Ελλάδα|29.07.2022 10:31

Αδιανόητη ταλαιπωρία για τους επιβάτες του σιδηρόδομου - Δραματικές περιγραφές επιβάτη - «Ήταν σαν ζούγκλα»

Newsroom

Την αδιανόητη ταλαιπωρία που υπέστησαν επιβάτες αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη που έμεινε πίσω από το «Βέλος» περιέγραψε επιβάτες στο OPEN και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος».

«Κατ' αρχάς να διευκρινίσω ότι η αμαξοστοιχία αυτή δεν είναι το «Βέλος» το οποίο ακινητοποιήθηκε πιο έξω από την Αθήνα. Είναι η επόμενη αμαξοστοιχία Αθήνα - Θεσσαλονίκη η οποία ακινητοποιήθηκε στον σταθμό Κέντρο Αχαρνών. Ήμασταν εγκλωβισμένοι άνθρωπο ΑμΕΑ, βρέφη, καρκινοπαθείς που πηγαίνανε για χημειοθεραπείες, όλοι μας ταλαιπωρηθήκαμε εγκλωβισμένοι για δύο ώρες σχεδόν χωρίς εξαερισμό, χωρίς κλιματισμό μέσα στη ζέστη χωρίς να γνωρίζουμε τι γίνεται. Μας ανακοίνωσαν ότι έκοψε η ΔΕΗ το ρεύμα, ενώ έγινε μπαμ, πετάχτηκαν σπίθες και χάλασε το σύστημα που ηλεκτροδοτούσε τη μηχανή της αμαξοστοιχίας. Ανακοίνωσαν επίσημα ότι κόπηκε το ρεύμα», είπε ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, επιβάτης.

«Αναρωτηθήκαμε γιατί δεν φέρνουν μηχανή που δε λειτουργεί με ρεύμα αλλά με πετρέλαιο ντίζελ. Ή να συνεχίσουμε το δρομολόγιο μας ή να επιστρέψουμε στο σταθμό Λαρίσης», συμπλήρωσε.

«Κανένα πρωτόκολλο, κανένας χειρισμός λες και ήταν κάποιοι ιδιώτες που ανέλαβαν μία αμαξοστοιχία να τη μετακινήσουν. Εγώ αντιλήφθηκα ότι μόνο ελεγκτές υπήρχαν εκεί. Καμία εξυπηρέτηση, κανένα μπουκαλάκι νερό. Δεν υπήρχε τίποτα. Μας γυρίσανε στο σταθμό Λαρίσης. Κατεβήκαμε έξαλλοι όλοι. Μας ανακοίνωσαν ότι υπάρχουν λεωφορεία που θα μας μεταφέρουν στον προορισμό μας. Δεν ίσχυε αυτό. Υπήρχαν λεωφορεία που πήγαν μόνο Οινόη και Χαλκίδα. Φωνάζαμε στον γκισέ ποιος είναι ο υπεύθυνος και μας λέγανε δεν υπάρχει υπεύθυνος. Άνθρωποι δεν είχαν που να μείνουν στην Αθήνα. Έψαχναν να βρουν ξενοδοχεία. Μας είπαν πηγαίνετε να πάρετε το αντίτιμο από τον γκισέ και στον γκισέ μας έλεγαν δεν έχουμε λεφτά στο ταμείο να σας δώσουμε την αποζημίωσή σας. Δεν ξέρουμε τι να κάνετε. Τελικά, έμεινε ένα λεωφορείο απ' έξω αφού φώναζε ο κόσμος επί μία ώρα, διαμαρτυρόντουσαν, φώναζε ο κόσμος σαν ζούγκλα παλεύαμε ποιος θα προλάβει να μπει σε ένα λεωφορείο που θα πήγαινε Λάρισα και Θεσσαλονίκη», κατέληξε.

Το χρονικό

Απίστευτη ταλαιπωρία βίωσαν εκατοντάδες επιβάτες του σιδηρόδρομου από το απόγευμα της Πέμπτης, καθώς ουσιαστικά ολόκληρο το σύστημα παρέλυσε για ώρες. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση το πρωί της Παρασκευής, οι περισσότεροι επιβάτες έχουν μεταφερθεί στον τελικό προορισμό τους με τη χρήση λεωφορείων, ενώ μέχρι τις 9 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η μεταφορά του συνόλου των επιβατών στους προορισμούς τους.

Όλοι οι επιβάτες που ταλαιπωρήθηκαν  λόγω της παράλυσης του σιδηροδρομικού συστήματος έχουν αποζημιωθεί για τα χρήματα του εισιτηρίου που είχαν αγοράσει.

Η κυκλοφορία των τρένων θα ομαλοποιηθεί σταδιακά, καθώς η ηλεκτροδότηση στο δίκτυο ακόμα έχει ακόμη αποκατασταθεί. Από την πλευρά της η εταιρεία Hellenic Train ζητά «ειλικρινή συγνώμη από τους επιβάτες γι' αυτό το ατυχές γεγονός, αν και η εταιρεία δεν ευθύνεται για την αξιοπιστία των υποδομών», όπως αναφέρει.

Κατέρρευσε ο σιδηρόδρομος

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Μαρίας Λιλιοπούλου, όλα ξεκίνησαν λίγο μετά τις 5 το απόγευμα όταν το πολυδιαφημισμένο Λευκό Βέλος, το γρήγορο τρένο της εταιρείας ξεκίνησε από την Αθήνα το ταξίδι του με κατεύθυνση προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά ακινητοποιήθηκε έξω από την πρωτεύουσα κοντά στο σταθμό της Δεκέλειας.

Πρόκειται τουλάχιστον για την τρίτη φορά που σημειώνεται βλάβη σε ένα απ΄αυτά τα τρένα. Πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνουν στο «ethnos.gr» ότι ακόμα δε γνωρίζουν ποιο ήταν το πρόβλημα που αντιμετώπισε αν και υποψιάζονται ότι η γραμμή επαφής «έκανε κοιλιά» και πιθανότατα έσπασε ο παντογράφος του. Οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για διακοπή ρεύματος.

Η αμαξοστοιχία ακινητηποιήθηκε και οι περίπου 130 επιβάτες αναγκάστηκαν να κατευθυνθούν προς ...τα χωράφια αναζητώντας κάποια σκιά καθώς ούτε ο κλιματισμός λειτουργούσε στο ακινητοποιημένο τρένο.

Ακολούθως η εταιρεία έδωσε εντολή να αναχωρήσει δεύτερο τρένο για να πάρει τους επιβάτες του Λευκού Βέλους και να συνεχίσουν προς τη Θεσσαλονίκη. Το τρένο 62 αναχώρησε αλλά λίγο πριν το ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) έσπασαν οι παντογράφοι και υπήρξε απώλεια ηλεκτροκίνησης σε μεγάλο τμήμα του δικτύου και συγκεκριμένα από το ΣΚΑ έως την Αθήνα και λίγο πιο πάνω εξαιτίας βλάβης στη γραμμή επαφής.

Τι σημαίνει αυτό; Οτι πρακτικά από εκείνο το χρονικό σημείο και χωρίς ηλεκτροκίνηση ουσιαστικά κατέρρευσε ο σιδηρόδρομος και έμειναν σε διάφορα σημεία του δικτύου τρένα που είχαν ξεκινήσει τα ταξίδια τους με την εταιρεία να προσπαθεί στη συνέχεια να τα γυρίσει με ντιζελομηχανές. Άρχισαν να σημειώνονται πολύωρες καθυστερησεις, ενώ πολλά δρομολόγια ακυρώθηκαν και οι χρήστες της εφαρμογής που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να ενημερώνει τους επιβάτες δέχονταν αλλεπάλληλα μηνύματα.

Σε ένα από τα τελευταία μηνύματα, η εταιρεία ενημέρωνε ότι παρουσιάζονται μεγάλες καθυστερήσεις σχεδόν στο σύνολο του δικτύου, δηλαδή στις γραμμές από και προς: Θεσσαλονίκη, Αεροδρόμιο, Κιάτο, Πειραιά και Χαλκίδα.

Εκτός λειτουργίας έμεινε όπως είναι φυσικό και ο Προαστιακός της Αθήνας λίγο μετά τις 8 το βράδυ, ενω η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή του Αεροδρομίου αποκαταστάθηκε στις 22.10.

Ουσιαστικά στις 10 το βράδυ:

  • παρέμεναν στη Δεκέλεια οι επιβάτες του Λευκού Βελους αναμένοντας λεωφορεία για να συνεχίσουν στον προορισμό τους.
  • η αμαξοστοιχία 61 που ερχόταν από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα σταμάτησε λίγο πριν τη Δεκέλεια.
  • Είχαν ακυρωθεί τα τρένα της Χαλκίδας και γινόταν προσπάθεια μετακίνισης των επιβατών με λεωφορεία και πραγματοποίηση των κύριων στάσεων.
  • Τρία τρένα ήταν σταματημένα στη γραμμή του Αεροδρομίου.

Η ανακοίνωση της Hellenic Train

Τα σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία των τρένων που κινούνταν από τον Σταθμό Λαρίσης προς Θεσσαλονίκη και Χαλκίδα παραδέχτηκε σε επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε λίγο μετά τα μεσάνυχτα η Hellenic Train αποδίδοντάς τα σε μια διακοπή ρεύματος στις υποδομές.

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα τρένα ακινητοποιήθηκαν στη γραμμή και πραγματοποιήθηκε μεγάλη επιχείρηση για την επαναφορά των επιβατών στους Σταθμούς.

«Οι περισσότεροι επιβάτες έχουν μεταφερθεί στον τελικό προορισμό τους με λεωφορεία, ενώ μέσα στην επομένη ώρα θα έχει ολοκληρωθεί η μεταφορά του συνόλου των επιβατών στους προορισμούς τους. Όλοι έχουν αποζημιωθεί για τα χρήματα του εισιτηρίου που είχαν αγοράσει», σημειώνει η εταιρεία προσθέτοντας πως η κυκλοφορία θα ομαλοποιηθεί σταδιακά καθώς η ηλεκτροδότηση στο δίκτυο δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί, ενώ σπεύδει να επισημάνει πως δε φέρει ευθύνη για τις υποδομές.

«Η Hellenic Train ζητά μία ειλικρινή συγνώμη από τους επιβάτες για αυτό το ατυχές γεγονός, αν και η εταιρεία δεν ευθύνεται για την αξιοπιστία των υποδομών», καταλήγει.

Νίκος Παππάς: Σήμερα η χώρα δεν έχει σιδηρόδρομο

«Σήμερα το απόγευμα η χώρα δεν έχει σιδηρόδρομο. Οι Ελληνες είναι καταδικασμένοι να ζουν στη χώρα που δεν έχει σιδηρόδρομο», είπε από το βήμα της Βουλής ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς όταν στις 21.30 πήρε το λόγο για να τοποθετηθεί για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος.

Και συνέχισε: «Ο σιδηρόδρομος καταρρέει. Εχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να σας το λέμε. Και να τα αποτελέσματα. Σταμάτησαν να λειτουργούν και τα τμήματα που δεν είχαν προβλήματα. Το Βελος έμεινε 14 χλμ έξω από την Αθήνα. Οι 130 επιβάτες του βρίσκονται από το απόγευμα στο σταθμό της Δεκέλειας, μεταξύ τους και άτομα με ειδικές ανάγκες. Συγχαρητήρια στο επιτελικό κράτος».

Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο κ. Παππάς έκανε λόγο για «εξοργιστική κατάσταση, για την οποία ο κ. Καραμανλής οφείλει να απολογηθεί».

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

αμαξοστοιχίαεπιβάτεςειδήσεις τώρα