Ελλάδα|18.02.2021 21:22

Παροπλισμένο με βλάβες και το εκχιονιστικό της ΟΣΥ - Τι κατήγγειλε ο Γιώργος Κατρούγκαλος

Μαρία Λιλιοπούλου

Παροπλισμένο και εκτός λειτουργίας παρέμεινε καθόλη τη διάρκεια της επέλασης του χιονιά το πανάκριβο εκχιονιστικό μηχάνημα που διαθέτει η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν σε περιπτώσεις χιονόπτωσης αλλά παραμένει στο αμαξοστάσιο των Ανω Λιοσίων με βλάβες που δεν έχουν επισκευαστεί. Ταυτόχρονα η εταιρία διαθέτει και δύο μικρότερα μηχανήματα για τη ρίψη αλατιού, ενώ σε αμαξοστάσιό της έχει και επαρκείς ποσότητες αλατιού, οι οποίες όμως στάθηκε αδύνατο να χρησιμοποιηθούν όταν χρειάστηκε καθώς είχαν ...στερεοποιηθεί.

Αυτά κατήγγειλε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Κατρούγκαλος. Αν και η εκτέλεση δρομολογίων την ημέρα της σφοδρής χιονόπτωσης θα ήταν αδύνατη στο μεγαλύτερο τμήμα της Αττικής, η δυνατότητα χρήσης του εκχιονιστικού θα μπορούσε να είχε αποτρέψει το να παραμείνει εκτός αμαξοστασίου μεγάλος αριθμός οχημάτων, τα οποία είχαν βγει για δρομολόγια και μισή ώρα μετά ανακλήθηκαν αδυνατώντας ομως να επιστρέψουν πριν παρέμβουν τα συνεργεία της Περιφέρειας, όπως επισημαίνουν εργαζόμενοι της εταιρίας.

Παράλληλα, σύμφωνα με πηγές των εργαζομένων, μη επισκευασμένα ήταν και τα ιδιόκτητα τζιπ της εταιρίας με τα οποία οι επόπτες κίνησης ελέγχουν την κατάσταση των δρόμων ώστε να αποφασιστεί αν είναι δυνατή ή όχι η κίνηση των λεωφορείων, με αποτέλεσμα να χρειαστεί η εταιρία να μισθώσει οχήματα αυτήν την εβδομάδα. Το ζήτημα της «παράλυσης» της Αττικής στην κακοκαιρία συζητήθηκε σήμερα Πέμπτη σε υψηλούς τόνους στη Βουλή στο πλαίσιο συνεδριάσεων των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Θεσμών και Διαφάνειας, στις οποίες παρέστη η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Σύσσωμη η αντιπολίτευση κατηγόρησε την κυβέρνηση για την απόφασή της να κλείσει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας, αλλά και για τα προβλήματα εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ο αρμόδιος τομέάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς κατηγόρησε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για «εκκωφαντική απουσία και αδράνεια» τις τελευταίες ημέρες τονίζοντας πως «είχαμε πράματα και θαματα και δεν είχαμε καμία τοποθέτηση από το υπουργείο. Εκλεισε το Δημοσίας Τάξης την Εθνική Οδό και το υπουργείο Μεταφορών δεν είπε κουβέντα. Εγινε μεταφορά αρμοδιοτήτων στον κ. Χρυσοχοίδη και δεν το έχουμε μάθει»;

Ο κ. Παππάς επανέλαβε ότι από την επίσκεψή του στη Μαλακάσα διαπίστωσε ότι ο δρόμος ήταν προσπελάσιμος, ενω απευθυνόμενος στον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή επεσήμανε ότι «υπήρξαν πολίτες που έμειναν σε ένα τρένο από τις 9 το πρωί μέχρι τις 11.30 το βράδυ και δεν έχει ζητηθεί μία συγγνώμη».

Για αιφνιδιασμό των πολιτών με το κλείσιμο της Εθνικής Οδού και απουσία προγραμματισμού και σχεδίου πρόληψης κατηγόρησε την κυβέρνηση και ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Χρήστος Γκόγκας: «Οι πολίτες ένιωσαν απροστάτευτοι. Το 2019 η διακοπή της κυκλοφορίας είχε στοιχίσει την απομάκρυνση του Διοικητή της Τροχαίας στην Εθνική Οδό. Τωρα ποιος έχει την ευθύνη για τα μέτρα που ελήφθησαν» αναρωτήθηκε ζητώντας απάντηση και ως προς το αν θα ενεργοποιηθεί η διάταξη που ψήφισε η παρούσα κυβέρνηση και προβλέπει τη σύσταση επιτροπής διερεύνησης σε αυτές τις περιπτώσεις και τη δυνατότητα επιβολής προστίμων έως και 1 εκατομμυρίου ευρώ στους παραχωρσιούχους για τον αποκλεισμό της Εθνικής Οδού.

Στη σφοδρότητα της κακοκαιρίας απέδωσε τα έντονα προβλήματα που προκλήθηκαν το προηγούμενο διήμερο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορων, Κώστας Καραμανλής, κατηγορώντας το ΣΥΡΙΖΑ για «φτηνή αντιπολίτευση» χωρίς, πάντως να δίνει σαφή απάντηση ως προς το εάν θα ενεργοποιηθεί η διάταξη περί σύστασης επιτροπής διερεύνησης του κλεισίματος της Εθνικής Οδού: «Τόσα χρόνια δεν υπήρχε διαδικασία και θεσμικό πλαίσιο που να επέτρεπε να επιβληθούν ποινές στους παραχωρησιούχους» τόνισε. Όταν το θέμα ανέκυπτε – προσέθεσε - επισήμως λεγόταν ότι δεν προβλέπεται από τις συμβάσεις. «Εμείς αντ΄αυτού επιλέξαμε τη λύση της νομοθετικής παρέμβασης και έτσι λέμε ότι υπάρχει επιτροπή διερεύνησης όταν προκύπουν πράξεις ή παραλείψεις των παραχωρησιούχων» είπε.

Αναφερόμενος στην απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοίδη να κλείσει η Εθνική Οδός, επεσήμανε ότι ήταν σωστή προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα εγκλωβισμού οδηγών όπως έγινε το 2017 και προσθέτοντας ότι ο δρόμος άνοιξε για επτά ώρες χωρίς την πληρωμή διοδίων από τους οδηγούς ώστε να καταφέρουν να εξυπηρετηθούν όσοι είχαν εγκλωβιστεί με εμπορεύματα.

Απέδωσε την καθυστέρηση στη σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών - Θεσσαλονίκης στην πτώση τεράστιων δέντρων λόγω της κακοκαιρίας. 

εθνική οδός Αθηνών-ΛαμίαςΜΜΜΜήδειακακοκαιρία