Ελλάδα|06.05.2022 16:28

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Παραδόθηκε το νέο ηλεκτροκινούμενο τμήμα Τιθορέα - Δομοκός - Ποιοι σταθμοί ανοίγουν

Μαρία Λιλιοπούλου

Γρηγορότερα και ασφαλέστερα ταξίδια, αλλά και το άνοιγμα 4 +1 σταθμών «φαντασμάτων» που έβλεπαν έως τώρα τα τρένα να ...περνούν σηματοδοτεί η παραλαβή σήμερα Παρασκευή των Συστημάτων Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης για το σύνολο του σιδηροδρομικού Άξονα Τιθορέα – Δομοκός συνολικού μήκους περίπου 105,8 χιλιομέτρων.

Ταχύτητες έως 200 χιλιομέτρων την ώρα

Ουσιαστικά από σήμερα τίθεται σε πλήρη λειτουργία το νέο ηλεκτροκινούμενο σιδηροδρομικό τμήμα ΣΣ Τιθορέας – Λειανοκλάδι - Δομοκός πλήρως εξοπλισμένο με σύγχρονα Σιδηροδρομικά Συστήματα Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης. Υστερα από την επιτυχή διεξαγωγή των προβλεπόμενων δοκιμών, των νέων συστημάτων, διενεργήθηκε η Διοικητική Παραλαβή προς Χρήση, με την υπογραφή Πρωτοκόλλου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., του ΟΣΕ Α.Ε και της Αναδόχου Κ/Ξ «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – J & P ABAΞ ΑΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ».

Σημειώνεται ότι, με τη διενέργεια των ανωτέρω διοικητικών πράξεων, των έργων της Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης, δίδεται προς χρήση στον ΟΣΕ το συγκεκριμένο αυτοτελές τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα την σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια.

Οι σταθμοί που θα μπορούν πλέον να λειτουργήσουν χάρη στην τηλεδιοίκηση είναι αυτοί του Μώλου, του Αγιου Στεφάνου, των Αγγειών, του Θαυμακού και του Δομοκού. Είναι πλέον στην ευχέρεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συμπεριλάβει τους εν λόγω σταθμούς στα δρομολόγιά της.

Στο εξής το τρένο στο τμήμα Τιθορέα - Λειανοκλάδι θα μπορεί να αγγίζει ταχύτητες έως 200 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ στο τμήμα μέχρι τον Δομοκό θα μπορεί να πιάσει ταχύτητα 160 χιλιομέτρων.

Αναλυτικότερα, το έργο αυτό αποτελεί τμήμα της Σύμβασης 635 της ΕΡΓΟΣΕ και περιλαμβάνει τα παρακάτω αντικείμενα:

1. Σηματοδότηση όλων των Σιδηροδρομικών Σταθμών (ΣΣ) του εν λόγω τμήματος και συγκεκριμένα των ΣΣ. Τιθορέας, Μώλου, Λειανοκλαδίου, Αγίου Στεφάνου, Αγγειών, Θαυμακού (Στάση) και Δομοκού επί συνολικού μήκους 105,8 χλμ.

2. Την σηματοδοτική κάλυψη των ενδιάμεσων διαγωνίων αλλαγών στις περιοχές Ρεγγίνι και Αχάρρες.

3. Την σηματοδοτική επιτήρηση των δίδυμων σηράγγων του Καλλιδρόμου, της μεγαλύτερης των Βαλκανίων και της Όθρυος.

4. Την λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) ΣΣ Λειανοκλαδίου που περιλαμβάνει:

Την κεντρική επιτήρηση και έλεγχο της σηματοδότησης των ανωτέρω ΣΣ καθώς και των ενδιάμεσων τμημάτων σιδηροδρομικής γραμμής.

Την κεντρική επιτήρηση και έλεγχο της κίνησης των συρμών και όλων των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων περιβάλλοντος και ασφάλειας εντός των σηράγγων Καλλιδρόμου και Όθρυος.

Οι συρμοί θα κινούνται πλέον με τις μέγιστες επιτρεπόμενες ταχύτητες, όπως αυτές προβλέπονται από τις ανάλογες μελέτες σηματοδότησης.

«Με την έναρξη της λειτουργίας του ΚΕΚ ΣΣ Λειανοκλαδίου επιτυγχάνεται η βέλτιστη αξιοποίηση τόσο του εν λόγω σιδηροδρομικού δικτύου, όσο και του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ, σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη ευρωπαϊκή πρακτική σε ανάλογα σιδηροδρομικά δίκτυα», επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός.

Ταυτόχρονα βελτιώνονται τα υπάρχοντα επίπεδα ασφαλείας και λειτουργίας του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού δικτύου. Να σημειωθεί ότι η όλη λειτουργία του ΚΕΚ ΣΣ Λειανοκλαδίου μπορεί να επιτηρείται παράλληλα και από το ΚΕΚ του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) σε περίπτωση μερικής ή πλήρους βλάβης του.

Οπως επεσήμανε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας: «Η σημερινή εξέλιξη αποτελεί ένα ενδιάμεσο σκαλοπάτι στη μεγάλη προσπάθεια που πολλοί άνθρωποι κάνουν για να φέρουν το σιδηρόδρομο στο προσκήνιο των μεταφορών. Είναι κάτι που επί χρόνια το ελληνικό επιβατικό κοινό το επιζητάει και οι σύγχρονες ανάγκες στον τομέα των μεταφορών το απαιτούν».

Ο κ. Πατέρας σημείωσε επίσης ότι σήμερα με την αλλαγή που συντελείται στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο μεταφορικό χάρτη εξαιτίας των εξελίξεων του πολέμου στην Ουκρανία, ο ελληνικός εμπορευματικός σιδηρόδρομος δέχεται καθημερινά μαζικά αιτήματα μεταφοράς πρώτων υλών και προϊόντων προς την ελληνική αγορά και μέσω των λιμένων της χώρας προς όλες τις διεθνείς αγορές που τον καθιστούν κομβικό παράγοντα στο ευρωπαϊκό μεταφορικό περιβάλλον. Α

ειδήσεις τώρατρένοΟΣΕσιδηρόδρομοςΣιδηροδρομικός σταθμός