Ελλάδα|07.03.2023 22:45

Επικίνδυνα κενά σταθμαρχών στο μετρό καταγγέλλει το Σωματείο - Καλύπτονται οι 335 από τις 424 θέσεις - Τα 89 κρίσιμα κενά

Μαρία Λιλιοπούλου

Με 89 σταθμάρχες λιγότερους από όσους ορίζει το οργανόγραμμα της εταιρίας λειτουργεί το μετρό, όπως καταγγέλλει το Συνδικάτο Σταθμαρχών ΣΤΑΣΥ «Πρώτη Γραμμή», παρουσιάζοντας ένα βίντεο για την κατάσταση πίσω από «τους γυαλισμένους γρανίτες» και κάτω από «τα κόκκινα χαλιά των εγκαινίων».

Οι σταθμάρχες επισημαίνουν ότι από τις 424 οργανικές θέσεις, είναι καλυμμένες μόνο οι 335 αφήνοντας 89 κρίσιμα κενά. Κάνουν λόγο για τεράστιες ελλείψεις σταθμαρχών, την ώρα που έχουν αυξηθεί οι σταθμοί του δικτύου επισημαίνοντας ότι το μειωμένο προσωπικό δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην απόδοση των εργαζομένων στους σταθμούς.

«Ανύπαρκτες ημέρες ανάπαυσης, τεράστιες αδυναμίες στην χορήγηση κανονικών αδειών, ανύπαρκτος οικογενειακός προγραμματισμός λόγω συνεχόμενων εκτάκτων περιστατικών μη κάλυψης βαρδιών». Οι εργαζόμενοι αναφέρονται και στο σχέδιο "ΑΡΙΑΔΝΗ" που εκπόνησε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε συνεργασία με την ΓΑΔΑ και την ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. χαρακτηρίζοντάς το «παρωδία». «Ανύπαρκτοι αστυνομικοί, με την εγκληματικότητα να έχει λάβει δυσθεώρητα μεγέθη. Ληστείες και προπηλακισμοί επιβατών και εργαζομένων αποτελούν μια καθημερινή ρουτίνα» τονίζουν.

Οι σταθμάρχες της ΣΤΑΣΥ είχαν προβεί σε συγκεκριμένες καταγγελίες από την ημέρα των εγκαινίων των τριων τελευταίων σταθμών της επέκτασης στον Πειραιά, όπως είχε γράψει το «Εθνος» τονίζοντας ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δε φρόντισε εγκαίρως να αυξήσει το προσωπικό της ειδικότητας με αποτέλεσμα οι νέοι σταθμοί να ανοίγουν με «τραγικές ελλείψεις».

«Το άνοιγμα των τριών νέων σταθμών στη Γραμμή 3 (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) σχεδιάζεται να γιορταστεί με πλούσιο ρεπερτόριο, κρύβοντας όμως τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει. Όπως και το 2020, κατά το άνοιγμα των νέων τότε σταθμών (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), έτσι και τώρα επισκιάζεται τεχνηέντως το θέμα της υποστελέχωσης των σταθμών με Σταθμάρχες, με αποτέλεσμα στα εγκαίνια, πίσω από τους γυαλισμένους γρανίτες και τα λαμπερά inox, να σιγοβράζει η οργή των εξουθενωμένων εργαζομένων από τα δεδουλευμένα ρεπό και τις υπερωρίες που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν για να βγουν τα νούμερα».

Οι εργαζόμενοι πρόσθεταν πως επί 2,5 χρόνια η πολιτική ηγεσία ενώ γνώριζε τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης και λειτουργίας των νέων σταθμών, το μόνο που έκανε για την στελέχωσή τους, «ήταν να καθησυχάζει τους εργαζόμενους με επικείμενες προσλήψεις (που δεν έγιναν ποτέ) και να αποψιλώσει άλλες ειδικότητες με τη βία, προκειμένου να δημιουργήσει νέους Σταθμάρχες με συνοπτικές διαδικασίες ταχύρρυθμων εκπαιδευτικών διαδικασιών».

Ωστόσο και πάλι έκαναν λόγο για «τραγικές ελλείψεις που έχουν οδηγήσει σε εντατικοποίηση της εργασίας, αναγκάζοντας το προσωπικό να δουλεύει τις ημέρες ανάπαυσής του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του μέσου. Με αυτές τις ελλείψεις θα κληθούν να αναπληρωθούν άδειες, ασθένειες και περιστατικά COVID από τούδε και στο εξής», κατέληγαν.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

σταθμάρχηςΣΤΑΣΥειδήσεις τώραμετρόΤέμπη