Ελλάδα|10.11.2021 16:13

ΕΛΤΑ: Μετά τα ρομπότ έρχονται οι ψηφιακοί ταχυδρόμοι

Μαρία Λιλιοπούλου

Με ρομποτική διαλογή αντικειμένων, ψηφιακό ταχυδρόμο και ψηφιακά καταστήματα 24ωρης εξυπηρέτησης εισέρχονται τα ΕΛΤΑ στην ψηφιακή εποχή φιλοδοξώντας να επιτύχουν ακόμα και παραδόσεις αντικειμένων την ίδια ημέρα.

Τα ΕΛΤΑ 2.0, το στρατηγικό σχέδιο του ψηφιακού μετασχηματισμού των Ελληνικών Ταχυδρομείων παρουσιάστηκαν σήμερα σε ειδική εκδήλωση στην «καρδιά του Ταχυδρομείου», στο Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι.

Στους στόχους της εταιρίας είναι οι σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση της δυναμικότητας στη διαχείριση αντικειμένων, η εξασφάλιση μεγαλύτερης ταχύτητας στις παραδόσεις αλλά και η εξυπηρέτηση των πελατών με πρωτοποριακές και καινοτόμες υπηρεσίες.

Ειδικότερα το σχέδιο προβλέπει:

  • Την αναβάθμιση του ρομποτικού συστήματος διαλογής αντικειμένων. Η σημερινή εγκατάσταση των 55 mini robots, με δυνατότητα εξυπηρέτησης 3.000 αντικειμένων την ώρα, θα επεκταθεί σε 125 robots, τα οποία, πριν το τέλος του έτους, θα μπορούν να εξυπηρετήσουν σχεδόν 7.000 αντικείμενα την ώρα. Η αναβάθμιση θα προσφέρει δυνατότητα διαχείρισης 165.000 αντικειμένων την ημέρα, υπερπενταπλασιάζοντας τη συνολική ικανότητα διαχείρισης και παρέχοντας, σε ορισμένες περιπτώσεις, δυνατότητα για παράδοση στον πελάτη ακόμα και την ίδια μέρα. Τα 55 mini robots που ήδη «έχουν πιάσει δουλειά», λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη και συμβάλουν καθοριστικά στην επιτάχυνση μιας παραδοσιακά διαδικασίας, αρκετά χρονοβόρας. Σκανάρουν τον ταχυδρομικό κώδικά, ζυγίζουν τα δέματα και – καθοδηγούμενα από αισθητήρες – τα τοποθετούν στους σωστούς ταχυδρομικούς σάκους, 144 εξόδους, δηλαδή προορισμούς, με ταχύτητα εξυπηρέτησης 3.000 δεμάτων την ώρα.

  • Την ανάπτυξη του Ψηφιακού Ταχυδρόμου. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, με απεριόριστες δυνατότητες στη διάθεση του πελάτη. Οι διανομείς του Ομίλου ΕΛΤΑ εξοπλίζονται με PDA’s και ειδικό λογισμικό που θα τους δίνουν τη δυνατότητα, πέραν των συμβατικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, να πραγματοποιούν και ανέπαφες συναλλαγές, πληρωμές, εισπράξεις και αντιπαραβολή παραγγελιών και λογαριασμών στην πόρτα του πελάτη. Επιπλέον, οι πελάτες, μέσω των νέων εφαρμογών που φέρνει ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, θα έχουν real time ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας τους και ειδοποιήσεις για την παραλαβή, με το στίγμα του διανομέα που τους εξυπηρετεί, σε πραγματικό χρόνο.

  • Την ανάπτυξη των Ψηφιακών Καταστημάτων 24ωρης λειτουργίας (Smart Lockers). Στα καταστήματα αυτά, που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του αναβαθμισμένου δικτύου των ΕΛΤΑ, οι πελάτες θα μπορούν να παραδίδουν ή να παραλαμβάνουν το αντικείμενο, το πακέτο ή την αλληλογραφία τους, 24 ώρες το 24ωρο, κάθε ημέρα του έτους.

«Έχουμε φτάσει στο τέλος της αρχής μιας μεγάλης μεταρρύθμισης στα ΕΛΤΑ. Προχωρούμε τώρα στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό και σε έναν εντελώς νέο οργανισμό με επίκεντρο την εξυπηρέτηση των Ελλήνων πολιτών μέσα από πρωτοποριακές υπηρεσίες. Δημιουργούμε αξία για την Εταιρεία και δείχνουμε το δρόμο για το πώς μία δημόσια επιχείρηση μπορεί να γίνει καινοτόμος, ανταγωνιστική και ταυτόχρονα, οικονομικά υγιής και επιχειρηματικά αποτελεσματική. Διατηρώντας, όμως το κοινωνικό της αποτύπωμα», επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΤΑ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος.

Προσέθεσε ότι η νέα ψηφιακή εποχή θα συνδυάζει την καθολική κάλυψη της επικράτειας, με 1.600 σημεία εξυπηρέτησης, ταχύτερες διαδικασίες αλλά και νέες ψηφιακές λειτουργίες.

Από την πρώτη φάση της ρομποτικής διαλογής τα ΕΛΤΑ αναμένουν ετήσια εξοικονόμηση της τάξης των 2 εκατ. ευρώ, η οποία θα γίνει ακόμη μεγαλύτερη, με την εγκατάσταση της δεύτερης φάσης. 

Η νέα τεχνολογία, όπως τόνισε ο κ. Κωνσταντόπουλος, δεν αντικαθιστά ούτε υποκαθιστά το ανθρώπινο δυναμικό, απλά ενισχύει την ταχύτητα και τις δυνατότητές μας, να πραγματοποιήσουμε το ζητούμενο της ταχείας παράδοσης. Ιδιαίτερα σε συγκυρίες μεγάλου φόρτου, όπως οι γιορτές και τα ορόσημα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ως απόδειξη του γεγονότος ότι τα ΕΛΤΑ κινούνται πλέον στη σωστή κατεύθυνση, ο επικεφαλής των Ελληνικών Ταχυδρομείων ανέφερε τη συμφωνία με την Amazon, για την διανομή των αντικειμένων που αποστέλλει σε Έλληνες παραλήπτες ή επί ελληνικού εδάφους. «Η εμπιστοσύνη κορυφαίων εταιρειών του παγκόσμιου e-commerce, όπως η Amazon, αλλά και μια σειρά από νέες συμφωνίες που θα ανακοινώσουμε πολύ σύντομα, έχουν δώσει μια διεθνούς επιπέδου ψήφο εμπιστοσύνης στον όμιλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Παράλληλα, όμως λειτουργούν και ως ένδειξη ότι κινούμαστε στην σωστή κατεύθυνση», σημείωσε.

Στον στρατηγικό σχέδιο του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ θα προστεθούν δύο ακόμα καινοτομίες: ο ψηφιακός ταχυδρόμος και τα ψηφιακά καταστήματα 24ωρης λειτουργίας.

Ψηφιακός Ταχυδρόμος και Ψηφιακά καταστήματα - Smart Lockers

Ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, δεν είναι απλώς ένας ταχυδρόμος της ψηφιακής εποχής, αλλά ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών, στην υπηρεσία του πελάτη. Οι ταχυδρόμοι θα είναι εφοδιασμένοι με λογισμικό και συσκευές οι οποίες συνεργάζονται με τα ταχυδρομικά συστήματα υποστήριξης και θα τους δίνουν τη δυνατότητα να εκτελούν την καθημερινή δραστηριότητά τους με σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες. Έτσι, ταχυδρόμοι και διανομείς θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay), οι οποίες θα επικοινωνούν με την mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές. Με τον τρόπο, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, θα μπορούν να εισπράττουν, να πληρώνουν, ή να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό, ή υπηρεσία.

Για τους πελάτες η ίδια mobile εφαρμογή θα προσφέρει real-time ενημέρωση για κάθε διακίνηση, με έξυπνο σύστημα σκαναρίσματος και αναγνώριση εικόνας για την πραγματοποίηση όλων των δυνατών συναλλαγών. Για τις παραλαβές θα συνδυάζεται με ηχητική ή και αναδυόμενη ειδοποίηση για αλλαγές στο δρομολόγιο, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη παρακολούθηση, ενώ θα δείχνει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα του διανομέα.

Στα ψηφιακά καταστήματα - Smart Lockers, ο πελάτης θα μπορεί να παραδίδει ή να παραλαμβάνει το αντικείμενο, το πακέτο, ή την αλληλογραφία του 24 ώρες το 24ωρο.

ταχυδρόμοςΕΛΤΑκούριερταχυδρομείο