Ελλάδα|29.01.2019 13:11

Το «καμπανάκι» του τραμ χτυπάει για τη γέφυρα της Γρ. Λαμπράκη

Μαρία Λιλιοπούλου

«Φθορές και βλάβες σε δομικά στοιχεία του φέροντος οργανισμού αλλά και αποκόλληση τμημάτων σκυροδέματος και διάβρωση του σιδηρού οπλισμού της γέφυρας Λεωφόρου Γρηγορίου Λαμπράκη στον Πειραιά», απ’ όπου θα διέρχονται και οι συρμοί του τραμ με την παράδοση της επέκτασης προς το λιμάνι, διαπίστωσε η αυτοψία της Διεύθυνσης Τεχνικών Eργων της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά.

Μόλις τρεις μήνες μετά την προληπτική διακοπή της κυκλοφορίας του τραμ στο τμήμα Κασομούλη - Σύνταγμα εξαιτίας εντονότατων σημείων διάβρωσης στην κοίτη του Ιλισού, το ζήτημα της συντήρησης βασικών υποδομών στην Ελλάδα επανέρχεται στο προσκήνιο.

Η αυτοψία και ο οπτικός έλεγχος της γέφυρας που έγιναν στις 10 Δεκεμβρίου, ύστερα από καταγγελίες στο Ινστιτούτο Καταναλωτών, κατέδειξαν «πληθώρα ορατών βλαβών σε δομικά στοιχεία της γέφυρας», όπως επισημαίνεται στη σχετική έκθεση.

Από την πλευρά της η Αττικό Μετρό, η οποία βρίσκεται αυτήν την περίοδο στη φάση των οριστικών δοκιμών προκειμένου εντός Φεβρουαρίου να κάνει και τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια με συρμό στην επέκταση του τραμ, είναι κατηγορηματική ως προς τη στατικότητα της γέφυρας: «Εχουν προηγηθεί όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι και δεν υπάρχει πρόβλημα. Για τις ορατές διαβρώσεις έχουν ήδη προγραμματιστεί επιδιορθώσεις τις προσεχείς ημέρες. Οι έλεγχοι που έγιναν πριν 3-4 χρόνια κατέδειξαν ότι η φέρουσα ικανότητα της γέφυρας αντέχει το φορτίο του τραμ, το οποίο είναι μικρότερο του υφιστάμενου οδικού, ενώ τα στοιχεία επιβεβαίωσε και μελέτη του ΕΜΠ» επισημαίνει στο «Εθνος» ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θοδωρής Παπαδόπουλος. Η εταιρεία, πάντως, διερευνά ήδη το ενδεχόμενο να αναλάβει πέραν των επισκευαστικών εργασιών με ξεχωριστό έργο την πλήρη αναβάθμιση της γέφυρας, η οποία κατασκευάστηκε το 1966.

Βάσει της έκθεσης αυτοψίας, τα ευρήματα ήταν:

  1. Εκτεταμένη εμφάνιση αποφλοιωμένων επιφανειών σκυροδέματος σε προβόλους, πλάκες, δοκούς και υποστυλώματα.
  2. Αποσαθρωμένα και αποκολλημένα τμήματα σκυροδέματος.
  3. Υπαρξη κενών και φωλιών σε σημεία έντονα φθαρμένου σκυροδέματος αλλά και λόγω ατελειών.
  4. Εντονα διαβρωμένοι σιδηροί οπλισμοί στα σημεία όπου αυτοί έχουν αποκαλυφθεί. Μακροσκοπικά εκτιμάται ότι η οξείδωση του χάλυβα έχει οδηγήσει σε αρκετές περιπτώσεις στη μείωση της ενεργού διατομής του.
  5. Αποτίναξη του σκυροδέματος και διάβρωση του οπλισμού στη βάση κάποιων υποστυλωμάτων

Αν και ο μηχανικός Παναγιώτης Ρηγόπουλος, που υπογράφει την έκθεση, κάνει λόγο για «διάβρωση των οπλισμών» της γέφυρας, σημειώνει πως η έκταση του φαινομένου δύναται να εκτιμηθεί με την εφαρμογή ειδικής μεθοδολογίας. Την αναγκαιότητα να γίνουν και εργαστηριακοί έλεγχοι ώστε να κλείσει αυτό το θέμα επισημαίνει ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, υπογραμμίζοντας και το κομφούζιο αρμοδιοτήτων στο ζήτημα της συντήρησης: «Ο κόσμος στον Πειραιά είναι ανήσυχος.

Η Περιφέρεια, αν και δεν είναι στην ευθύνη της, προχώρησε ως επισπεύδουσα Αρχή σε άμεσο μακροσκοπικό έλεγχο μετά τις καταγγελίες. Ωστόσο η Αττικό Μετρό θα πρέπει να προχωρήσει και σε εργαστηριακούς ελέγχους ώστε να κλείσει αυτή η συζήτηση και να είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος».

Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram

Τραμ