150.000 παιδιά παρακολουθούν καθημερινά την εκπαιδευτική τηλεόραση, ενώ πάνω από 96% των μαθημάτων των Πανεπιστημίων διενεργούνται κανονικά μέσω τηλεδιάσκεψης».

Tο υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να κάμψει τις σφοδρές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με τα «on line» μαθήματα. Νωρίτερα θέση για το θέμα πήρε και η  Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία διεμήνυσε προς το υπουργείο Παιδείας ότι θα πρέπει να υπάρξει οπωσδήποτε μελέτη αντικτύπου προτού εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση και πριν η ρύθμιση να εφαρμοσθεί στα σχολεία.

Μάλιστα, όπως αναφέρει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων «δεν υπάρχει καμία σύμφωνη γνώμη για καμία ενέργεια που πηγάζει από την τροπολογία της Υπουργού, η κρίση της Αρχής (θετική ή αρνητική) θα εξαρτηθεί από την μελέτη της έκθεσης αντικτύπου». Ο σύλλογος των δασκάλων τονίζει επίσης ότι «η Υπουργός νομοθέτησε, ως εκ του νόμου είχε το δικαίωμα, και θα πρέπει να υποστηρίξει την νομοθετική της πρόταση με έκθεση αντικτύπου, η οποία θα περιλαμβάνει ενδελεχή έρευνα όλων των επιπτώσεων που προκύπτουν θετικών και αρνητικών από εφαρμογή του νόμου με συγκεκριμένη υπουργική απόφαση. Η έκθεση αυτή είναι που θα μπει στην κρίση της Αρχής και για την οποία θα δοθεί θετική ή αρνητική απόφαση».

Απαντώντας σε όλα αυτά η υπουργός τόνισε οτι παρά την εκστρατεία παραπληροφόρησης και τη δίκη προθέσεων, με τη σημερινή της ανακοίνωση η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αποσαφήνισε ότι είναι καταρχήν νόμιμος ο σκοπός της ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στην πρόσφατη ρύθμιση, ότι το Υπουργείο Παιδείας είχε συμβουλευθεί την Αρχή πριν τη διαμόρφωση της ρύθμισης και ενσωμάτωσε συγκεκριμένες προτάσεις της.

Μπαμπινιώτης για τις κάμερες: Ο δάσκαλος πρέπει να φαίνεται

ην άποψη ότι θα πρέπει οι δάσκαλοι να φαίνονται στις διαδικτυακές μεταδόσεις μαθημάτων στη μετά - πανδημία εποχή, εξέφρασε ο κορυφαίος Έλληνας γλωσσολόγος, ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας και τέως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεώργιος Μπαμπινιώτης, μιλώντας στην εκπομπή του OPEN TV «Ώρα Ελλάδος 07:00». 

Συγκεκριμένα, ο κ. Μπαμπινιώτης σημείωσε: «Δεν είναι δυνατόν ο δάσκαλος να μην φαίνεται, να είναι σαν να πρόκειται για τηλεφωνική σύνδεση ή για ραδιόφωνο, να είναι η αόρατος κεφαλή. Ο δάσκαλος είναι ένα πρόσωπο που πρέπει να τιμάμε, τα παιδιά τον υπολογίζουν, τον σέβονται, είναι μια αυθεντία για τα μικρότερα και τα μεγαλύτερα παιδιά, επομένως ο δάσκαλος πρέπει να φαίνεται και να διδάσκει σαν να ήταν ζωντανά μέσα στην τάξη (και είναι για τα μισά παιδιά) και οι μαθητές δεν φαίνονται, δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση, δεν υπάρχει περίπτωση να δείξουμε τους μαθητές, είτε αυτούς που είναι στην τάξη, είτε αυτούς που είναι στα σπίτια τους και παρακολουθούν». 

Στους προβληματισμούς που θέτουν όσοι εναντιώνονται στην κάλυψη των μαθημάτων με κάμερα και στην απευθείας μετάδοσή τους, θεωρώντας πως θα χαθούν ο αυθορμητισμός και οι στιγμές γέλιου - αναπόσπαστα στοιχεία ενός «ζωντανού» μαθήματος - ο κ. Μπαμπινιώτης απαντά: «Έχω μία τελείως διαφορετική εκτίμηση όντας 40 χρόνια σε επαφή με την εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο - και άρα μπορώ να έχω μία εκτίμηση και μία άποψη. Ο δάσκαλος είναι ένα σεβαστό πρόσωπο και στα παιδιά, αυτό που πάμε εμείς να εμφανίσουμε, ότι μπορεί να γίνει πλάκα, το ένα και το άλλο, δηλαδή πάμε να κρύψουμε τον δάσκαλο; Ντρεπόμαστε για τους δασκάλους μας; Είναι δυνατόν να σκεφτόμαστε έτσι στην Παιδεία, στην εκπαίδευση, να μην φανεί ο δάσκαλος, να μην μιλήσει με τους μαθητές γιατί δήθεν θα εκτεθεί; Κοιτάξτε, αυτή η σύλληψη είναι τελείως ανεδαφική και αντίθετη προς κάθε έννοια Παιδείας».

Παράλληλα, συμπλήρωσε: «Αυτό που έπρεπε να γίνει και σωστά γίνεται είναι ότι, από τις 17/5, 600.000 μαθητές της Δευτεροβάθμιας γυρίζουν στον φυσικό τους χώρο, δηλαδή στον χώρο που είναι οικείος για τα παιδιά, που είναι η προέκταση της ζωής τους, είναι το δεύτερο σπίτι τους». Όσον αφορά, τέλος, στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και τη χρήση καμερών στα μαθήματα, ο κ. Μπαμπινιώτης ανέφερε πως γνωρίζει ότι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει πάρει άδεια να επιτρέπεται η βιντεοσκόπηση των μαθημάτων μόνο για την περίοδο της πανδημίας. 

Παιδείασχολείασυλλαλητήριοκάμερες