Ελλάδα|22.10.2022 22:20

Μάστιγα οι κλοπές εξαρτημάτων αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη: Περιστατικά ακόμη και σε κεντρικά σημεία

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Κυρίως ζάντες και λάστιχα και σε μεμονωμένες περιπτώσεις καταλύτες, φανάρια ακόμα και φτερά, όσοι έχουν τις γνώσεις να το κάνουν, κλέβουν από αυτοκίνητα επιτήδειοι στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με όσα αναφέρουν αστυνομικοί στο ethnos.gr. Το φαινόμενο μπορεί να μην παρουσιάζει κάποια ιδιαίτερη έξαρση, ωστόσο, το τελευταίο διάστημα έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά, με τους θρασύτατους δράστες να προχωρούν στις παράνομες ενέργειές τους ακόμα και στην «καρδιά» του κέντρου της Θεσσαλονίκης, κυρίως σε σημεία με σχετικά μικρότερη κίνηση και όπου είναι σίγουροι ότι δεν υπάρχουν κάμερες, για να τους καταγράψουν.

Όπως αναφέρουν αστυνομικοί, το φαινόμενο άρχισε να γίνεται ορατό από την πρώτη ακόμα καραντίνα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, όταν ήταν απειροελάχιστη η κίνηση στους δρόμους και οι εγκληματίες δρούσαν ανενόχλητοι.

Συνήθως, με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν από τις συλλήψεις, οι δράστες είναι Έλληνες ρομά, ενώ στόχοι τους στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αποτελούν καινούργια ή λίγων ετών αυτοκίνητα. Επίσης, στοχεύουν μάρκες οχημάτων που είναι ευρείας κυκλοφορίας και τα κλεμμένα κομμάτια μπορεί να πουληθούν ευκολότερα ως ανταλλακτικά στη «μαύρη» αγορά.

Σύμφωνα με όσα λέει έμπειρος αστυνομικός στο ethnos.gr, τα κλεμμένα τμήματα ενός αυτοκινήτου στις περισσότερες περιπτώσεις πωλούνται για να χρησιμοποιηθούν ως ανταλλακτικά ή για να τα λιώσουν οι δράστες και στη συνέχεια να πουλήσουν το μέταλλο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, από ένα κλεμμένο ζαντολάστιχο ενός Yaris ή μίας BMW οι δράστες μπορεί να βγάλουν 200 ή 300 ευρώ.

«Το φαινόμενο κλοπών τμημάτων αυτοκινήτων δεν μπορούμε να πούμε ότι παρουσιάζει κάποια ιδιαίτερα έξαρση στη Θεσσαλονίκη, αφού στην Αθήνα είναι ακόμα πιο οξύ και εκεί δρουν οργανωμένα κυκλώματα. Ωστόσο, παρουσιάζει διακυμάνσεις στη συχνότητά του και η περίοδος που διανύουμε, είναι μία περίοδος με σχετικά αρκετά περιστατικά. Εκείνο που μπορούμε να πούμε με αρκετή βεβαιότητα, είναι ότι στη Θεσσαλονίκη το φαινόμενο ‘’γεννήθηκε’’ στις περιόδους καραντίνας για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, όταν υπήρχε στους δρόμους πολύ μικρή κίνηση», τονίζει στο ethnos.gr έμπειρος αστυνομικός.

Σε ό,τι αφορά τη μέθοδο που χρησιμοποιούν οι δράστες, συνήθως σκύβουν ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα και τα σηκώνουν με ντάκους (ξύλα), αφού είναι πάρα πολύ σπάνιες οι περιπτώσεις να μεταφέρουν πολλούς γρύλους μαζί τους. Έτσι, αποσπούν εύκολα τα ζαντολάστιχα. Για την αφαίρεση καταλύτη, φαναριού ή ακόμα και φτερού απαιτούνται περισσότερο σκοτεινά ή μεμονωμένα σημεία και σίγουρα περισσότερος χρόνος καθώς και κάποιες μηχανικές γνώσεις.

«Δεν υπάρχει προληπτική αστυνόμευση»

Στην έλλειψη προληπτικής αστυνόμευσης, αφού δε γίνεται επαρκής αριθμός περιπολιών, με αποτέλεσμα οι δράστες να κινούνται ανενόχλητοι, αποδίδει το φαινόμενο αυτό, όπως και άλλα περιστατικά μικροεγκληματικότητας ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, Θόδωρος Τσαϊρίδης.

«Το φαινόμενο κλοπής εξαρτημάτων από αυτοκίνητα αποτυπώνει τη έλλειψη προληπτικής αστυνόμευσης, η οποία αποτελεί μία γενικευμένη κατάσταση σε ολόκληρη την πόλη. Όταν δε γίνονται περιπολίες, πώς να υπάρξει πρόληψη; Οι μισοί αστυνομικοί βρίσκονται ακινητοποιημένοι σε στόχους που αποτελούν πάρεργο. Αυτά τα βλέπουν οι δράστες και προχωρούν σε έκνομες ενέργειες. Μάλιστα, με μόλις 25 ευρώ, μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα ασύρματο, να μπει στη συχνότητα της αστυνομίας και να παρακολουθεί τις κινήσεις μας. Υπάρχει λανθασμένη κατανομή του προσωπικού της αστυνομίας, με αποτέλεσμα να υπάρχει έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού σε υπηρεσίες αιχμής. Πρόβλημα αποτελεί και το γεγονός ότι μεγάλο μέρος των πολιτών δεν καταγγέλλει μεμονωμένα κρούσματα μικροεγκληματικότητας», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Τσαϊρίδης.

ΌΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

αυτοκίνηταδράστεςρομάαστυνομικοί