Ελλάδα|16.12.2020 17:31

Η Ευρώπη σχεδιάζει την εναρμόνιση της νομοθεσίας για τις ψηφιακές πλατφόρμες μετακινήσεων

Newsroom

Το σχέδιό της για πράσινη, έξυπνη και οικονομικά προσιτή κινητικότητα παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με έμφαση στη βιωσιμότητα και τη μείωση των εκπομπών αερίων το σχέδιο περιλαμβάνει συνολικά 82 πρωτοβουλίες για την επόμενη τετραετία. Αυτό που αδιαμφισβήτητα έχει έντονο ελληνικό ενδιαφέρον είναι η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εναρμονίσει τους κανόνες γύρω από τις ψηφιακές μετακινήσεις, καθώς ορισμένα κράτη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα επιμένουν να θέτουν εμπόδια.

Η εξέλιξη αυτή κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για το μέλλον των ψηφιακών εφαρμογών (Uber, Beat κ.α) στις μεταφορές, η οποία αναμένεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο γύρω από τις μετακινήσεις στα κράτη μέλη. Ιδιαίτερα σε χώρες, όπως η Ρουμανία και η Ελλάδα, που οι εθνικές κυβερνήσεις διατηρούν νομοθετικές διακρίσεις εις βάρος των εφαρμογών, το ντόμινο που θα προκαλέσουν οι αλλαγές να είναι ταχύτατο. Μέχρι το 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φιλοδοξεί τουλάχιστον 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, με στόχο τουλάχιστον 100 ευρωπαϊκές πόλεις θα είναι κλιματικά ουδέτερες.

Τέλος στη νομική αβεβαιότητα

Η συνοδευτική έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα υπογραμμίζει τη σημασία της «αντιμετώπισης της νομικής αβεβαιότητας» που αντιμετωπίζουν οι πλατφόρμες μετακινήσεων, λόγω του διαφορετικού νομικού περιβάλλοντος μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. «Η συμμόρφωση με τόσα διαφορετικά ρυθμιστικά καθεστώτα αποτελεί εμπόδιο για την ανάπτυξη μιας ενιαίας αγοράς για αυτούς τους παίκτες», αναφέρεται στο κείμενο, το οποίο αποτελεί μια ξεκάθαρη στήριξη της Κομισιόν την προοπτική καθολικής ψηφιοποίησης της αγοράς.

Παρωχημένοι κανόνες

Το κείμενο μάλιστα αναγνωρίζει πως σήμερα υφίστανται στα κράτη μέλη «περιοριστικοί και παρωχημένη κανόνες, όπως η υποχρέωση των οχημάτων ειδικής μίσθωσης να επιστρέφουν σε συγκεκριμένα σημεία πριν παραλάβουν τον επόμενο επιβάτη, γεγονός που αυξάνει τα διαστήματα κατά τα οποία κυκλοφορούν άδεια επιβαρύνοντας την κυκλοφορία και το περιβάλλον. 

Καλύτερο εργασιακό περιβάλλον

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναδεικνύει και το ζήτημα της εργασιακής ασφάλειας των οδηγών ταξί. «Το γεγονός ότι γενικά δεν υπάρχουν κοινοί κανόνες για επαγγελματικές δεξιότητες που απαιτούνται, ούτε εναρμονισμένοι κανόνες για την οδήγηση και τους χρόνους ανάπαυσης των οδηγών, θα μπορούσε να αποτελέσει κίνδυνο από την άποψη της ασφάλειας των χρηστών και της οδικής ασφάλειας», σημειώνεται χαρακτηριστικά. Υπολογίζεται πως στην Αθήνα, μια μέση βάρδια οδηγού ταξί διαρκεί 10-12 ώρες.

μεταφορέςΕυρώπηΕυρωπαϊκή Επιτροπήμετακινήσεις