Ελλάδα|02.03.2023 22:46

Αυτοψία στα «τυφλά» σημεία του Προαστιακού από διοίκηση και εργαζομένους της ΣΤΑΣΥ

Μαρία Λιλιοπούλου

«Τυφλό» είναι το σύστημα της σηματοδότησης και στο δίκτυο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο τμήμα από το σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας έως το Αεροδρόμιο όπου η κυκλοφορία γίνεται ουσιαστικά χειροκίνητα εδώ και τουλάχιστον μία εβδομάδα, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι.

Στις καταγγελίες αυτές προχώρησαν οι σιδηροδρομικοί την Πέμπτη προκαλώντας και εισαγγελική παρέμβαση σε μια περίοδο που δεν έχει τελος το γαιτανάκι των αποκαλύψεων που σχετίζονται με τον υπεραστικό αλλά και τον αστικό σιδηρόδρομο ύστερα από τη σιδηροδρομική τραγωδία της Τρίτης.

Οπως επισημαίνει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (μηχανοδηγοί), Κώστας Γενιδούνιας, μετά τη Δουκίσσης Πλακεντίας τα τρενα προς Αεροδρόμιο λαμβάνουν τηλεγράφημα για την πορεία τους καθώς έχει «σβήσει» το σύστημα από το σημείο αυτό έως την είσοδο στο Αεροδρόμιο. Αντίστοιχα, τα τρένα στην αντίθετη κατεύθυνση λαμβάνουν επίσης τηλεγράφημα για την συνέχιση της διαδρομής από το Αεροδρόμιο μέχρι την είσοδο της Δουκίσσης Πλακεντίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, η βλάβη υπάρχει εδώ και μία εβδομάδα χωρίς ακόμα να έχει αποκατασταθεί.

Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη διαδρομή εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες επιβάτες καθώς επιλέγεται από ταξιδιώτες και εργαζομένους στον Αερολιμένα της Αθήνας.

Για τον έλεγχο της λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας στο συγκεκριμένο τμήμα, την ευθύνη των οποίων έχει ο ΟΣΕ, οι εργαζόμενοι και η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) θα πραγματοποιήσουν αύριο Παρασκευή αυτοψία προκειμένου να διαπιστώσουν ενδεχόμενα προβλήματα και να πιέσουν για την αποκατάστασή τους. Κι αυτό διότι εκτός από τον Προαστιακό, τον οποίο λειτουργεί η Hellenic Train, η συγκοινωνία στο εν λόγω τμήμα καλύπτεται και από τους συρμούς του μετρό.

Υπενθυμίζεται ότι για τα προβλήματα σηματοδότησης στον Προαστιακό η Εισαγγελία Πρωτοδικών ξεκίνησε κατεπείγουσα έρευνα με αντικείμενο της προκαταρκτικής εξέτασης είναι να διαπιστωθεί, αν και από ποια πρόσωπα έχει ενδεχομένως διαπραχθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς.

Ωστόσο αυτές δεν είναι οι μοναδικές ελλείψεις ασφαλείας στον Προαστιακό της Αθήνας. Σύμφωνα με τον κ. Γενιδούνια, στο τμήμα Λιόσια – Κόρινθος «δε λειτουργεί καμία τηλεδιοίκηση και κανένα φωτόσημο». Τις καταγγελίες αυτές είχε κάνει η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) όταν σε ρεπορτάζ του «Εθνους» περιέγραφε την εικόνα απόλυτης διάλυσης του ελληνικού σιδηροδρόμου που έχει ως συνέπεια συνεχόμενους εκτροχιασμούς τρένων μέσα σε ελάχιστους μήνες και αποκάλυπτε ότι σε σήραγγες του Προαστιακού της Αθήνας δε λειτουργούν εδώ και μία 15ετία τα συστήματα ασφαλείας και φωτισμού.

ΣΤΑΣΥμετρόειδήσεις τώραπροαστιακός