Ελλάδα|15.05.2022 16:57

Στις ράγες τα «βέλη» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τι λένε οι επιβάτες για το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 4 ώρες

Newsroom

Ως ένα σημαντικό βήμα για το μέλλον του Ελληνικού Σιδηροδρόμου χαρακτήρισε ο Maurizio Capotorto, CEO της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, τα νέα δρομολόγια για Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Αθήνα που εγκαινιάστηκαν σήμερα Κυριακή με τις σύγχρονες αμαξοστοιχίες ETR 470.

Τα νέα τρένα προσφέρουν άνεση και πολυτέλεια, ενώ εκτελούν το δρομολόγιο σε 3 ώρες και 55 λεπτά.

«Το γρήγορο τρένο μπαίνει στη ζωή μας. Είναι μια καταπληκτική εμπειρία που αξίζει να την ζήσουμε. Το ETR αλλάζει τα ταξίδια μας φέρνοντας πιο κοντά τις δύο πόλεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη με τέσσερα δρομολόγια την ημέρα, δύο ανά κατεύθυνση, μπορεί να εξυπηρετήσει τον πιο απαιτητικό επιβάτη και μάλιστα σε ανταγωνιστικές τιμές», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Διευθυντής Επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θεόδωρος Τόλιας.

«Ενημερωθήκαμε ότι για το νέο τρένο και είπαμε να δοκιμάσουμε. Δεν κάνουμε συχνά αυτό το ταξίδι αλλά χαιρόμαστε που είναι μέσο σταθερής τροχιάς και είναι και γρήγορο» σχολίασε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο επιβάτης Γιώργος Χατζής.

«Προτιμώ το τρένο γιατί δεν είσαι καθηλωμένος, μπορείς να σηκωθείς να περπατήσεις, είναι βασικό αυτό. Τώρα που είναι πιο γρήγορο είναι σαφώς ανταγωνιστικό με το αεροπλάνο και επίσης "πατάς στη γη"», συμπλήρωσε η Αλεξάνδρα Χατζή η οποία ταξίδεψε με το πρώτο δρομολόγιο του ETR από τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα.

Το ιστορικό πρώτο δρομολόγιο 

Το πρώτο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα πραγματοποίησε το ETR 470, ένα από τα πέντε «βέλη» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα. Το τρένο ξεκίνησε στις 7:08 από τη Θεσσαλονίκη για να φτάσει στον σταθμό Λαρίσης στις 11:03, τηρώντας την «υπόσχεση» για ταξίδι ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας σε 4 ώρες. Μοναδική ενδιάμεση στάση του τρένου η Λάρισα. Tο πρώτο δρομολόγιο ξεκίνησε με πληρότητα 60%.

«Αυτό δεν είναι απλώς ένα νέο τρένο, είναι ένα νέο πακέτο υπηρεσιών για τον επιβάτη. Ήταν σημαντικό για εμάς να σπάσουμε το φράγμα των 4 ωρών στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκης- Αθήνας. Όταν το δίκτυο θα είναι έτοιμο, το ETR 470 είναι τόσο ταχύ τρένο που θα καλύπτει τη διαδρομή αυτή σε 3 ώρες και 20 λεπτά», σημείωσε ο γενικός εμπορικός διευθυντής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Φυσικά το πρώτο δρομολόγιο γίνεται με καθυστέρηση μεγαλύτερη του ενός έτους αφού αρχικά τα δρομολόγια με τα «Βέλη» προγραμματιζόταν να ξεκινήσουν την 25η Μαρτίου 2021, στην επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση και λίγες ημέρες μετά το κλείσιμο της εκκρεμότητας της νέας σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο για τα «άγονα» δρομολόγια.

Σε δηλώσεις τους σε δημοσιογράφους ο κ. Biasin είπε πως η επιβατική κίνηση στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη- Αθήνα, έχει σχεδόν επιστρέψει στα προ covid επίπεδα. «Ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει και εμείς προσφέρουμε ένα αναβαθμισμένο επίπεδο υπηρεσιών με τα ETR 470, τις οποίες θα εμπλουτίσουμε ακόμη περισσότερο. Με το τρένο ο επιβάτης δεν μετακινείται απλώς, μπορεί , ξεκούραστα, να απολαύσει μία ταξιδιωτική εμπειρία» ανέφερε και πρόσθεσε:

«Ο βασικός μας ανταγωνιστής είναι το αυτοκίνητο, δεν είναι το αεροπλάνο. Η αύξηση της τιμής της βενζίνης, σε συνδυασμό με τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες που προσφέρει το τρένο, θα φέρουν τον κόσμο πιο κοντά στο τρένο».

Wifi - ειδικά μενού και πράσινα δρομολόγια

Η Εταιρεία, μόλις τεχνολογικά καλυφθεί η χώρα, θα προσφέρει wi-fi συνδέσεις στους ταξιδιώτες. Αλλά επιπλέον σχεδιάζει ειδικά μενού, που θα συνδυάζουν ελληνική και ιταλική γαστρονομία. Είναι για το σκοπό αυτό, σε επαφή με τα Επιμελητήρια της Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

«Στόχος είναι, σε συνεννόηση με άλλους φορείς και εταιρείες, να προσθέσουμε πιο πλούσιες εμπειρίες στους ταξιδιώτες, συνδυάζοντας τη μετεπιβίβαση από το τρένο σε ηλεκτρικά τρένα και ποδήλατα. Υποστηρίζουμε ένα διαφορετικό μοντέλο στις μετακινήσεις των επιβατών, πιο πράσινο και πιο πλούσιο σε υπηρεσίες και εμπειρίες», υπογράμμισε ο κ. Biasin.

Τι είναι τα ETR470 - Τα δρομολόγια

Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η εταιρία, οι αμαξοστοιχίες ETR470 διαθέτουν εννέα βαγόνια, ένα εκ των οποίων είναι εστιατόριο και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής. Κάθε αμαξοστοιχία μπορεί να μεταφέρει πάνω από 600 επιβάτες και περιλαμβάνει όλες τις ανέσεις, για ένα ξεκούραστο και γρήγορο ταξίδι, βελτιώνοντας την ταξιδιωτική εμπειρία.

Τα δρομολόγια και οι τιμές των εισιτηρίων

Το πρώτο πρωινό δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας ETR470 αναχωρεί από τον Σταθμό της Αθήνας στις 07:22 με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 09:58 και άφιξη στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 11:20. Το επόμενο δρομολόγιο του ETR470 αναχωρεί από τον Σταθμό της Αθήνας στις 17:22 με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 20:00 και άφιξη στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 21:21.

Αντίστοιχα, το πρώτο πρωινό δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας ETR470 αναχωρεί από τον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 07:08 με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 08:09 και άφιξη στον Σταθμό της Αθήνας στις 11:03. Το επόμενο δρομολόγιο του ETR470 αναχωρεί από τον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 17:08 με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 18:08 και άφιξη στον Σταθμό της Αθήνας στις 21:04.

Με αφορμή την έναρξη λειτουργίας των νέων αμαξοστοιχιών ETR470, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσφέρει έκπτωση 20% για 20 ημέρες και για ταξίδια, τα οποία θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Μαίου έως και τις 3 Ιουνίου σε όσους ταξιδιώτες επιλέξουν τις αμαξοστοιχίες ETR470.

Η τιμή του εισιτηρίου για απλή μετάβαση ή με επιστροφή δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα στο site εταιρίας, ενώ τα νέα δρομολόγια και τιμολόγια αναμένεται να εμφανιστούν στον ιστότοπο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Κυριακή 8 Μαίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «ethnos.gr», πάντως, το εισιτήριο για απλή μετάβαση χωρίς επιστροφή από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 65 ευρώ για την α΄ θέση και 55 ευρώ για τη β΄ θέση.

ΘεσσαλονίκηΤΡΑΙΝΟΣΕειδήσεις τώρα