Ελλάδα|22.02.2023 11:22

Μετρό - Γραμμή 4: Τον Απρίλιο ξεκινά το «ταξίδι» ο πρώτος Μετροπόντικας - Άμεσα έργα σε σταθμούς

Μαρία Λιλιοπούλου

Μέσα στον Απρίλιο θα ξεκινήσει το ταξίδι του ο ένας από τους δύο μετροπόντικες που θα διανοίξουν τις σήραγγες για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό (Αλσος Βείκου - Γουδή) με 15 σταθμούς, ενώ έως το καλοκαίρι θα έχει φτάσει στην Ελλάδα και ο δεύτερος από την Γερμανία.

Το πρώτο μηχάνημα, πάντως, εγκαθίσταται ήδη στην Κατεχάκη, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης: «Εκτιμούμε ότι έως τα τέλη Μαρτίου θα είναι έτοιμος ώστε μέσα στον Απρίλιο να αρχίσει να οδεύει προς τον Ευαγγελισμό».

 

Συμπλήρωσε πως το προσεχές διάστημα θα ξεκινήσουν εργασίες σε 3 – 4 σταθμούς, ενώ τόνισε ότι κάποιες καθυστερήσεις είναι αναμενόμενες στο πλαίσιο ενός μεγάλου έργου στην Αθήνα καθώς εμπλέκεται μα σειρά φορέων από την αρχαιολογική υπηρεσία και την ΕΥΔΑΠ μέχρι το δίκτυο φυσικού αερίου και τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξέφρασε ωστόσο τη βεβαιότητα ότι οι όποιες καθυστερήσεις θα απορροφηθούν στο διάστημα της σύμβασης και δε θα επηρεάσουν το χρονοδιάγραμμα του έργου υπενθυμίζοντας πως ο Ομιλος «ξέρει να κάνει μετρό», γεγονός το οποίο αποδεικνύεται από τα δύο μεγάλα έργα της τελευταίας 12ετίας: το τμήμα Ανθούπολη – Περιστέρι και την επέκταση στον Πειραιά.

Σε ό,τι αφορά τη Γραμμή 4, το ταξίδι του πρώτου μετροπόντικα θα ξεκινήσει αρχικά με χαμηλές ταχύτητες και εντός της χρονιάς αναμένεται να φτάσει στον πρώτο σταθμό, το «Γουδή» από όπου στη συνέχεια θα συνεχίσει τη διαδρομή του προς Ζωγράφου, Ιλίσια, Πανεπιστημιούπολη, Καισαριανή και Ευαγγελισμό.

Παρόντες για τα νοσοκομεία της δωρεάς του Ιδρύματος Νιάρχου

«Το θέλουμε το έργο και σε επιστολή μας είπαμε ότι βρισκόμαστε στη διάθεσή τους για να τους εξηγήσουμε κάποια πράγματα», επεσήμανε ο κ. Μιτζάλης ερωτηθείς για τον διαγωνισμό του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» για την κατασκευή 3 νοσοκομείων, του νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής, του Πανεπιστημιακού Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, και του νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης, ο οποίος απέβη άκαρπος με το Ιδρυμα να κάνει λόγο για μεγάλες προσφορές εκ μέρους των τεχνικών εταιριών.

Ο ισχυρός άνδρας του Ομίλου ΑΒΑΞ ανέφερε ότι οι προδιαγραφές που είχαν δοθεί, οδηγούσαν σε ένα έργο που κοστίζει τονίζοντας, πάντως, πως και από την πλευρά του Ιδρύματος ξανακοιτάζουν το θέμα.

«Πολλές φορές συμβαίνει να κυκλοφορούν κάποιοι προυπολογισμοί. Δεν ξέρω τι προυπολογισμούς ειχε στο μυαλό του το Ιδρυμα. Εμείς γνωρίζουμε το φάκελο και πρέπει να δώσουμε μια προσφορά. Πρέπει να δούμε τι έργο ζητούν, ποιες είναι οι προδιαγραφές του εργου, πόσο μεγάλο είναι, τι χρονικό ορίζοντα έχει για να αποπερατωθεί, ποιες είναι οι απαιτήσεις. Οταν μπήκαμε στη διαδικασία να κοστολογήσουμε πλέον αυτά τα έργα, είδαμε ότι πρόκειται για κάποια έργα τα οποία είναι μεγάλων απαιτήσεων από άποψη προδιαγραφών. Κάνουμε ένα ξενοδοχείο 3 αστέρων, θα ναι καλό, κάνουμε ένα 4 αστέρων, θα είναι ακόμα καλύτερο, κάνουμε ένα 5 αστέρων και είναι λουξ. Αυτό είναι ακριβό. Κοστίζει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μιτζάλης.

Προσέθεσε μάλιστα ότι μια προσφορά χαρακτηρίζεται «μεγάλη» αναλογικά με τις απαιτήσεις ενός έργου: «Εμείς εκείνο που κάναμε είναι να προμετρήσουμε τις εργασίες, να βάλουμε τις σωστές τιμές και σας λέω με πλήρη γνώση ότι βάλαμε ένα πολύ πολύ εύλογο κέρδος, το οποίο είναι από τα συνηθισμένα. Δεν κάναμε τίποτα παραπάνω», κατέληξε.

Στα 2,2 δισ. το ανεκτέλεστο

Τα 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ φτάνει το ανεκτέλεστο έργο του Ομίλου με το 98% όμως να αφορά υπογεγραμμένα έργα, όπως επεσήμανε ο Χρήστος Ιωάννου, Πρόεδρος του Ομίλου ΑΒΑΞ κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους.

Αναφερόμενος στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου, σημείωσε πως ο ΑΒΑΞ βρίσκεται σε τροχιά σημαντικής ανάκαμψης των οικονομικών αποτελεσμάτων μέσα από μία αποτελεσματική κεφαλαιακή πολιτική θέτοντας τις βάσεις για δυναμικές διεκδικήσεις έργων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ανέλυσε τις στρατηγικές αποεπενδύσεις στον τομέα των παραχωρήσεων, αναφερόμενος στο παράδειγμα της Γέφυρας, την ενδυνάμωση της ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις, καθώς και τα σχέδια τόνωσης της ρευστότητας για το 2023. Αναφέρθηκε στην κρυμμένη αξία του Ομίλου τόσο στις παραχωρήσεις/ΣΔΙΤ όσο και στον Τομέα Ακινήτων και Μαρίνων όπου η αξία του χαρτοφυλακίου είναι γύρω στα 500 εκατ. Ευρω.

Κατά τη διάρκειά της προηγούμενης χρονιάς, ο Όμιλος κατάφερε να ολοκληρώσει και να παραδώσει εμβληματικά έργα σε όλο το φάσμα των τομέων δραστηριοποίησής του, όπως ο IGB και η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό. Επιπλέον ανέλαβε έργα, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το FlyOver της Θεσσαλονίκης, η φάση Α’ των έργων υποδομής στο Ελληνικό και το City of Dreams Mediterranean Integrated Casino Resort στη Λεμεσό.

Για το 2023 ο Ομιλος αξιολογεί τις ευκαιρίες που διαμορφώνονται στον κλάδο, δεδομένης της πληθώρας των υπό δημοπράτηση έργων στην Ελλάδα, αλλά και τη μεταστροφή που έχει προκληθεί ως προς τις επενδύσεις σε υποδομές φυσικού αερίου. Με δεδομένη την εξειδίκευση της εταιρίας στον κλάδο, ο κ. Μιτζάλης υπογράμμισε πως έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει με αξιώσεις στις δημοπρατήσεις διεθνών έργων αγωγών φυσικού αερίου και σχετικών υποδομών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Παράλληλα σχεδιάζει τη συνέχιση της συμμετοχής του σε διαγωνισμούς επέκτασης των τοπικών δικτύων διανομής αερίου, ώστε να διατηρήσει τη θέση της στη σχετική αγορά.

Η Αττική Οδός

Ο Ομιλος είναι παρών και στη ...μητέρα των μαχών για τις παραχωρήσεις, τη χρυσοφόρα Αττική Οδό για τη νέα 25ετή παραχώρηση σε κοινοπραξία με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και την Adrian Infrastructure.

Συνολικά στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ έχουν περάσει οκτώ κοινοπραξίες. Ωστόσο η κατάθεση των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών θα πρέπει να αναμένεται μετά τις εκλογές.

Σε κάθε περίπτωση οι νυν παραχωρησιούχοι έχουν να αντιμετωπίσουν και αγκάθια αποζημιώσεων που εφόσον προχωρήσουν εκτιμώνται σε περίπου 80 εκ. ευρώ. Πρόκειται για έργα συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, ύψους περίπου 70 εκ. ευρώ που θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως τη λήξη της παραχώρησης, δηλαδή σε διάστημα περίπου ενός έτους. Επίσης σε εκκρεμότητα είναι το πρόστιμο των 2 εκ. ευρώ που είχε επιβληθεί από το υπουργείο Υποδομών για τον εγκλωβισμό των οδηγών στην κακοκαιρία «Ελπίδα», αλλά και ποσό που εκτιμάται σε περίπου 8 – 10 εκ. ευρώ σε ιδιώτες, οι οποίοι έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη και οι σχετικές δίκες εκκρεμούν.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ειδήσεις τώραΑΒΑΞ ΑΕέργαγραμμή 4μετρό