Ελλάδα|07.03.2023 12:23

Τέμπη: Οι πρώτες κινήσεις της Επιτροπής - Στελέχη και φορείς απαντούν για παραλείψεις και προβλήματα

Newsroom

Στελέχη και υπάλληλοι φορέων που εμπλέκονται με τον σιδηρόδρομο θα κληθούν από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που συγκροτήθηκε, με σκοπό τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.

Η Επιτροπή συνεδρίασε στις 06-03-2023 και αποφάσισε τα εξής:

Α) Να ζητήσει την άμεση παροχή στοιχείων από τους εμπλεκόμενους φορείς για το δυστύχημα των Τεμπών.

Β) Να καλέσει στελέχη και υπαλλήλους των εμπλεκομένων φορέων για παροχή στοιχείων και διευκρίνιση ενεργειών ή παραλείψεων αναφορικά με τα συστημικά προβλήματα που αφορούν στη λειτουργία και ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.

Γ) Να συνεκτιμήσει και να αξιολογήσει όλα τα στοιχεία που θα συγκεντρωθούν και να καταθέσει το Πόρισμά της  στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται και προτάσεις της για την άρση των προβλημάτων και δυσλειτουργιών που θα εντοπιστούν.

Συνεχίζονται οι καταθέσεις - Ερωτήματα για τον δεύτερο σταθμάρχη που δεν ήταν στη βάρδια

Παράλληλα με τις κινήσεις της Επιτροπής συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς και η διερεύνηση της δικαιοσύνης για τα αίτια.

Από το πρωί της Τρίτης εν ενεργεία αλλά και συνταξιούχοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ της Λάρισας περνούν την πόρτα της ανακρίτριας Λάρισας, ώστε να καταθέσουν πληροφορίες και να γίνει συλλογή στοιχείων για την υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Την Δευτέρα ο διευθυντής της Εισαγγελίας Λάρισας κ. Σταμάτης Δασκαλόπουλος ζήτησε να ανατεθεί η υπόθεση σε Εφέτη Ανακριτή, καταθέτοντας το σχετικό αίτημα στην Ολομέλεια Εφετών, η οποία αναμένεται να συγκληθεί άμεσα, ώστε να αποφασίσει. Μέχρι τότε η ανακριτική διαδικασία θα συνεχιστεί από την 3η ανακρίτρια.

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, στο επίκεντρο βρίσκονται δύο άτομα: Ο επιθεωρητής και ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος σύμφωνα με τον 59χρονο σταθμάρχη της μοιραίας βάρδιας, έπρεπε να είναι εκεί την ώρα που συνέβη το δυστύχημα, αλλά δεν ήταν.

Ο 59χρονος που κατηγορείται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και έχει προφυλακιστεί, προσκόμισε το πρόγραμμα με τις βάρδιες, από το οποίο προκύπτει πως υπήρχε επικαλυπτόμενη βάρδια την ώρα της τραγωδίας και θα έπρεπε να βρίσκεται στον χώρο και δεύτερος σταθμάρχης.

Ο ίδιος δηλώνει κενό μνήμης σε σχέση με το τι συνέβη με το κλειδί 118 που έπρεπε να φέρει σε σωστή τροχιά την επιβατική αμαξοστοιχία. Είπε ότι δεν μπορεί να θυμηθεί τι έγινε, αν το επανέφερε δηλαδή στη θέση του ή όχι.

«Ενημέρωσα τον κλειδούχο για να γυρίσει τα κλειδιά στην αιχμή 101 σε ευθεία γραμμή και να έρθει στο κλειδί 102 οι 105 δεν θυμάμαι ακριβώς και να το γυρίσει από κυρία σε παρακαμπτήρια γραμμή ώστε η αμαξοστοιχία 1564 να κατευθυνθεί στο μηχανοστάσιο. Ο λόγος που απευθύνθηκα στον κλειδούχο, ήταν ότι δεν μπορούσα να γυρίσω το κλειδί από τον πίνακα λόγω κόκκινο κυκλώματος. Η χαλασμένη αμαξοστοιχία 2594 πατούσε σε μία επαφή και αυτό στον πίνακα ελέγχου φαίνεται ως κόκκινο κύκλωμα. Μόλις τελείωσα αυτή την εργασία με πήρε τηλέφωνο ο ρυθμιστής έλξης από Θεσσαλονίκη και με ενημέρωσε ότι στον πίνακα του στην Θεσσαλονίκη βλέπει κόκκινο κύκλωμα στην Ραψάνη πράγμα που σημαίνει ότι είχε γίνει διακοπή ρεύματος. Αμέσως μετά κοίταξα το ηλεκτρικό πίνακα για να δω μήπως είχε βλάβη και δεν διαπίστωσα βλάβη πουθενά. Ταυτόχρονα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 2598 μου ανέφερε ότι δεν έχει ρεύμα το τρένο. Την ίδια στιγμή με πήρε τηλέφωνο η αστυνομία και με ρώτησε αν έχουμε κάποιο ατύχημα ή εκτροχίαση. Όταν έκλεισα το τηλέφωνο με την αστυνομία με πήρε τηλέφωνο η πυροσβεστική και με ενημέρωσε ότι έγινε σύγκρουση τρένων στον Ευαγγελισμό. Δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω πως έχει γίνει το συμβάν. Δεν θυμάμαι τι έγινε. Εγώ είχα δει στον πίνακα ότι όταν γύρισα τα κλειδιά, αφού μπήκε το 2597, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Αυτό που μπορώ να εικάσω είναι ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισα στην παρακαμπτήριο δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα», είπε χαρακτηριστικά. 

Ο επιθεωρητής, ο οποίος τέθηκε σε αργία, πήγε αυτοβούλως στην ανακρίτρια και κατέθεσε πρόγραμμα βαρδιών που περιλάμβανε και τρίτο πρόσωπο.

Την ίδια ώρα, ερευνάται και υπό ποιες συνθήκες πήρε αναρρωτική άδεια που έλαβε αμέσως μετά το δυστύχημα ο επόπτης του σταθμού της Λάρισας, ο προϊστάμενος που είναι και ο υπεύθυνος για την κατάρτιση των βαρδιών.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

σιδηροδρομικό δυστύχημαΤέμπη